Gå til innhold

Dere som går i terapi hos psykolog/psykiater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noterer/skriver han/hun mye underveis i timen?

Min psykiater skriver mye.

Anonymkode: 0ef4a...621

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min skriver ingenting. 

Anonymkode: a63e7...830

Skrevet

Hun skriver litt noen ganger, mer i begynnelsen enn hun gjør nå. Det kommer litt an på tror jeg, om vi snakker om noe nytt eller noe vi har snakket om før og sånn. I begynnelsen noterte hun mye, det var nok for å huske hovedtrekkene i historien min, navn på de viktigste personene i livet mitt og lignende. 

Anonymkode: 9c62c...10a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hun skriver litt noen ganger, mer i begynnelsen enn hun gjør nå. Det kommer litt an på tror jeg, om vi snakker om noe nytt eller noe vi har snakket om før og sånn. I begynnelsen noterte hun mye, det var nok for å huske hovedtrekkene i historien min, navn på de viktigste personene i livet mitt og lignende. 

Takk for svar. Kan jeg spørre om grunnen til at du er i terapi?

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er i terapi både grunnet vonde ting jeg har opplevd tidligere og at jeg lever i en veldig vanskelig situasjon nå med kronisk sykdom hos det ene barnet mitt og ektefelle. 

Skrevet

Min noterte en del. Spesielt under EMDR eksponeringen. Jeg fikk mye mer fysiske reaksjoner enn psykiske, og hun noterte ned alt samt mitt utrygge sted

Anonymkode: e5c4a...c69

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Skrevet

Har snakket med flere behandlere opp igjennom og det er veldig forskjellig mht notering. Og den enkelte behandler noterer en del noen ganger og nesten ikke andre ganger. Det har aldri plager meg. Fint at de tar journalføringsplikten sin alvorlig. Medikasjon, sykdomshistorie, diagnose mm må naturlig nok kartlegges og deretter dokumenteres skikkelig. Øvrige samtaler rundt dette regner jeg med at har mindre betydning for hva som skal stå i en journal. 

Kanskje annerledes for dem som går i behandling uten at det foreligger diagnose, sykehistorikk, behandlingsplan mm. Da behøver muligens ikke terapeut å notere så mye? 

Anonymkode: a6dc1...008

Skrevet

Hun gjorde det før, men ikke nå lenger. Sikkert fordi at hun kjenner meg ganske godt nå, etter 13 år med henne. 

Anonymkode: 8fd0a...783

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hun gjorde det før, men ikke nå lenger. Sikkert fordi at hun kjenner meg ganske godt nå, etter 13 år med henne. 

Kan jeg spørre hva som er grunnen til at du går i terapi? Hvor ofte går du?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kan jeg spørre hva som er grunnen til at du går i terapi? Hvor ofte går du?

Schizofreni, samt angst og depresjon. Nå går jeg ca. hver tredje uke, men gikk oftere i starten, og får oftere time om jeg trenger det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...