Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to jenter.Ei på 6 år og ei på 11 år.

Hu største tviler på nissen og takker meg for adventspakkene som «nissen» lager.
Minste tror enda på alt jeg sier😁
Er det teit av meg å gå inn for å la hu på 11 tro eller skal jeg la være?🙈

Anonymkode: c6037...fd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun på 11 vet nok at nissen ikke finnes selv om det er morsomt å leke med tanken på ham. Hvis hun virkelig tror på nissen er det på tide at hun avslører sannheten. Hun risokerer noen veldig pinlige opplevelser med venner som forstod  sammengengen for mange år siden.

Anonymkode: 315d0...33a

Skrevet

Jeg har gjort Ally McBeal sine ord til mine: Jeg vet at nissen ikke finnes, men jeg tror på han likevel. 

Sikkert der datteren din er🎅🏼

Anonymkode: 58ead...088

Skrevet

Mine har aldri trodd på nissen. Men de trodde på julemagi. Nå er de 11 og 13 og de siste 3-4 årene har de ikke trodd på det heller. De får velge selv om de tror på eventyr. Jeg forteller den at noen tror sånn ig noen tror slik, så får de selv avgjøre hva de tror på. Når de begynner å tvile, sp la dem tvile. De kan ikke tro på nissen for evig

Anonymkode: 26a49...aa4

Skrevet

Når 6 åringen vår spør om nissen finnes osv så svarer jeg at det er julemagi. Man kan velge om man tror på julemagi eller ikke, men for de som tror så blir julen litt mer spennende og magisk.

vi svarer aldri at nissen finnes, eller prøver å overtale de til at rampenissen virkelig har gjort sprellene osv.

Anonymkode: 1a90e...487

Skrevet

Søstra mi på 45år er fortsatt sur på mine foreldre for at de lot henne tro pånissen frem til slutten av barneskolen. Mamma att og leste en bok der nissen kom mned pipa forran peisen på lillejulaften da det slo ned i pipa. Så når de satt der i askeskyen ble hun sikker i sin sak på at nissen fantes og dette var vist ikke så populært når hun fortalte på skolen i slutten av barneskolen. Hu er fortsatt sur, men hu har latt sine unger tro lenge på nissen også, så det var nok ikke så ille. 

Anonymkode: 265bb...545

Skrevet

Å gå inn for at hun skal tro på julenissen vil jeg si er litt dumt når hun er så stor ja. Min 10-åring tror også på julenissen, men vi sluttet for et par år siden å gå inn for det. Både i fjor og året før avslørte han hvem julenissen var, men han mener det bare er fordi den ekte julenissen ikke har tid til å reise rundt til alle. Prøvde å si at det kan jo være at det ikke finnes noen ekte julenisse, men det ville han ikke høre på. 😛

Anonymkode: ee752...5ad

Skrevet

Her tror 10-åringen fremdeles på nissen...og påskeharen...og tannfeen. 😉

Anonymkode: f8089...cb2

Skrevet
6 hours ago, Anonym bruker said:

Har to jenter.Ei på 6 år og ei på 11 år.

Hu største tviler på nissen og takker meg for adventspakkene som «nissen» lager.
Minste tror enda på alt jeg sier😁
Er det teit av meg å gå inn for å la hu på 11 tro eller skal jeg la være?🙈

Anonymkode: c6037...fd9

Har en gutt på snart 9, han tror fortsatt på nissen og håper han gjør det lenge :)

Anonymkode: 68a1e...e1e

Skrevet

Altså, jeg tror faktisk datteren min pån12 år tror på Nissen. Da tampenissen kom til oss for første gang i år, ble hun veldig overrasket. Hun ser selvsagt at folk kler seg ut som Nissen, men jeg tror hun faktisk tror st det finnes en ekte nisse ❤

Anonymkode: 44c2c...d23

Skrevet

Vis meg den som kan bevise at nissen ikke finnes! Og så heter det å tro, ikke å vite. Det svarer jeg alltid ungene mine når de spør, og så svarer jeg at de må selv velge om de vil tro eller ikke. Egentlig tror jeg ikke at de tror, men jeg tror at de liker tanken på det. 

Anonymkode: ace8e...a4e

Skrevet

Her benekter den svært pragmatiske 8-åringen både julenissens, påskeharens og tannfeens eksistens. Han hevder dog at han av og til kanskje tror bittelitt på Jesus-barnet. Jeg er litt skeptisk til at en 11-åring tror på nissen. Da jeg var 11 brukte jeg lipgloss, leste «Det Nye» og testet ut tamponger.

Skrevet
MammantilNurket skrev (10 minutter siden):

Her benekter den svært pragmatiske 8-åringen både julenissens, påskeharens og tannfeens eksistens. Han hevder dog at han av og til kanskje tror bittelitt på Jesus-barnet. Jeg er litt skeptisk til at en 11-åring tror på nissen. Da jeg var 11 brukte jeg lipgloss, leste «Det Nye» og testet ut tamponger.

Tror det er mer uvanlig med 11-åringer som tester ut tamponger enn 11-åringer som tror på julenissen. Og hey, godt voksne menn og kvinner tror på Gud. Men at barn tror på nissen? Det er liksom ugreit😂

Anonymkode: 775e8...ea7

Skrevet

Det å tro på nissen er skikkelig koselig.

Her i huset forstod de i 5-6 års alder at nissen ikke var på ekte.

Minste på 7 år sa forrige dagen: «jeg savner den tiden da jeg trodde nissen fantes på ordentlig.»

Anonymkode: 3f165...6e6

Skrevet

Å prøve å få en elleveåring til å tro på nissen er jo manipulerende og bare grimt.

Anonymkode: 3ecba...c62

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Tror det er mer uvanlig med 11-åringer som tester ut tamponger enn 11-åringer som tror på julenissen. Og hey, godt voksne menn og kvinner tror på Gud. Men at barn tror på nissen? Det er liksom ugreit😂

At voksne tror på Gud er like ugreit! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Og at det finnes liv på andre planeter?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er da ikke noe problem at noen trpr på Gud. Det er ikke noe problem at noen tror på nissen heller, men vi må godta at ikke alle tror på det og ikke lyve for å få andre til å tro. En elleveåring bør introduseres for tvilen og forstå at de fleste tror nissen bare er moe noen har funnet på. Det er en morsom lek som man kan fortsette å leke selv om man vet det ikke er sant.

Anonymkode: 315d0...33a

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Æhhhh… mange 11-åringer har mens altså.  Tror det er flere 11-åringer i puberteten enn som tror på nissen. 

Anonymkode: af9c7...e63

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Og at det finnes liv på andre planeter?

Det er i beste fall ukjent og dermed usikkert. Men jeg har ikke hørt om noen som prøver å få andre til å tro på det helt usett - verken barn eller voksne.

Skrevet

Paris Hilton trodde på nissen til hun var 18. 😂

Mine tror ikke på noe slikt. 7 og 11. Synes de skal få tro så lenge de ønsker, men jeg lager ikke noe ut av at de skal tro da. 

Anonymkode: bd100...d6b

Skrevet

Men å tro på Gud og jesus er greit? 

Min 8 åring tror på nissen, og Gud. Og jeg har sagt han får tro på akkurat det han vil. Jeg har og sagt at jeg ikke tror Gud finnes, men at jeg tror nissen finnes. 

Anonymkode: ef9ca...90f

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Men å tro på Gud og jesus er greit? 

Min 8 åring tror på nissen, og Gud. Og jeg har sagt han får tro på akkurat det han vil. Jeg har og sagt at jeg ikke tror Gud finnes, men at jeg tror nissen finnes. 

Jeg tror ikke på Gud heller da. Men jeg respekterer de som tror på noe, uansett hva. Har kanskje litt problemer med å ta folk som Durek seriøst (han er en øgle fra verdensrommet) Jeg flirer litt av han. Ellers prøver jeg å unngå å pisse i andre sine bål da. Å tro på noe er fint. Angående Gud så fylte han en barndomsvenn sitt liv med mening. Han var tung narkoman i mange år. Han ble nykter og fant trøst i Gud og Jesus. Han er ikke blitt fanatisk kristen men han fant trøst og håp i å tro på noe. Da synes jeg at religion og tro er en vakker ting. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Jeg tror ikke på Gud heller da. Men jeg respekterer de som tror på noe, uansett hva. Har kanskje litt problemer med å ta folk som Durek seriøst (han er en øgle fra verdensrommet) Jeg flirer litt av han. Ellers prøver jeg å unngå å pisse i andre sine bål da. Å tro på noe er fint. Angående Gud så fylte han en barndomsvenn sitt liv med mening. Han var tung narkoman i mange år. Han ble nykter og fant trøst i Gud og Jesus. Han er ikke blitt fanatisk kristen men han fant trøst og håp i å tro på noe. Da synes jeg at religion og tro er en vakker ting. 

Jeg er helt enig med deg! Folk må tro på hva de ønsker. Om Gud kan hjelpe, så flott! :) Om det å tro på nissen kan bringe litt mer magi inn i desember, supert! :)

Jeg syns bare det er trist at vi voksne skal "godta" at noen tror på gud, mens vi må for all del fortelle ungene sannheten om nissen før de blir mobba...? Om mine barn mobber noen for å tro på nissen er det mitt ansvar, ikke de som tror sitt :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er helt enig med deg! Folk må tro på hva de ønsker. Om Gud kan hjelpe, så flott! :) Om det å tro på nissen kan bringe litt mer magi inn i desember, supert! :)

Jeg syns bare det er trist at vi voksne skal "godta" at noen tror på gud, mens vi må for all del fortelle ungene sannheten om nissen før de blir mobba...? Om mine barn mobber noen for å tro på nissen er det mitt ansvar, ikke de som tror sitt :)

Helt enig. Ungene blir så fort store i dag. La de få være i den magiske verdenen barndommen skal være. Mine tror ikke sier de, men tror minste er litt usikker på om det finnes én ekte nisse et eller annet sted. Jeg hauser ikke opp nisse og slike ting, derimot er jeg ivrig med på generelle fantasier og hverdagsmagi. At man kan få ønsker oppfylt av marihøner, elsker/elsker ikke med prestekrager. En fjær på trappa er en hilsen fra bestefar. Det blir masse fine samtaler av å delta i barnas hverdagsmagi.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...