Gå til innhold

Når far til dine barn forteller

Anbefalte innlegg

Skrevet

At han har prøvd å ta livet sitt..  jeg blir meget bekymret for både han og når han skal ha samvær... hva hadde du gjort? Han sier at jeg ikke må si det til noen (legen vet visst om det)

Anonymkode: 823c4...4b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For lenge siden eller nylig? 

Går han til psykolog? 

Anonymkode: d6447...24a

Skrevet

FVK og barnevern

Anonymkode: 07687...122

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

For lenge siden eller nylig? 

Går han til psykolog? 

Anonymkode: d6447...24a

Nylig 😢😢

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

FVK og barnevern

Anonymkode: 07687...122

Vurderer å si det til barnevernet. Men da blir han nok sint 

Skrevet
13 minutes ago, Anonym bruker said:

At han har prøvd å ta livet sitt..  jeg blir meget bekymret for både han og når han skal ha samvær... hva hadde du gjort? Han sier at jeg ikke må si det til noen (legen vet visst om det)

tenker det kommer an på alderen også, her måtte en av mine nærmeste fortelle barna sine at at ville avslutte livet, de var da 11,13 og 15, han hadde en periode han slet veldig, da han og eksen hans mistet babyen og huset, gikk økonomisk nedenunder. heldigvis gikk det bra, dette er 5 år siden nå

Anonymkode: f75ff...472

Skrevet

Da må du hvertfall svare ham at barna ikke kan være hos ham om han er suicidal, og at han er nødt til å få hjelp fordi han er verdifull for dere alle og dere trenger ham.

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

tenker det kommer an på alderen også, her måtte en av mine nærmeste fortelle barna sine at at ville avslutte livet, de var da 11,13 og 15, han hadde en periode han slet veldig, da han og eksen hans mistet babyen og huset, gikk økonomisk nedenunder. heldigvis gikk det bra, dette er 5 år siden nå

Prøvde person faktisk å ta livet sitt?

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Prøvde person faktisk å ta livet sitt?

2 ganger

Skrevet

Visse hemmeligheter skal man ikke holde på. At en person har prøvd p ta livet sitt er ikke noe du skal holde hemmelig. Her må du be om hjelp både for barnet sin skyld, og for far. Ring fastlegen å ta det derfra. Ett barn skal heller ikke være hos far når han er så langt nede. Dessuten , kanskje far sa dette som ett rop om hjelp? Hør hva gan sier å søk hjelp uansett hvilken relasjon dere har. Han er pappaen til barnet deres, ett selvmord eller en psykisk syk far berører ditt barn. Dessuten. Hva om far tar livet sitt å det kommer frem at du viste men ikke gjorde noe. Hvordan hadde det preget deg og din relasjon til din sønn i fremtiden tror du?

Anonymkode: 2a23f...255

Skrevet

Jeg tenker du skal sette deg ned og ta en samtale med far, uten barn og sndre forstyrrelser rundt. Si åpent og ærlig at du ikke vet hva du skal gjøre med denne informasjonen og at du ikke vet hva du skal gjøre ang barna. Du trenger nok også å få klarlagt om han får den hjelpen han trenger, om dette var ett «engangstilfelle» eller om det er noe som han ofte vurderer. Hva du kan gjøre for han eller ovenfor barna osv. 

Når han har vært så ærlig og åpen mot deg tror jeg du gjør lurt i å trå litt varsomt frem. Går du rett til BV eller noe slikt så kan det bli helt feil for han og ting går i feil rettning igjen. 

Far til mine barn har vurdert å ta livet sitt mange ganger. Jeg fikk vite dette av vår treåring som kom og sa at pappa ville ta livet sitt, så her var ting veldig anderledes. Jeg kastet han på dør samme dag og overlot foreldrene hans ansvaret for han. Han begynte å slite psykisk en liten stund før, så det var vanskelig hjemme fra før av, så det var ikke helt plutselig. Men da ble ungene det viktige og de jeg måtte skjerme. I ettertid så har han sagt at dette var riktig for han også, selv om det tok han mange år før han klarte å se hva og hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde. Han har fått ha kontakt med ungene, men kun under oppsyn siden han har vært så ustabil i mange år. 

Men utifra mine erfaringer og mine barns erfaringer så vil jeg råde deg å trå varsomt og snakke med han før du bestemmer deg for hva du vil gjøre med informasjonen. Om det var dette som skulle til for at han våknet og skaffet seg hjelpen han trengte så blir det feil om du starter prosessen BV og alt det andre. For om du velger å gjøre dette så vil hverdagen til deg og dine barn bli veldig vanskelig en stund fremover. Dere skal være foreldre til de samme barna i mange år fremover og dere må kunne klare å kommunisere, så trå litt varsomt nå for å prøve å bevare dette slik at det kanskje går litt enklere om dere må få hjelp av andre etterhvert. 

Anonymkode: 5a011...5cb

Skrevet

Du må sikre at DU og BARNA får hjelp, og det innebærer faktisk at dette ikke kan være en hemmelighet.

Gå til fastlegen din (og barnas?) i morgen og be om støtte og råd.

Far må ha hjelp hvis han skal fungere som far igjen. Han ser det sikkert egentlig selv også. 

Anonymkode: 90186...e38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...