Gå til innhold

Hvor mye har forholdet deres overlevd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har "truet" dere, slitt på forholdet, og hvor lenge har dere vært sammen?
Vi havnet i dyp gjeld i finanskrisen og slet med banken og mulig tvangssalg av hus på et tidspunkt. Så hadde jamen mannen en affære med vår bankrådgiver... Men vi kom ut av det på et vis. Vært sammen i femten år nå.

Anonymkode: 6ab61...9a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Over 20 år. 

Levd under fattigdomsgrensen som nybakte, unge foreldre. 

Diagnose på ene barnet, som er prematur, i følge ekspertene som utredet kunne vi ikke forvente at ungen ville bli selvstendig som voksen. Det ser heldigvis ut som det går bedre enn fryktet, men har kostet ufattelig mye oppfølging og bekymring. 

Økonomisk krise med trusler om søksmål fra tidligere arbeidsgiver på nesten en halv million. Gikk heldigvis bra, men sov ikke så godt i den perioden. 

Mistet jobb og mer enn halvert inntekt etter koronapandemien, flytting grunnet økonomi som vi har tapt mange hundretusen på. 

Utbrent mann med store emosjonelle utfordringer, samtidig som jeg fikk en enorm arbeidsmengde på jobb da kollegaen min ble akutt syk. 

Ungdom med spiseforstyrrelse, selvskading og selvmordstanker. Har ikke hatt alenetid på over ett år, tør ikke la ungdommen være alene. Ingen rundt oss vet hvor alvorlig dette har vært, da det ikke er min historie å fortelle. 

Forholdet vårt står som fjell tross alt. Jeg er ingen drøm å leve med om dagen, siste årene har tært veldig på meg og jeg har blitt «gammel og grå». 

Anonymkode: b3730...e16

Skrevet

25 år.

Skal vi se: avstandsforhold i 1 år, fire tette barn, to utredninger av barn med påfølgende belastninger rundt ulike diagnoser (angst, selvmordsforsøk, adhd, ocd, tourettes osv), to husbyggingsprosesser, en runde med depresjon hos ene, og en runde med utbrenthet hos andre og en økonomisk krise.

Jeg har konkludert med at livet alltid er usikkert, men vi har så langt vært et par som blir enda sterkere av motgang. Vi krangler faktisk aldri.

Anonymkode: 9dbb8...ee9

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Over 20 år. 

Levd under fattigdomsgrensen som nybakte, unge foreldre. 

Diagnose på ene barnet, som er prematur, i følge ekspertene som utredet kunne vi ikke forvente at ungen ville bli selvstendig som voksen. Det ser heldigvis ut som det går bedre enn fryktet, men har kostet ufattelig mye oppfølging og bekymring. 

Økonomisk krise med trusler om søksmål fra tidligere arbeidsgiver på nesten en halv million. Gikk heldigvis bra, men sov ikke så godt i den perioden. 

Mistet jobb og mer enn halvert inntekt etter koronapandemien, flytting grunnet økonomi som vi har tapt mange hundretusen på. 

Utbrent mann med store emosjonelle utfordringer, samtidig som jeg fikk en enorm arbeidsmengde på jobb da kollegaen min ble akutt syk. 

Ungdom med spiseforstyrrelse, selvskading og selvmordstanker. Har ikke hatt alenetid på over ett år, tør ikke la ungdommen være alene. Ingen rundt oss vet hvor alvorlig dette har vært, da det ikke er min historie å fortelle. 

Forholdet vårt står som fjell tross alt. Jeg er ingen drøm å leve med om dagen, siste årene har tært veldig på meg og jeg har blitt «gammel og grå». 

Hjelpes meg… jeg beundrer virkelig hva folk klarer å komme seg gjennom. Håper det går bra med dere.

Anonymkode: 27e78...b8e

Skrevet

15 år. Tøffeste for oss har vært veien til å få barn. Måtte 6 svangerskap til før vi fikk våre to barn. Det var tøffe år hvor mye handlet om syklus, sykehus, utredninger og skuffelser. Har vært noen runder med sykdom og død i nær familie. 

Hatt det ganske greit når jeg leser andres historier. 

Anonymkode: 988c6...485

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hjelpes meg… jeg beundrer virkelig hva folk klarer å komme seg gjennom. Håper det går bra med dere.

Anonymkode: 27e78...b8e

Takk for omtanken. Ble litt heftig når flere av tingene skjedde samtidig. Men vi har hele tiden stått sammen i det, sånn sett er jeg heldig når man tenker på de som står i det helt alene. Jeg har også foreldre og svigerforeldre jeg vet stiller opp hvis jeg spør 😍 Mannen er heldigvis back on track ❤️

Skrevet

I nær familie: Kreft, selvmordsforsøk, og kriminelle familiemedlemmer som vi selvfølgelig tar avstand fra. 

Oss selv: spontanabort og exu, veldig trange økonomiske tider, sansetap som ga depresjon fordi det var vanskelig å takle, en gal leder som herjet rundt som virkelig gjorde livet vanskelig for alle involverte, utbrenthet, traumer fra barndommen og diverse andre traumer som har kommet som måtte nøstes opp i. 

Vi er hverandres klipper. Jeg er utrolig takknemlig for at jeg har vært så heldig med min ektefelle, da er alle regnværsdagene (det kjipe som skjer) overkommelig når jeg vet at jeg kan lene meg på han når jeg ikke klarer å være sterk mer. Og han vet at han kan lene seg på meg når han skulle trenge det. 

Anonymkode: 7382c...bf5

Skrevet

15 års forhold overlevde 7 oppussingsprosjekter, to barn (lite nettverk, null hjelp) to høyere utdanninger, sykdom. Vi trodde vi to kan stå i stormen uansett hva. På det 16.året ble det brudd og veldig stygg skilsmisse 😕 

Anonymkode: 2647f...838

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...