Gå til innhold

Radiator Lekker vann


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en radiator ovn. Nå oppdaget jeg det lekker vann eller olje ut av den. Lukter olje, men blankt som vann. Skal det være sånn? Er det noe galt?

Anonymkode: d4273...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Har en radiator ovn. Nå oppdaget jeg det lekker vann eller olje ut av den. Lukter olje, men blankt som vann. Skal det være sånn? Er det noe galt?

Anonymkode: d4273...e83

Nei, det skal ikke være sånn. Er den frittstående, er det vel en oljefylt radiator tenker jeg. Livsfarlig og opphav til mange branner. Bruk den for guds skyld ikke. Kombinasjonen av strøm og lekkende olje er dårlig.

Endret av prekæs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prekæs skrev (2 minutter siden):

Nei, det skal ikke være sånn. Er den frittstående, er det vel en oljefylt radiator tenker jeg. Livsfarlig og opphav til mange branner. Bruk den for guds skyld ikke. Kombinasjonen av strøm og lekkende olje er dårlig.

Det er en ovn som henger fastmontert på vegg. Flyttet inn i leiligheten før helgen, og oppdaget dette igår. 

Noe sa meg at det ikke skulle være sånn. Meldte en jeg kjenner, han sa det var vann, uten å ha sett. Lukter olje, men ser ut som vann.

Anonymkode: d4273...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prekæs skrev (45 minutter siden):

Nei, det skal ikke være sånn. Er den frittstående, er det vel en oljefylt radiator tenker jeg. Livsfarlig og opphav til mange branner. Bruk den for guds skyld ikke. Kombinasjonen av strøm og lekkende olje er dårlig.

Men er det brannfarlig med en radiator som er montert på veggen også? Det er jo ingen støpsel på den

Anonymkode: d4273...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men er det brannfarlig med en radiator som er montert på veggen også? Det er jo ingen støpsel på den

Anonymkode: d4273...e83

Er den varm, må den jo ha en eller annen varmekilde. Gamle radiatorer ble vel oppvarmet i fyrrom i kjeller, ved hjelp av parafin. Er den tilkoblet strøm, er både vann og strøm og olje og strøm en farlig kombinasjon. Lekke skal de ikke gjøre. Håper du får fikset det fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den hører til en sentralfyr, er det ikke brannfarlig. Da er det varmt vann som varmes i en fyrkjele eller en varmepumpe ett sted i huset og som sirkulerer rundt. Ikke noe strøm på den som henger på veggen. Men den må jo uansett ha tilsyn, skal ikke lekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gærne ko skrev (1 time siden):

Hvis den hører til en sentralfyr, er det ikke brannfarlig. Da er det varmt vann som varmes i en fyrkjele eller en varmepumpe ett sted i huset og som sirkulerer rundt. Ikke noe strøm på den som henger på veggen. Men den må jo uansett ha tilsyn, skal ikke lekke.

Takk for svar.

Anonymkode: d4273...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...