Gå til innhold

Føler meg ensom


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg merker at jeg blir påvirket av sosiale medier og hva andre gjør. Jeg har inntrykk av at alle andre på min alder (40-årene) har store vennekretser og flere nære venner. 
 

Men hva er egentlig «normalt»? Har «alle» en venn de kan ringe 24-7? Jeg har ikke det. Jeg har gode kolleger, mann og barn, samt noen «perifere venner». Men jeg har ingen bestevenninne. 
 

Takknemlig for innspill😊

Anonymkode: 33dfc...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble også påvirket av sosiale medier når jeg var yngre. Jeg var enslig mamma, og tilbrakte hver dag, kveld og helger hjemme med barn. Noe jeg valgte selv. Gikk en sjelden gang ut. Var jeg ute, ville jeg hjem til barnet mitt, for jeg savnet h*n etter et par timer. Når barnet var hos far, følte jeg meg ensom, og kjente på hva kjekke sosiale ting andre gjorde. 

Anonymkode: 3d8d9...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hei! 
Jeg har det på samme måte. Er snart 40 og har ingen bestevenner. Og jeg synes ikke det gjelder bare sosiale medier, men det jeg ser rundt meg også. Møter nye folk ganske ofte, og alle virker å ta det som en selvfølge at de har masse nære venner. Jeg har en del venner, men de bor et stykke unna. Har bodd i denne byen i snart ti år, og har ikke klart å få meg nære venner her. Aner ikke hvordan man gjør det her rett og slett.
Jeg er nok den som bruker lang tid på å slippe folk inn på meg og må gjerne se de jevnlig, f.eks. gjennom jobb, for å knytte vennskap. Og siden jeg ikke jobber her i byen, så har jeg ikke klart det. Det blir bare sånn høflighetsprat med de man kjenner. Og det er heller ikke sånn at andre her tar noe initiativ til å bli bedre kjent med meg. Ganske sårt:/

Anonymkode: 8dc0f...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

passert 40 med god margin, feiret ikke, har venner i ulike gjenger som jeg ikke følte passet sammen og som er veldig spredd. tenker at vi er alle forskjellige og tenker at det er mange som ikek feirer også... ser det bare her nå, flere likesinnede....

Anonymkode: 3ee79...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg to gode venninner, en kusine og en sterk som jeg kan ringe når som helst. Det betyr jo ikke at jeg gjr det. Noen ganger går det uker uten kontakt.

Mer perifere venner og bekjente har jeg imidlertid færre av.

Anonymkode: 12f49...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...