Gå til innhold

Har du lysdekorasjon ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og i såfall hva?

I vår lille by er det nok 90 % som i det minste har en busk med lys eller en stripe lys på terrassen, mens en liten del tar den helt ut med amerikanske tilstander. 

Jeg er vel midt i mellom med lys på balkongen, en busk, girlander i inngangspartiet og en tuja foran garasjen. 

Anonymkode: e8bf0...e16

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, jeg har tre lange girlandere og tre kortere, men kommer nok ut i nederste del av lista over lyspynt, for det er små og spredte lys, og uten blink og farger.

Men hva er greia med at det nå selges så mye julebelysning med oransj-aktige lys? Jeg vil ha varme lys, men ikke oransje. Kjøpte til ekstra lengde av girlander i år, samme merke som jeg har fra før, men det er ubrukelig oransj.

Endret av sug lut
Skrevet

Vi har to «tujatårn» på hver side av inngangsdøra. De er det varmhvite lyslenker i. Jeg ELSKER når den er dekket av snø og det lyser gjennom snøblondene. Ellers har vi et ferdig lysbesatt pinnetre fra Rusta på terrassen. Den ser bare vi da, det er mest fordi vi henger mat til fuglene i den. Skikkelig koselig. 
Det viktigste for meg er at lyset MÅ være varmt. 

Skrevet (endret)

Vi har lyslenke på garasjen, på fem små thjuaer og hengende i to japanske kiresbærtrær. Og stjerne i fem vinduer. Glad i lys ja ☺️

@sug lutPå Rusta solgte de både varme og kalde lys i år. Stod utenpå pakkene. Kjekt for de av oss som kun foretrekker en ting. 

Endret av Kira
Skrevet
Kira skrev (3 minutter siden):

Vi har lyslenke på garasjen, på fem små thjuaer og hengende i to japanske kiresbærtrær. Og stjerne i fem vinduer. Glad i lys ja ☺️

@sug lutPå Rusta solgte de både varme og kalde lys i år. Stod utenpå pakkene. Kjekt for de av oss som kun foretrekker en ting. 

Men du skjønner, "varme" kan både være fine, varme, gulhvite, og langt mer oransj. De merker pakkene, men de har bare to kategorier, og de oransje er muligens greie nok alene, men de er ikke pene med de andre gulhvite.

Skrevet

Har krans med lys på døra.

Anonymkode: ca76c...22f

Skrevet
sug lut skrev (4 minutter siden):

Men du skjønner, "varme" kan både være fine, varme, gulhvite, og langt mer oransj. De merker pakkene, men de har bare to kategorier, og de oransje er muligens greie nok alene, men de er ikke pene med de andre gulhvite.

Enig. Det har sneket seg inn en rar nyanse innen varme lys. Varm hvit og varm oransje er stygt sammen. Jeg har egentlig svært lite meninger om julepynt. Det er koselig at alle pynter forskjellig, men gi meg skikkelig lys altså. 😊

Skrevet
sug lut skrev (14 minutter siden):

Jeg tror ikke jeg har sett de oransje du snakker om 🤔 Og godt er det høres det ut.

Skrevet

Jeg har to tujaer som er kledd med julelys ut på veien, enkelt hvit og uten blinking. 

Ced døra har jeg farga lenke på rekkverket, den ser bare de som kommer hit, og vi har den fordi ungene elsker fargene 🥰

Ønsker å lenker i plommetreet, men klarte ikke velge hvilke lenker, så det får bli et annet år. 😂

Skrevet

Vi har lyslenke på en veranda og ei lita gran med lyslenke på (varmhvitt lys, ingen blinking).

Hos naboen ser det ut som et sirkus. Når jeg ser ut mot dem fra vinduet i gangen (frosta glass, så ser bare lysnyansene) så tror jeg det kjører forbi en haug med utrykningskjøretøy før jeg husker naboens jule»pynt» 😆

Anonymkode: 4ee43...17f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi har lyslenke på en veranda og ei lita gran med lyslenke på (varmhvitt lys, ingen blinking).

Hos naboen ser det ut som et sirkus. Når jeg ser ut mot dem fra vinduet i gangen (frosta glass, så ser bare lysnyansene) så tror jeg det kjører forbi en haug med utrykningskjøretøy før jeg husker naboens jule»pynt» 😆

Anonymkode: 4ee43...17f

Vi har en slik nabo. Ungene våre er drit misunnelig på all pynten. De ønsker seg også tivoli. Det kan hende vi ryker på en nisseslede fra europris. Men, den skal da henges på baksiden av huset, der ungene leker. De er jo skrekkelige, hva man gjør for ungene altså. 😊

Skrevet

Ute har vi bare en lang lyslenke på rekkverket rundt huset.

Anonymkode: db910...03f

Skrevet

Jeg har et pinnetre med lys på fra Jysk

Så har jeg dompaper med lys i i hekken, fra Europris. De er det mange som bemerker og spør hvor er kjøpt, de er veldig fine inni hekken mot døra.

Har også en lyslenke som jeg stifter fast rundt inngangen på overbygget foran inngangsdøra.

Så har jeg to lykter med batteridrevne kubbelys i på trappa, men de står der hele tiden da, ikke bare til jul.

Anonymkode: 6f522...d9a

Skrevet
sug lut skrev (1 time siden):

Ja, jeg har tre lange girlandere og tre kortere, men kommer nok ut i nederste del av lista over lyspynt, for det er små og spredte lys, og uten blink og farger.

Men hva er greia med at det nå selges så mye julebelysning med oransj-aktige lys? Jeg vil ha varme lys, men ikke oransje. Kjøpte til ekstra lengde av girlander i år, samme merke som jeg har fra før, men det er ubrukelig oransj.

Mener du kobber? Den som heter varm glød? 

Anonymkode: d30ea...80d

Skrevet

Vi har mer enn de fleste her vi bor, men ikke helt amerikanske tilstander.
Totalt 7 lyslenker og et tre.

Anonymkode: e97d5...854

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har et pinnetre med lys på fra Jysk

Så har jeg dompaper med lys i i hekken, fra Europris. De er det mange som bemerker og spør hvor er kjøpt, de er veldig fine inni hekken mot døra.

Har også en lyslenke som jeg stifter fast rundt inngangen på overbygget foran inngangsdøra.

Så har jeg to lykter med batteridrevne kubbelys i på trappa, men de står der hele tiden da, ikke bare til jul.

Dompap med lys i hekken😂

Beklager min dårlige humor. Men det hørtes pent ut (når jeg klarte å tolke det riktig), vet du om Europris har de enda?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Mener du kobber? Den som heter varm glød? 

Anonymkode: d30ea...80d

Vet ikke? Kastet eskene. Men det kan godt hende, for jeg ville oppfattet "varm glød" som de "vanlige" gulhvite, altså motsatsen til kalde blåhvite.

Skrevet

Ja, vi har flere lyslenker og sånn "aktige lyslenker, men vi har også en svær enebolig. Det viktigste for meg er å unngå blinklys, noe jeg synes er helt grusomt. Dessverre elsker naboen tvers over veien det, så der kommer det blinkende inn i vår stue *grøsse*.

Anonymkode: 50bc4...c90

Skrevet

Har egentlig en krans på døra, men den tok natta i år. Så må investere i en ny. Kunne også tenkt meg en lenke på terrassen, men må vente til de er på tilbud dessverre 

Anonymkode: 69f32...dde

Skrevet
*Miss Marple* skrev (6 minutter siden):

Dompap med lys i hekken😂

Beklager min dårlige humor. Men det hørtes pent ut (når jeg klarte å tolke det riktig), vet du om Europris har de enda?

Haha, ja det kunne tolkes på flere måter ja ;)

De har det her ihvertfall, også tror jeg de har nesten like på Sparkjøp. 

Går på batteri, med timer, så de skrur seg på kl 17 hver dag.

Skrevet

Har lysnett over de lave trærne, lyslenke på de lange rekkverkene på bakkenivå og prikken over i'en er Grinchen som stjeler lyslenken fra vindskien. Genialt, for da slapp vi å feste lyslenke hele veien høy oppe på huset. 

Skrevet

Vi har lys i en busk og lys på leveggene rundt terrassen, på rekkverket på balkongen oppe og i ei blomsterkasse på baksiden av huset. Varmhvit for det meste, men de på baksida er i rødt og hvitt. 

Skrevet

Har dere alt i kontakter, eller bruker dere dekorasjoner på batteri og? Har ingen kontakter ute, lurer på om det vil funke pås tørre lysting ute.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har dere alt i kontakter, eller bruker dere dekorasjoner på batteri og? Har ingen kontakter ute, lurer på om det vil funke pås tørre lysting ute.

Batteriene dør fort i kulda, men skjøteledning hjelper. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...