Gå til innhold

Vennegrupper og tidspunkt!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnet mitt er invitert på vennegruppe som starter etter skoletid og som er ferdig klokka 16. Vi skal altså melde barnet av SFO som vi betaler for og når vi selv skal ha vennegruppe så må vi, fordi vi er på jobb, ha vennegruppe fra klokka 16 30 til klokka 18 30. Jeg ble så provosert av det at jeg kommer til å si følgende: Nei, det passer ikke, barnet er på SFO til klokka 16 - det betaler vi for!

Hvorfor ha vennegruppe midt i SFO tiden, er det for å demonstrere at du selv ikke jobber?

Anonymkode: 860c6...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ella-2 skrev (1 minutt siden):

Men er det ofte da? Bare en enkelt gang?

Hver gang de har vennegruppe er det i SFO tiden ja.  Det samme gjorde de i fjor men da var jo vennegruppene bygget opp annerledes.

Anonymkode: 860c6...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de blir hentet på skolen. Jeg irriterer meg av at når vi og andre har vennegruppe, får de andre foreldrene mulighet til å være på jobb lengre enn vanlig arbeidsdag!

Anonymkode: 860c6...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Nei, de blir hentet på skolen. Jeg irriterer meg av at når vi og andre har vennegruppe, får de andre foreldrene mulighet til å være på jobb lengre enn vanlig arbeidsdag!

Anonymkode: 860c6...a69

Syns du høres ut som en som alt er galt for, samme hva og hvordan.

Unner ikke barnet ditt noen timer fri fra SFO for å være med venner og begrunner det med at dere taper penger. Og ser på dere selv som gratis barnepassere når dere selv har vennegrupper. Smålig og gjerrig i mine øyne, totalt motsatt fokus av hva jeg selv har i hvert fall.

 

Anonymkode: 5405b...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Syns du høres ut som en som alt er galt for, samme hva og hvordan.

Unner ikke barnet ditt noen timer fri fra SFO for å være med venner og begrunner det med at dere taper penger. Og ser på dere selv som gratis barnepassere når dere selv har vennegrupper. Smålig og gjerrig i mine øyne, totalt motsatt fokus av hva jeg selv har i hvert fall.

 

Anonymkode: 5405b...8c4

Barnet er med flere venner på SFO enn i vennegruppe som er begrenset. 

Anonymkode: 860c6...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men herregud da, menneske. Du hisser deg opp over ubetydelige ting. Ta deg sammen! 

Anonymkode: 5f673...106

Ja, ja, tipper mitt barn heller vil være med jentene, enn med de bråkete guttene i den vennegruppa. Kommer til å la barnet mitt velge SFO eller vennegruppe 😊

Anonymkode: 860c6...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennegrupper er uansett bare vås. Hadde glatt stått over det dersom det var noe slikt ved vår skole

Anonymkode: 7442b...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Vennegrupper er uansett bare vås. Hadde glatt stått over det dersom det var noe slikt ved vår skole

Anonymkode: 7442b...4bd

Enig, bare vås. Det startet med samhold men det er ikke samhold når en forelder velger å briljere med at de kan ha vennegruppa i arbeidstiden.

Anonymkode: 860c6...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Blir du seriøst sur for at barnet skal tas ut av sfo en gang fordi du betaler for det ?? sykt smålig av deg.  

Anonymkode: 23de6...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (På 11/14/2021 den 22.15):

Barnet mitt er invitert på vennegruppe som starter etter skoletid og som er ferdig klokka 16. Vi skal altså melde barnet av SFO som vi betaler for og når vi selv skal ha vennegruppe så må vi, fordi vi er på jobb, ha vennegruppe fra klokka 16 30 til klokka 18 30. Jeg ble så provosert av det at jeg kommer til å si følgende: Nei, det passer ikke, barnet er på SFO til klokka 16 - det betaler vi for!

Hvorfor ha vennegruppe midt i SFO tiden, er det for å demonstrere at du selv ikke jobber?

Anonymkode: 860c6...a69

Jeg ser ikke problemet med at barnet er kortere på sfo den ene gangen det er vennegruppe. Om dere ikke har mulighet til å ha vennegruppe så tidlig så må dere bare si fra om det og ha det litt senere da? Men stort sett lar det seg vel gjøre å avspasere litt eller noe?

Anonymkode: 0dd7c...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Herlighet for en problemstilling. Her må du ta et valg, enten støtter du vennegrupper for det formålet de er ment for, nemlig å skape gode relasjoner mellom barna på tvers av de gruppene som ellers er. Alternativt sier du tydelig fra om at dere velger bort dette initiativet.

Å se på vennegrupper som gratis barnepass er bare helt høl i hue. 

Anonymkode: dcd67...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER vennegrupper, men akkurat det der er flisespikkeri! Om det er en dag, ja hva så?? er vel ikke så forbanna mange unger i de gruppene at dette er et problem? Dessuten har dere vennegruppe en gang? Ikke hver uke? Ta deg sammen

Anonymkode: 5cb68...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at vennegruppene er ferdig før alle aktivitetene begynner på kveldstid! Da rekker barna å få med seg både vennegruppa og aktiviteten

Anonymkode: b2228...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...