Gå til innhold

Barnløs venninne, med fæl hund..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et dilemma. Det har blitt et dilemma. Ei av mine bestevenner får dessverre ikke barn. Gjennom årene har de erstattet dette barneønske med flere typer «nakenhunder».

De behandler disse som barn. Men, jeg klarer bare ikke å like de, det blir verre og verre for hver gang. De er ikke pene å se på, de gneldrer, de har tatt over hele huset der med senger og skåler og leker og gjerder. 
De hopper opp på fanget og kryper mellom beina mine, jeg blir helt uvel. De skal væme på do og helst stå og sniffe på trusa du har på knea. 
Jeg liker egentlig hunder, men de her er så stygge, beklager. 
Går d an å lære seg å like de? Jeg tar meg fryktelig sammen når vi er der, men får helt angst av de hundene som løper rundt.

Anonymkode: 9dba4...bb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har de ikke dodør?

Og har de satt opp senger å div hjemme hos dere? Hvis hunden kommer mot deg så snu deg med rompa til.

Kommer han når du sitter i sofaen er det bare å gi et lite dytt. De er vel ikke så stor som en leonberger? Sitt med bena i kors.

Anonymkode: c3e2c...1b9

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Har de ikke dodør?

Og har de satt opp senger å div hjemme hos dere? Hvis hunden kommer mot deg så snu deg med rompa til.

Kommer han når du sitter i sofaen er det bare å gi et lite dytt. De er vel ikke så stor som en leonberger? Sitt med bena i kors.

En ting til, hva er dilemmaet?

Skrevet

Litt samme dilemma. Har ei venninne som ikke kan ha hund, så hun faller litt utenom jentegjengen som alle har hund. Istedet har hun skaffet seg barn, som hun tror hele universet interesserer seg for. De har tatt over hele huset: klær, leker, matrester ligger strødd, rotete og fælt, ja rett og slett uhygienisk. De hyler og skriker, og klenger, og sorry, men jeg liker ikke unger, snørrete og ekle som de er. Blir helt uvel. Tror ikke jeg greier å lære meg å like unger, Ass.

Anonymkode: 41cb2...738

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Har de ikke dodør?

Dette er hvis du ikke forstod det, når vi er hos de. De er veldig varsomme med disse dyra, så alle skal opp i sofaen og kysses på og under både ett og to pledd. De løfter dem i fanget på gjestene som at det er et spedbarn.

Dilemmaet er at jeg er glad i min venninne, men misliker å være hjemme hos henne, fordi jeg synes hundene er så stygge rett og slett. 

Og jeg prøver, prøver å like de! Men får det ikke til..

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Litt samme dilemma. Har ei venninne som ikke kan ha hund, så hun faller litt utenom jentegjengen som alle har hund. Istedet har hun skaffet seg barn, som hun tror hele universet interesserer seg for. De har tatt over hele huset: klær, leker, matrester ligger strødd, rotete og fælt, ja rett og slett uhygienisk. De hyler og skriker, og klenger, og sorry, men jeg liker ikke unger, snørrete og ekle som de er. Blir helt uvel. Tror ikke jeg greier å lære meg å like unger, Ass.

Anonymkode: 41cb2...738

Så du sidestiller hund og barn? 
Til din orientering så treffes vi alle uten barn, vi har et liv utenom familien og snakker fint lite om barn. Og de som har både hund og barn, de sammenlikner ikke hunder med mennesker.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har et dilemma. Det har blitt et dilemma. Ei av mine bestevenner får dessverre ikke barn. Gjennom årene har de erstattet dette barneønske med flere typer «nakenhunder».

De behandler disse som barn. Men, jeg klarer bare ikke å like de, det blir verre og verre for hver gang. De er ikke pene å se på, de gneldrer, de har tatt over hele huset der med senger og skåler og leker og gjerder. 
De hopper opp på fanget og kryper mellom beina mine, jeg blir helt uvel. De skal væme på do og helst stå og sniffe på trusa du har på knea. 
Går d an å lære seg å like de? Jeg tar meg fryktelig sammen når vi er der, men får helt angst av de hundene som løper rundt.

Væme er langt verre enn ethvert husdyr.

Skrevet

Du må vel ikke væme dem hjemme? 

Anonymkode: 4b528...5d5

Skrevet

Det er jo enkelt å lukke dodøra? Og hvis hun setter en hund i fanget ditt bare setter du den på gulvet, så sitter du lent fremover slik at hundene ikke kan hoppe opp. De lærer kjapt at det ikke er vits å prøve, og skulle de prøve seg bare setter du dem ned på gulvet igjen. Hvis du får kommentarer på det bare sier du at du ikke vil ha en hund på fanget akkurat nå. 

Skrevet

Hvorfor tar du med deg hundene på do?

Anonymkode: 2a684...677

Skrevet

Er venninnen din Jenna Marbles?

Anonymkode: 1197b...b83

Skrevet

Joda, jeg lukker døren til do, de har ikke nøkkel. To ganger har venninna mi sluppet de inn for hun mener de står på utsiden og gråter. Samme som ho mener de smiler! 
De har ikke lås på døren. Så når jeg har tissen har de flydd rundt beina på meg som rotter.. 
De ser ut som litt store rotter, og venninna mi tror de er babyene hennes. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Du trenger ikke lære deg like de. Hadde ikke jeg giddet.

Skrevet

Dette er jo helt unormalt. At de er stygge ser jeg ikke som noe problem, men at de invaderer den private sfæren så til de grader er ikke greit. Du må vel bare si ifra på en fin måte til venninna di.

Anonymkode: 73997...676

Skrevet

Du må bare gi beskjed, og det går an å gjøre på en hyggelig måte. Akkurat som det må gå an om det hadde vært barn som var plagsomme og stod foran do-døra og ville inn, eller som stadig ble plassert i fanget på folk. 

Anonymkode: 74c04...dc0

Skrevet

Hadde venninnen min åpnet døra til do når jeg var der inne hadde jeg ikke gått på do der igjen, ærlig talt, man gjør da ikke sånt!

At du synes hundene er stygge spiller ingen rolle, venninnen din oppfører seg jo som en gal...

Jeg synes nakenhunder er kule utseendemessig, men jeg hadde aldri funnet meg i å bli behandlet sånn av en venninne. Jeg hadde sluttet å komme.

Anonymkode: aa1e8...b1f

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hadde venninnen min åpnet døra til do når jeg var der inne hadde jeg ikke gått på do der igjen, ærlig talt, man gjør da ikke sånt!

At du synes hundene er stygge spiller ingen rolle, venninnen din oppfører seg jo som en gal...

Jeg synes nakenhunder er kule utseendemessig, men jeg hadde aldri funnet meg i å bli behandlet sånn av en venninne. Jeg hadde sluttet å komme.

Anonymkode: aa1e8...b1f

Nettopp! Jeg tror ikke at jeg hadde gått på besøk dit igjen. Eller jeg hadde reist meg opp og dratt hjem når jeg skulle på do. 

Anonymkode: 74c04...dc0

Skrevet

Det blir jo som med folk som har ufordragelige barn - man slutter å besøke dem, og man slutter å invitere dem.

Skrevet
sug lut skrev (26 minutter siden):

Det blir jo som med folk som har ufordragelige barn - man slutter å besøke dem, og man slutter å invitere dem.

Heldigvis bruker foreldre å si til barna sine om de slikker seg i rompa og prøver å slikke andre i ansiktet. Har aldri opplevd at barn har vært med andre inn på do for å stå og snuse i trusa deres heller. 
Ikke at jeg ser noen sammenlikning med barn og dyr. Dyr er nettopp det-dyr! 
Vi har store unger nå, og jeg liker å høre om hva de gjør, hva de skal studere, kjærester, ja livet. En hund er liksom ikke det samme, det er to vidt forskjellig ting. 

Jeg er for så vidt glad i hund jeg, og flere av mine venner har hunder. Men, de behandler dem som dyr og ikke menneskeliggjør de. 
Og de et søte, de ser ikke ut som rotter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...