Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #1 Skrevet 9. desember 2021 Nei, tenkte jeg inni meg. Broren til min mann skal ha barn med ny dame, han har 2 fra før av som bor hos sin mor, han har dem annenhver helg. Sist jeg så disse tantebarna før jeg så de nå var 1 år siden. Vi har bedt de på middager, turer osv, men det passer aldri, greit nok det. De bor bare 20 min fra oss, så ikke lange veien, og vi har selvfølgelig spurt om å komme til de og. Vi har barn på omtrent samme alder så er jo fint at de kan møtes og, syns jeg da. Og ja, jeg skjønner at dere tenker at han vil være sammen med barna sine når han først har de, men han og dama sitter oppe til langt på natt for å game, for så å sove leeenge dagen etter. Det ligger andre ting bak her og. Så nei, det er faktisk ikke stas å bli tante igjen, for jeg kjenner ikke tantebarna mine omtrent. Og nå skal de flytte ca 1,5 time unna, og da får vi ihvertfall ikke møtt de. Jeg har og en søster som bor flere timer unna som har et barn, de eneste gangene vi ser dette tantebarnet er når vi er der på ferie, de kommer aldri hit. Så nå er jeg lei av å bruke vår ferie på å besøke noen som ikke bryr seg om oss egentlig. Og det er ingen av disse som er noe spesielt tante/onkel for våre barn, de bryr seg ikke. Ja, dette er i grunn kjempe sårt, for jeg ønsker å være tante, en tante som har de på overnatting, tar de med på ting osv, men det får jeg dessverre ikke gjort. Føler at vi har gjort mye og gitt mye av oss selv til disse, men nå gidder jeg snart ikke mer. Jeg blir bare såret og lei meg. Takk, det var dagens utluftning. Er det flere som har sånt forhold? Anonymkode: c425d...8a3
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #2 Skrevet 9. desember 2021 Jeg elsker å bære tante. De jeg har mest kontakt med bor 5 min unna, og barna går på samme skole. De andre bor lenger unna og ser dem når jeg reiser dit. Og jeg gidder å reise dit for å treffe dem. Kan du snakke med mor til barna da? Så kan du ha de på overnatting når de er hos mor. Anonymkode: 13797...5fd
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #3 Skrevet 9. desember 2021 Jeg har ikke hatt overskudd til å være tante, og er heller ikke sånn voldsomt glad i andres småbarn heller, så jeg hadde heller ikke jublet, men av andre grunner enn deg. Anonymkode: 76993...5af
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 9. desember 2021 #4 Skrevet 9. desember 2021 Det skjønner jeg, og jeg hadde ikke synes det var feil om du sa det til han heller. Jeg vet ikke hva slags forhold du har til tantebarnas mor, men kan det være en løsning å treffe dem der? Si at du gjerne vil låne dem av og, stiller opp som barnevakt om de andre mødrene trenger litt avlastning eller bare skal andre ting?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #5 Skrevet 9. desember 2021 Jeg må si; heldigvis ikke. Mine "ekte" tantebarn bor 250 mil unna. Vi ses hver sommer, enten drar vi nordover eller så kommer de sørover. I fjor sommer var eldste niese på 2 uker ferie alene hos oss (sønnen og meg). De to andre tantebarna mine er barna til mine to nærmeste søskenbarn. Vi har nærmest vokst opp som søsken og er nå tanter/onkler til hverandres barn og barna omtales som søskenbarn (de er jo egentlig tremenninger). Sønnen overnatter hos tante og onkel som bor 40 min unna støtt og stadig. Vi møtes minst én gang i mnd og finner ofte på ting sammen, enten det er teatertur, klatrepark, Tusenfryd, Bø, Hunderfossen, skogstur, skitur, skøyter etc etc. Anonymkode: 64718...8e2
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #6 Skrevet 9. desember 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jeg elsker å bære tante. De jeg har mest kontakt med bor 5 min unna, og barna går på samme skole. De andre bor lenger unna og ser dem når jeg reiser dit. Og jeg gidder å reise dit for å treffe dem. Kan du snakke med mor til barna da? Så kan du ha de på overnatting når de er hos mor. Anonymkode: 13797...5fd Har ikke sjans å bære min tante. Hadde jeg klart det hadde jeg sikkert elsker det jeg også. Anonymkode: 4779f...a19
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #7 Skrevet 9. desember 2021 Takk for svar dere. Har ikke noe spesielt kontakt med mor, de bor 1,5 time unna. Er en del år siden de gikk fra hverandre. Så det er unaturlig å besøke de når de er hos mor. De er ikke bitte små barn lenger, de er 10 og 11 år, blir jo bare denne nye babyen som er liten. Barnet til søsteren min er 3 år, men de bor som sagt mange timer unna, så helgebesøk er ikke aktuelt, har gjort det og. Syns det bare er sårt. Hi Anonymkode: c425d...8a3
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #8 Skrevet 9. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar dere. Har ikke noe spesielt kontakt med mor, de bor 1,5 time unna. Er en del år siden de gikk fra hverandre. Så det er unaturlig å besøke de når de er hos mor. De er ikke bitte små barn lenger, de er 10 og 11 år, blir jo bare denne nye babyen som er liten. Barnet til søsteren min er 3 år, men de bor som sagt mange timer unna, så helgebesøk er ikke aktuelt, har gjort det og. Syns det bare er sårt. Hi Anonymkode: c425d...8a3 Det er ikke unaturlig å kontakte mor og spørre om å låne barna hennes en helg. Kan hende hun synes det er koselig. Du har jo ikke noe å tape på det Anonymkode: 13797...5fd
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #9 Skrevet 9. desember 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Har ikke sjans å bære min tante. Hadde jeg klart det hadde jeg sikkert elsker det jeg også. Anonymkode: 4779f...a19 Pingle! Anonymkode: 13797...5fd
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #10 Skrevet 9. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar dere. Har ikke noe spesielt kontakt med mor, de bor 1,5 time unna. Er en del år siden de gikk fra hverandre. Så det er unaturlig å besøke de når de er hos mor. De er ikke bitte små barn lenger, de er 10 og 11 år, blir jo bare denne nye babyen som er liten. Barnet til søsteren min er 3 år, men de bor som sagt mange timer unna, så helgebesøk er ikke aktuelt, har gjort det og. Syns det bare er sårt. Hi Anonymkode: c425d...8a3 Hva med videosamtaler med søsteren din og barnet? Sende barnet kort i posten? Vi har en familiechat på messenger hvor vi deler litt bilder og sånn, så alle kan følge med. Og du trenger ikke besøke barna hos moren deres. Du kan ta kontakt med mor, strekke ut en hånd. Si at du syns det er leit å ikke ha noe særlig kontakt med tantebarna og spørre om dere kunne tatt opp kontakten. Anonymkode: 64718...8e2
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #11 Skrevet 9. desember 2021 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Hva med videosamtaler med søsteren din og barnet? Sende barnet kort i posten? Vi har en familiechat på messenger hvor vi deler litt bilder og sånn, så alle kan følge med. Og du trenger ikke besøke barna hos moren deres. Du kan ta kontakt med mor, strekke ut en hånd. Si at du syns det er leit å ikke ha noe særlig kontakt med tantebarna og spørre om dere kunne tatt opp kontakten. Anonymkode: 64718...8e2 Jeg får jo snapper osv, men min søster er ikke så interessert i noe sånt, vi er veldig forskjellige kan du si. Vi snakker så å si aldri på tlf sammen, blir på meldinger, snapp osv. Ja, jeg kan jo selvsagt det, ta kontakt og spørre om å låne de en helg f.eks. Takk for svar dere. Hi Anonymkode: c425d...8a3
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2021 #12 Skrevet 9. desember 2021 Jeg har en døgenikt av en halvbror som er veldig fruktbar, men han har valgt å ikke ha kontakt med oss. Jeg kjenner ikke hans tre barn, og har heller ikke noe brennende ønske om det. Anonymkode: 2e215...838
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå