Gå til innhold

Hva skal dere spise på julaften i år?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pinnekjøtt med tilbehør.  Du?

Anonymkode: c0f19...118

Skrevet

Porchetta og panna cotta med friske bringebær.

Skrevet

Pinnekjøtt og Dronning Maudspudding.

Anonymkode: 08cad...656

Skrevet

Kyllingfilet, avokado, paprika, fetaost og aioli i pitabrød.

Anonymkode: 19b59...490

Skrevet

Ribbe med tilbehør 

Anonymkode: e0ac9...704

Skrevet

Pinnekjøtt med vossakorv, kålrabistappe og mandelpoteter. Riskrem til dessert 

Anonymkode: 4ecd6...7e9

Skrevet

Helstekt and fylt med epler og svisker, fløtesaus, rødkål og poteter.
Riskrem til dessert.

Anonymkode: 9c091...3e4

Skrevet

Blir nok ribbe. Skal jobbe, så det er opp til bedriften. 

Skrevet

Ribbe, pølse, medisterkaker, surkål, tyttebær, moltekrem. Dvs den eneste julematen som teller.

Anonymkode: 7c5d4...16c

Skrevet

Ribbe, julepølse,grovpølse, sossiser, potet,surkål og rødkål 

Dessert; riskrem og iskrem

Anonymkode: 984ef...1a7

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ribbe, pølse, medisterkaker, surkål, tyttebær, moltekrem. Dvs den eneste julematen som teller.

Anonymkode: 7c5d4...16c

Vel… julemat kan faktisk være så mangt. Så langt i denne tråden er det forskjellige typer julemat og ikke noe teller mer enn andre.

Anonymkode: 237af...394

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Pinnekjøtt med vossakorv, kålrabistappe og mandelpoteter. Riskrem til dessert 

Anonymkode: 4ecd6...7e9

Samme her.

Skrevet

Altså det er julaften, så litt rart å spørre om. Men julemat såklart. Ribbe, pølse surkål mm. 

Anonymkode: 5b19e...01e

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Vel… julemat kan faktisk være så mangt. Så langt i denne tråden er det forskjellige typer julemat og ikke noe teller mer enn andre.

Anonymkode: 237af...394

Det andre som ramses opp er ikke julemat da, men mat. Mat blir ikke julemat bare fordi noen velger å ikke ferie jul, og spiser annen mat.

Skrevet

De andre voksne spiser pinnekjøtt. Jeg liker det ikke så blir vel kålerabistappe og pølser som vanlig. I år er første jul med kjæresten sin familie så det blir kjekt :)

Anonymkode: 3186b...393

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Altså det er julaften, så litt rart å spørre om. Men julemat såklart. Ribbe, pølse surkål mm. 

Hva som er julemat tradisjon kommer jo ann på hvor en bor! Ribbe er ikke det mest vanlige på julaften på vestlandet.

Anonymkode: 3186b...393

Skrevet

Lammeribbe (pinnekjøtt) med poteter og kålrotstappe. Riskrem med bringerbærsaus til dessert. 

Anonymkode: 65be1...d0d

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det andre som ramses opp er ikke julemat da, men mat. Mat blir ikke julemat bare fordi noen velger å ikke ferie jul, og spiser annen mat.

Vel… vi skal spise julemat. Ikke norsk julemat, men lager middagen etter bestemors oppskrift. Minner meg om henne og julen hun stelte i stand.

Skrevet

Grandis, eller det blir sikkert noe annet men ikke julemat. Jeg er hjemme alene og bakvakt for jobb. Jula ungene er hos faren julaften har jeg en etterlengtet alenekveld etter jobb vanligvis. Blir ikke julaften uten ungene, så jeg nyter en etterlengtet alenekveld. Er eneste kvelden hele årt jeg har barnefri som er planlagt så den nytes i pysj og det jeg gidder å lage av mat der og da. Om det er grandis, fjordland eller noe mer fancy ser jeg den dagen. 
Er flere bursdager i desember og masse familiesammenkomster, så trenger ikke dette denne dagen for at det skal være jul. 

Anonymkode: 08c1c...970

Skrevet

Blir nok ribbe. Jeg skal jobbe og ribbe er standard på julaften der. 😊

Anonymkode: a650a...934

Skrevet

Blir nok nesten full pakke; ribbe, karbonader, sosisser, skinkestek, surkål, poteter og saus. Dessert blir karamellpudding, riskrem og tressis :)

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Vel… vi skal spise julemat. Ikke norsk julemat, men lager middagen etter bestemors oppskrift. Minner meg om henne og julen hun stelte i stand.

Sånn bare for at jeg er litt nysgjerrig: hvor kommer du/slekten din fra? 

Anonymkode: 0df4b...be0

Skrevet

Pinnekjøtt med poteter og kålrabistappe. Riskrem og is til dessert. 

Har aldri spist noe annet på julaften. Tilogmed vegetarianeren i familien må ha pinnekjøtt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Sånn bare for at jeg er litt nysgjerrig: hvor kommer du/slekten din fra? 

Anonymkode: 0df4b...be0

Mange land egentlig . Jeg har norsk mor og en far som er født av en mor fra ett land og en far fra et annet.  Jeg er født og delvis oppvokst i landet ingen av dem er fra . Og ellers er jeg vokst opp her i Norge .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...