Gå til innhold

Skilsmisse - kan man ha annen adresse for å benytte seg av fritt skolevalg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal skilles og jeg må flytte til annen kommune. Jeg skal beholde daglig omsorg men jeg ønsker ikke at barnet må bytte skole 🙇‍♀️.

Kan jeg registrere barnet på min fars adresse (han bor nær oss) for å beholde skoleplassen? Barna har 3 og 4 år igjen på barneskolen. Jeg kan kjøre dem til skolen - en halvtime hver vei. Eller kan vi flytte til den andre kommunen, oppgi adressen og beholde skoleplassen?

Noen som vet? Takker så mye!

Anonymkode: 6a120...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mye kjøring for barna. De bør kanskje heller bo hos far og få være nær skole/venner/aktiviteter?

Anonymkode: 53bf1...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ville hørt med skolen. Hos noen er det mulighet, andre er mer presset på plasser.

Anonymkode: 94e59...79b

Så, det du sier er at fritt skolevalg innenfor kommunen er utvidet til også å gjelde utenfor kommunen? :blomst:

Anonymkode: 6a120...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er mye kjøring for barna. De bør kanskje heller bo hos far og få være nær skole/venner/aktiviteter?

Anonymkode: 53bf1...332

Far bor i annet fylke, så det er ikke aktuelt! Vær grei å besvar spørsmålet jeg stiller, barna skal ikke bo med far, har heller aldri gjort! Jeg må flytte fordi vi må selge huset, ikke fordi far bor i huset!

Anonymkode: 6a120...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...