Gå til innhold

Beitostølen helsesportsenter, noen som har vært der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos fastlege med sønnen på 14 år idag pga psykiske plager. Ba om blant annet henvisning til BUP, og det skulle hun vurdere. Hun spurte også om vi var interessert i et tre ukers opphold på Beitostølen for rehabilitering. Der har de et team med ulike faginstanser, og gutten kan da få fysisk trening og forhåpentligvis samtaler? Noen som har vært der med barna sine? 

Anonymkode: 71bd5...130

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært der på to opphold med datteren min og opplevde det som veldig positivt både for barn og foreldre. Så mye glede, positivitet og forståelse, mulighet til å prøve ut nye ting og delta, og ikke minst et avbrekk fra hverdagen i et miljø hvor man føler seg inkludert og ivaretatt..

Anonymkode: 00635...287

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har vært der på to opphold med datteren min og opplevde det som veldig positivt både for barn og foreldre. Så mye glede, positivitet og forståelse, mulighet til å prøve ut nye ting og delta, og ikke minst et avbrekk fra hverdagen i et miljø hvor man føler seg inkludert og ivaretatt..

Takk for svar, ja høres deilig ut med et avbrekk. Spesielt kan han ha godt av pause fra skolen, samt bli pushet til å gjøre litt forskjellig. Han har autismediagnose da, så håper de tilrettelegger for det, med tanke på det sosiale. Man må vel ikke være blant andre hele tiden? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Takk for svar, ja høres deilig ut med et avbrekk. Spesielt kan han ha godt av pause fra skolen, samt bli pushet til å gjøre litt forskjellig. Han har autismediagnose da, så håper de tilrettelegger for det, med tanke på det sosiale. Man må vel ikke være blant andre hele tiden? 

Min har også autismediagnose! De setter sammen barnegrupper som passer sammen i alder og diagnoser. For vår del kunne nok programmet bli litt tett, mye sosialt på en dag, men hun likte og tålte det overraskende godt. Man har jo dessuten mulighet til å stå over noen aktiviteter dersom det blir for mye. Det er veldig variert, alt fra slalom, lek i gymsalen, ridning, basseng etc, sesongvariasjoner. 

Skrevet

Så vidt jeg vet er Beitostølen primært for barn/ungdom med fysiske eller kognitive vansker, ikke psykiske plager. Det er stor fokus på fysisk aktivitet og lystbetonte aktiviteter. Det er mange der med funksjonshemninger knyttet til fysikk, syn og hørsel.  

Vi har et familiemedlem som har vært der mye. Han er synshemmet. De ansatte er fantastiske og utfordrer ungdommen til å prøve nye ting:)

Anonymkode: bcb94...1c9

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Så vidt jeg vet er Beitostølen primært for barn/ungdom med fysiske eller kognitive vansker, ikke psykiske plager. Det er stor fokus på fysisk aktivitet og lystbetonte aktiviteter. Det er mange der med funksjonshemninger knyttet til fysikk, syn og hørsel.  

Vi har et familiemedlem som har vært der mye. Han er synshemmet. De ansatte er fantastiske og utfordrer ungdommen til å prøve nye ting:)

Anonymkode: bcb94...1c9

Ja så det på hjemmesiden deres at de ikke nevner psykiske plager. Så ikke sikkert han får terapi da, men det får vi tro han får via BUP etterhvert. Kan jo være at legen mener at depresjonen hans kan lette ved fysisk aktivitet og at det er derfor hun forslo dette. Hun skal ringe meg i morgen så skal høre mer om det da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...