Gå til innhold

Finn.no og klage til selger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte møbler på Finn.no. De ble solgt som om de var nye og plettfrie. Fikk de transportert fra Lillestrøm til Tromsø og da de ankom, viste det seg at møblene er misfarget. Selger nekter å redusere beløpet og jeg må gå videre med klagen. Jeg har blitt rådet til å registrere det i forliksrådet. Er det forliksrådet der selger bor, eller er det der jeg bor som skal ha klagen, noen som vet?

Anonymkode: 7e68a...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Misfargingen var ikke synlig på bildene, nei. 

Jeg betalte kr 41 000,-. Ny pris er kr 46 000,-.

Anonymkode: 7e68a...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellige jul, hvorfor i alle dager kjøpte du brukt da? Så liten differanse og med usikkerhet og transport i tillegg??

Anonymkode: 5035c...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hellige jul, hvorfor i alle dager kjøpte du brukt da? Så liten differanse og med usikkerhet og transport i tillegg??

Anonymkode: 5035c...709

Jeg kjøper alltid brukt dersom jeg kan. Det er for å spare miljøet.

Anonymkode: 7e68a...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpsloven gir deg rett til å heve kjøpet. Det er rett og slett en mangel på varen du kjøpte. Om selger er privatperson så er det kjøpsloven som gjelder. Gi beskjed til selger at du ønsker å heve kjøpet.

Om du har kjøpt hos bedrift er det forbrukerkjøpsloven som gjelder også her kan du heve kjøpet.

Ønsker du å klage inn tvist til forliksrådet er det selgers bosted som avgjør plassen. 

Før du klager inn saken til forliksrådet må du gi selger skriftlig beskjed og frist til å rette feil eller komme til enighet med deg. Fristen trenger ikke være lang tid. Om du kommer i dialog med selger så er jo det fint men om ikke så sender du inn forliksklage. Du har din fulle rett til å heve et kjøp når produktet ikke stiller til forventningene som det ble vist til i annonsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elina skrev (10 minutter siden):

Kjøpsloven gir deg rett til å heve kjøpet. Det er rett og slett en mangel på varen du kjøpte. Om selger er privatperson så er det kjøpsloven som gjelder. Gi beskjed til selger at du ønsker å heve kjøpet.

Om du har kjøpt hos bedrift er det forbrukerkjøpsloven som gjelder også her kan du heve kjøpet.

Ønsker du å klage inn tvist til forliksrådet er det selgers bosted som avgjør plassen. 

Før du klager inn saken til forliksrådet må du gi selger skriftlig beskjed og frist til å rette feil eller komme til enighet med deg. Fristen trenger ikke være lang tid. Om du kommer i dialog med selger så er jo det fint men om ikke så sender du inn forliksklage. Du har din fulle rett til å heve et kjøp når produktet ikke stiller til forventningene som det ble vist til i annonsen. 

Tusen takk for svar!

Jeg skreiv en melding til ham på Finn og ba om prisavslag, eller jeg vil vurdere forliksrådet.

Fikk svar: Det er fint at du vil til forliksrådet, ettersom jeg ikke vil ha direkte kontakt med deg.

Er det bevis nok, eller må jeg sende brev per post i tillegg?

Takker for alle svar, har brukt hele uka på dette nå 🙇‍♀️

Skal forsøke å få hevet kjøpet.

Anonymkode: 7e68a...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...