Gå til innhold

Bobil besøk - Æsj


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har nylig hatt besøk av venner som bodde i bobil mens de besøkte oss. Vi har en hagestue hvor vi kveldstid spiser og har litt vin med gjester. Da disse gjestene ankom, tok de med seg noe øl fra bobilen. Vi kjøpte take away mat til kr 490,- per person. Ingen tilbud til oss om øl, den drakk de selv og etterpå forsynte de seg med vin som vi hadde på bordet. Ingen av oss reagerte på det men dagen etter var det forsvunnet 6 stk vin. Vi drakk 3 og de drakk 3. Hadde egentlig forventet at de hadde vippset oss for maten og tilbudt seg å kjøpe inn vin men ingen av delene ble gjort. Dagen etter, fortsatte dette, de kom inn akkurat mens vi startet frokosten og de satte seg ned ved bordet. Selvsagt fikk også de egg og bacon. 4 dager med full kost og vin ble nytt av dem. 

Senere gikk vi oss en tur (meg og min mann) og da vi kom tilbake, hadde de lånt vaskemaskin som står i hagestuen. Den er litt vrien å bruke -  strømmen går dersom man ikke plugger ut varmtvannsberederen. Jeg ble mest forundret over at de tok seg friheten med å låne vaskemaskin uten å spørre. Vi hadde jo ikke sagt nei til dem. Vi låser ikke hagestuen, for vi bor et sted det ikke er så mye folk og det går bra.

Det er ikke første gang de besøker oss og vi betaler for alt. Det minste de kunne ha gjort var å takke, ha med noe vin, men det er aldri noe. Nå er jeg mektig lei og vurderer å bare fase dem ut. Hva hadde dere gjort med slike mennesker?

Etter at de hadde reist videre, til noen andre, mottok jeg sms er om at de ikke fikk middag og det var bare klaging. Knekkebrød. De kunne vel ha tilbudt seg å lage middag, frokost, eller hva som helst men de sitter der og forventer full oppverting. Selv har de aldri invitert oss og jeg vet ikke hvor de bor engang. 

 

Anonymkode: a5f5c...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest overrasket over at du kaller de venner, bare klager på de, og ikke engang vet hvor de bor 🤔

Anonymkode: 491f4...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Mest overrasket over at du kaller de venner, bare klager på de, og ikke engang vet hvor de bor 🤔

Anonymkode: 491f4...f93

Nei, vi vet ikke hvor de bor, for vi er ikke som dem og inviterer oss til dem. De bor i annen by enn vi bor i. Var det alt du hadde å si, kritisere oss for å være rause mot snyltere? 

Anonymkode: a5f5c...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor legger dere ut 980,- for takeaway til de? 

Enten kunne dere laget noe rimeligere? Eller avtalt med de om de ville ha og betale selv. 

Jeg kan ikke fordra sånne snyltere. Mor mi har litt sånn tendenser, men til henne har jeg begynt å "ta igjen" eller gi beskjed til henne om hennes oppførsel, da ho ikke tenker over det selv. Er lei av å bli snyltet på. Så lenge jeg opplever mennesker som rause tilbake en gang i blant, så spanderer jeg gjerne. 

Anonymkode: 09495...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (2 timer siden):

Duhar venner du ikke vet hvor bor, og du har besøk av dem selv om de er ubrukelige? Javel.

Jeg vet hvor de bor men vi har aldri blitt invitert til dem. 

Anonymkode: a5f5c...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor legger dere ut 980,- for takeaway til de? 

Enten kunne dere laget noe rimeligere? Eller avtalt med de om de ville ha og betale selv. 

Jeg kan ikke fordra sånne snyltere. Mor mi har litt sånn tendenser, men til henne har jeg begynt å "ta igjen" eller gi beskjed til henne om hennes oppførsel, da ho ikke tenker over det selv. Er lei av å bli snyltet på. Så lenge jeg opplever mennesker som rause tilbake en gang i blant, så spanderer jeg gjerne. 

Anonymkode: 09495...41d

Jeg ønsket den menyen, de spiste halvparten.  De kom på besøk til oss. De vet at jeg er kresen og jeg spiser ikke fattig mat selv om vi har besøk.

Dersom de ikke har råd til å spise det jeg liker, kan de jo parkere bobilen sin hos venner som har samme smak som dem selv og som lever av knekkebrød.

 

 

Anonymkode: a5f5c...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ønsket den menyen, de spiste halvparten.  De kom på besøk til oss. De vet at jeg er kresen og jeg spiser ikke fattig mat selv om vi har besøk.

Dersom de ikke har råd til å spise det jeg liker, kan de jo parkere bobilen sin hos venner som har samme smak som dem selv og som lever av knekkebrød.

 

 

Anonymkode: a5f5c...9e8

Fattig mat ? Du virker jammen trivelig gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Fattig mat ? Du virker jammen trivelig gitt

Vi er nok litt triveligere enn besøket, siden de velger å besøke oss og ikke motsatt.

Anonymkode: a5f5c...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bestiller jo ikke takeaway uten avtale? Med mindre noe annet er avtalt bestiller vi til oss selv. Da er det selvfølgelig en diskusjon om hva de andre skal ha til middag, skal de bestille fra samme sted eller en annen plass, o.l., så bestiller hver enkelt familie til seg selv, evt bestiller dere for alle med avtale om tilbakebetaling.  Hvis dere allerede hadde bestilt før de ankom og de bare kom og satte seg og forsynte seg er det ekstremt frekt. 

Uansett ser jeg ingen god grunn til å være venn med dem lenger. Bare å slutte å invitere og komme med unnskyldning hvis de vil komme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mista meg med "fattig mat". Skjønner ikke helt hva du mener med det forsåvidt. Tenker gjestene deres ler rått av dere og nyter sin temmelig billige bobilreise, matmessig i hvertfall. Lettlurte, snobbete fjols🥳

Anonymkode: 1f03d...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo normalt å spandere mat og drikke på gjester. Det er ikke fullt så normalt å legge seg inn hos folk og ikke bidra med noe. 
 

Å låne vaskemaskin uten å spør ser jeg heller ikke problemet med, når man er hos venner. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voksne uten økonomiske problemer, som du nok ikke har siden du ikke spiser fattigmat (🔫), spanderer mat på besøkende venner. Besøkende venner tar gjerne med noe vin eller tilbyr seg å hjelpe til. Konklusjon: dere fortjener hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...