Gå til innhold

Eksamen og jeg er så glad!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 40+, jobber full tid, har familie og har studert litt siden i høst. Jeg har mastergrad ++ fra tidligere. Tar nå et årsstudium (60stp). Litt for gøy, men også litt for (å på sikt) kunne drive med litt andre ting.

Jeg fikk eksamensresultater mitt i går, og fikk en B. Jeg er kjempefornøyd! Skikkelig stolt av meg selv. Føler at jeg hadde helt OK kontroll på pensum, fått lest litt mindre enn det jeg tenker er lurt og da jeg var ferdig med eksamen satt jeg med en opplevelse av at jeg hadde prestert helt greit, men ikke skikkelig bra. Jeg studerer på nett og de fleste jeg studerer med er unge. Vi har forelesninger og seminarer på nett. Da jeg sjekker statistikken for karakterer ble jeg egentlig ganske rystet. Strykprosent på omtrent 12, en haug med Karakter D og E. De fleste fikk C. En liten gjeng med B og to studenter med karakter A. Er dette vanlig?? Kan ikke huske at det var så ille da jeg studerte da jeg var yngre (ung?). 

Anonymkode: e1573...2d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok du som er ekstra god!

Anonymkode: 249d3...e6d

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Er nok du som er ekstra god!

Anonymkode: 249d3...e6d

Det tror jeg ikke. Jeg tror der er høyskolene som dessverre har senket kravene.

Anonymkode: e1573...2d4

Skrevet

Gratulerer :)

Hørte nettopp på P2 et program som tok opp bl.a. det at studenter i dag er blitt dårligere på å lese lengre tekster, og at mange høgskoler/universiteter har begynt å tilpasse oppgaver etter studentene.

Jeg tror man må tilbake til mer fagbøker, virkelige fagbøker, og ha mindre på nett. Scrolling og skjerm gir ikke samme dype læring, spesielt ikke på lengre tekster. Å skrive notater på tastatur har også vist seg å ikke være like effektivt som å skrive for hånd.

Tror det er mange som trenger å komme bort fra nett og skjerm, samt at man kanskje har undervurdert viktigheten av å være i et læringsmiljø for å studere. Nettbasert læring fungerer bra for de som har gode rutiner og erfaring med læring fra høyere utdanning fra før, men tror mange av de som ikke har særlig erfaring med det vil slite.

Anonymkode: 75260...2a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...