Gå til innhold

Dere som noen ganger feirer jul på hytta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva liker du mest og minst med hyttejul versus hjemmejul?

Hilsen ei som skal ha sin første hyttejul.

Anonymkode: 2b513...3f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Best: flere skiturer og skikkelig mørkt om kvelden.

Værst:

-ekstremt mye å drasse på av mat, pynt, gaver osv

-lite å gjøre hvis det er dårlig vær

-savne familien vi pleier å treffe i romjulen

-savner kirkebesøk

-dårlig utstyr gir ikke like god julemat

-misfornøyde unger

-savner de vanlige små tradisjonene

-ikke plass til å gå rundt juletreet

-har ikke piano

Anonymkode: 18e0d...184

Skrevet

Slalombakke og langrennsløyper like utenfor huset gir mye mer aktive dager enn hjemme midtvinters.

Ellers er julepynten allerede på hytta. Mat og drikke må handles og bæres inn uavhengig av hvilken bolig vi er i. 

Er været dårlig spiller vi brettspill, baker, ser tv. Innimellom spiller barna på telefoner og PlayStation, akkurat som hjemme. 

Jeg er veldig glad i hyttejul, vi har lave skuldre, god tid og skikkelig julestemning. I år blir vi på hytta hele skoleferien, med unntak av to dager hvir vi drar hjem for å gå i selskap. 

Anonymkode: e2c30...93c

Skrevet

Hyttejul er for oss eneste jul.
All julepynt er på hytta. Der er også langrennsspor rett utenfor døra og 150 meter å gå til skiheis. Vennene våre er der, det er sentralt og har alle fasiliteter. Eneste ulempen er å gå glipp av trening hjemme mens vi er der. Men det veier opp. Drar dit en helg i desember og baker litt. 

Anonymkode: 0286d...451

Skrevet

Ingen ulemper, bare annerledes.

Anonymkode: 879af...8cf

Skrevet

Ingen ulemper her heller. Vi har julepynt på hytta. Like bra kjøkken på hytta som hjemme. Vi kjeder oss aldri, vi har tv boblebad, tv-spill m.m. Barna koser seg masse. 

Anonymkode: cc9b5...cc0

Skrevet

Vi storkoser oss med jul på hytta. Har som regel hvit jul og barna/ungdommene kjeder seg ikke. Vi står på ski enten ved hytta eller turer oppover i fjellet, aker, spiller brettspill, ser gode filmer og serier osv. Julepynten er på hytta og like godt kjøkken her som hjemme. Besteforeldrene er med og overnatter. Annen familie har hytte i nærheten  og overnatter gjerne de dagene vi er sammen (som regel julaften, nyttårsaften og en dag eller to til). Mye avslapping, rolig tempo og familietid. Vi er superglad i jul på hytta. 
Vi bor til vanlig gangavstand til butikk så ulempen blir da at det er litt langt til butikken (ca 40 min). Så er det litt slitsom når vi kommer da hytten er ca 200 meter fra der vi kan sette bilen, men fordelen er at det ikke er noen bilkjøring her slik at alle kan leke trygt i snøen. 

Anonymkode: dc23a...41c

Skrevet

Takk for alle svar. Vår hytte er ved sjøen, så blir nok ikke hvit jul. Gleder meg til det jeg håper blir en roligere jul med mindre stress. 

Anonymkode: 2b513...3f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...