Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #1 Skrevet 4. desember 2021 Jeg får noen venninner på besøk neste fredag og er i en situasjon der jeg har veldig behov for å skravle litt og koble ut, men også er helt energiløs og egentlig ikke orker jobben med å ha besøk. Det blir etter jobb og mannen har lovet å ta en del av huset, sånn at jeg bare må rydde og støvsuge litt - og lage mat. Jeg vil gjerne lage noe godt, og kan lage noe litt mer komplisert hvis noe kan lages dagen før, men akkurat samme dag bør det helst være noe som ikke tar mer enn en halvtimes tid. Noen tips? Kan ikke innholde nøtter eller gluten (men det siste er jeg god på å tilpasse uansett fordi et av mine egne barn har cøliaki). Anonymkode: 7af17...211
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #2 Skrevet 4. desember 2021 Lasagne kan du lage dagen før, og bare varme før de kommer. Sleng sammen en enkel salat og baguetter i ovnen så har du full middag. Men du kan jo bare bestille noe også, alt fra pizza til kinamat kan du få levert på døren. Bestill et spekefat, ostefat e.l. og hent på vei hjem fra jobb. Både Meny og den lokale slakteren leverer sånt. Vi bestilte spekefat engang og det var veldig fint, suppler med litt eggerøre, godt brød, lomper e.l. og du har et supert måltid. Mye av det kan fikses dagen før også om du vil lage det selv (glutenfri foccacia kan bestilles hos bakeren og hentes på vei fra jobb) https://trinesmatblogg.no/recipe/spekefat-med-ost-foccacia-aioli/ Anonymkode: 73d60...c09
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #3 Skrevet 4. desember 2021 Kjøp den ferske thaisuppen i pose på Rema. Ha i brekkbønner, asparges, vannkastanje, scampi og saften av en lime. Klipp over fersk koriander. Superenkelt, egentlig en sånn "hva-har-vi-i-kjøleskapet"-rett jeg lagde en gang vi kom hjem sent og slitne, men nå har det blitt noe jeg lager når vi får besøk når vi egentlig ikke har tid til å gjøre i stand til gjester. Jeg får alltid spørsmål om oppskriften:-) Anonymkode: 8f165...9b2
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #4 Skrevet 4. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Kjøp den ferske thaisuppen i pose på Rema. Ha i brekkbønner, asparges, vannkastanje, scampi og saften av en lime. Klipp over fersk koriander. Superenkelt, egentlig en sånn "hva-har-vi-i-kjøleskapet"-rett jeg lagde en gang vi kom hjem sent og slitne, men nå har det blitt noe jeg lager når vi får besøk når vi egentlig ikke har tid til å gjøre i stand til gjester. Jeg får alltid spørsmål om oppskriften:-) Anonymkode: 8f165...9b2 Den ene thai suppen til Rema er ikke lenger glutenfri, så les bakpå. Anonymkode: b6004...1b0
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2021 #5 Skrevet 4. desember 2021 Tusen takk for gode tips, begge to! Både ferdigsuppe, lasagne og eventuelt bare bestille pizza er supre alternativer 😊 HI Anonymkode: 7af17...211
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå