Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #1 Skrevet 13. november 2021 Søster og co skal, vi har lyst å slenge oss med en uke( starten av juli). Vi voksne + et av barna er vaksinerte..må ta ekstra hensyn med yngste da( 10 år, frisk). Ville dere tatt sjansen? Aldri vært i tyrkia forøvrig, men det frister. Blir det grusomt varmt der da?🤔 Tar alle forhåndsregler. Takket for svar😊  Anonymkode: c714f...da7
Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #2 Skrevet 13. november 2021 Hadde jeg seriøst aldri gjort. Hvorfor? Korona, pluss at Tyrkia er et forferdelig land. Jeg skjønner ikke dette behover for å måtte reise til utlandet når vi er midt i en pandemi. Hva er årsaken? Anonymkode: e87ff...0c7
Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #3 Skrevet 13. november 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hadde jeg seriøst aldri gjort. Hvorfor? Korona, pluss at Tyrkia er et forferdelig land. Jeg skjønner ikke dette behover for å måtte reise til utlandet når vi er midt i en pandemi. Hva er årsaken? Anonymkode: e87ff...0c7 30 grader + og flott, fine strender. Hvor i Norge finnes det noe tilsvarende av opplevelse? Anonymkode: b0597...5fe
Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #4 Skrevet 13. november 2021 Tyrkia er vel ikke plassen å reise . Mye uro der. Og det er pandemi Anonymkode: 053a9...108
Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #5 Skrevet 13. november 2021 Jeg ville ikke reist, men så lenge det er lov, så må dere selvfølgelig bare reise etter de reglene som er. Hva de er i juli neste år, er helt umulig å si noe om.  For min del, nay. Anonymkode: d6257...185
Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #6 Skrevet 13. november 2021 Personlig, aldri verden. Tyrkia er et land jeg ikke ville reist til av politiske grunner, urolig land hvor jeg ikke hadde følt meg trygg. Pandemien gjør at jeg overhodet ikke bestiller noen utenlandstur før jeg vet hvordan ting er neste sommer. Ingen vet hvordan ting utvikler seg og hva reglene blir til det. Anonymkode: a8abd...3ed
Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #7 Skrevet 13. november 2021 Tyrkia er alltid nei.  Forøvrig velger jeg å ikke reise noe sted når situasjonen er som den er. Anonymkode: 51e56...d43
amandine Skrevet 13. november 2021 #8 Skrevet 13. november 2021 Tyrkia er utelukket uansett for meg. Pandemi eller ikke.
sug lut Skrevet 13. november 2021 #9 Skrevet 13. november 2021 `Tyrkia er ikke et land man reiser til.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 13. november 2021 #10 Skrevet 13. november 2021 Tyrkia er nei for meg uavhengig av pandemi . Synd egentlig da det er et utrolig vakkert land.Â
n74 Skrevet 13. november 2021 #11 Skrevet 13. november 2021 Et land hvor myndighetene fengsler og torturerer lærere, professorer og journalister for å hindre ytringsfrihet og informasjonsflyt, er ikke et land man drar til.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #12 Skrevet 13. november 2021 Tyrkia er nei uansett. Man drar ikke til et land der menneskerettigheter ignoreres over en lav sko. Anonymkode: 09211...ac4
Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #13 Skrevet 13. november 2021 Jeg skjønner ikke helt dette her med at "Tyrkia er nei uansett". Boikott har beviselig svært lite for seg, bortsett fra i helt spesielle tilfeller, og da må det være en planlagt og koordinert aksjon som faktisk rammer myndighetene. At enkeltpersoner lar være å dra til Tyrkia rammer bare den stort sett sekulære befolkningen i de områdene der det er turisme. Det er de folka vi er avhengig av hvis det skal være håp for Tyrkia i fremtiden. Vi har reist til Tyrkia i mange år, og vi kommer ikke til å slutte med det, til tross for at alle våre tyrkiske venner er folk som står et helt annet sted enn regimet politisk, og bl.a. har venner som har vært fengslet av myndighetene. Det er ingen av dem som synes generell boikott av Tyrkia er noen god idé. De som taper på det hvis vi slutter å dra, er jo folk som ikke har noe med regimet å gjøre, som opplever at de blir mer og mer isolert fra omverdenen. Vær med fordel litt bevisst på å velge hoteller mv som drives av privatpersoner og ikke selskap med tilknytning til regimet, men utover det er det bare å reise med god samvittighet. Det er et nydelig land, og - hvis man holder seg unna de aller verste turistfellene ved Middelhavet, veldig mye hyggelige folk som trenger kontakt med verden utenfor. Anonymkode: b8521...231
Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #14 Skrevet 13. november 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt dette her med at "Tyrkia er nei uansett". Boikott har beviselig svært lite for seg, bortsett fra i helt spesielle tilfeller, og da må det være en planlagt og koordinert aksjon som faktisk rammer myndighetene. At enkeltpersoner lar være å dra til Tyrkia rammer bare den stort sett sekulære befolkningen i de områdene der det er turisme. Det er de folka vi er avhengig av hvis det skal være håp for Tyrkia i fremtiden. Vi har reist til Tyrkia i mange år, og vi kommer ikke til å slutte med det, til tross for at alle våre tyrkiske venner er folk som står et helt annet sted enn regimet politisk, og bl.a. har venner som har vært fengslet av myndighetene. Det er ingen av dem som synes generell boikott av Tyrkia er noen god idé. De som taper på det hvis vi slutter å dra, er jo folk som ikke har noe med regimet å gjøre, som opplever at de blir mer og mer isolert fra omverdenen. Vær med fordel litt bevisst på å velge hoteller mv som drives av privatpersoner og ikke selskap med tilknytning til regimet, men utover det er det bare å reise med god samvittighet. Det er et nydelig land, og - hvis man holder seg unna de aller verste turistfellene ved Middelhavet, veldig mye hyggelige folk som trenger kontakt med verden utenfor. Anonymkode: b8521...231 Det kan jo hende det har litt med min egen selvfølelse å gjøre? Jeg ønsker virkelig ikke å dra til et land uten respekt for menneskerettigheter. Det holder i massevis for meg. Anonymkode: 09211...ac4
Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #15 Skrevet 13. november 2021 Helt uaktuelt å reise til Tyrkia, pandemi eller ei. Anonymkode: fe604...529
Luksusdyret Skrevet 13. november 2021 #16 Skrevet 13. november 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Det kan jo hende det har litt med min egen selvfølelse Ã¥ gjøre? Jeg ønsker virkelig ikke Ã¥ dra til et land uten respekt for menneskerettigheter. Det holder i massevis for meg. Anonymkode: 09211...ac4 Men er det eierne av de smÃ¥ restaurantene og familiehotellene som ikke har respekt for menneskerettigheter? Eller er det politikere? Man mÃ¥ skille snørr og barter her altsÃ¥. Jeg har flere venner fra Tyrkia, og de tar fullstendig avstand fra det som foregÃ¥r der nÃ¥. For øvrig vet jeg hvordan det er Ã¥ bli dømt for det faktum at man kommer fra et bestemt land. Ser ufattelig dumt ut.Â
Luksusdyret Skrevet 13. november 2021 #17 Skrevet 13. november 2021 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt dette her med at "Tyrkia er nei uansett". Boikott har beviselig svært lite for seg, bortsett fra i helt spesielle tilfeller, og da mÃ¥ det være en planlagt og koordinert aksjon som faktisk rammer myndighetene. At enkeltpersoner lar være Ã¥ dra til Tyrkia rammer bare den stort sett sekulære befolkningen i de omrÃ¥dene der det er turisme. Det er de folka vi er avhengig av hvis det skal være hÃ¥p for Tyrkia i fremtiden. Vi har reist til Tyrkia i mange Ã¥r, og vi kommer ikke til Ã¥ slutte med det, til tross for at alle vÃ¥re tyrkiske venner er folk som stÃ¥r et helt annet sted enn regimet politisk, og bl.a. har venner som har vært fengslet av myndighetene. Det er ingen av dem som synes generell boikott av Tyrkia er noen god idé. De som taper pÃ¥ det hvis vi slutter Ã¥ dra, er jo folk som ikke har noe med regimet Ã¥ gjøre, som opplever at de blir mer og mer isolert fra omverdenen. Vær med fordel litt bevisst pÃ¥ Ã¥ velge hoteller mv som drives av privatpersoner og ikke selskap med tilknytning til regimet, men utover det er det bare Ã¥ reise med god samvittighet. Det er et nydelig land, og - hvis man holder seg unna de aller verste turistfellene ved Middelhavet, veldig mye hyggelige folk som trenger kontakt med verden utenfor. Anonymkode: b8521...231 Vi skal dra til Tyrkia for Ã¥ fikse tennene. BÃ¥de fordi jeg kan en del tyrkisk, og fordi vi ikke har rÃ¥d til det i Norge, og behovet for Ã¥ fikse tenner er stort bÃ¥de hos samboer og meg. Vi passer pÃ¥ Ã¥ bo pÃ¥ smÃ¥ familiehoteller og besøke smÃ¥ kafeer og restauranter, for Ã¥ støtte eiere der. En restauranteier jeg kjenner derfra gir ly og mat til hjemløse hunder pÃ¥ vinteren og har tatt initiativ til oppsetting av kasser for hjemløse katter i byen han bor. Virkelig en person Ã¥ støtte.Â
Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #18 Skrevet 13. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke helt dette her med at "Tyrkia er nei uansett". Boikott har beviselig svært lite for seg, bortsett fra i helt spesielle tilfeller, og da må det være en planlagt og koordinert aksjon som faktisk rammer myndighetene. At enkeltpersoner lar være å dra til Tyrkia rammer bare den stort sett sekulære befolkningen i de områdene der det er turisme. Det er de folka vi er avhengig av hvis det skal være håp for Tyrkia i fremtiden. Vi har reist til Tyrkia i mange år, og vi kommer ikke til å slutte med det, til tross for at alle våre tyrkiske venner er folk som står et helt annet sted enn regimet politisk, og bl.a. har venner som har vært fengslet av myndighetene. Det er ingen av dem som synes generell boikott av Tyrkia er noen god idé. De som taper på det hvis vi slutter å dra, er jo folk som ikke har noe med regimet å gjøre, som opplever at de blir mer og mer isolert fra omverdenen. Vær med fordel litt bevisst på å velge hoteller mv som drives av privatpersoner og ikke selskap med tilknytning til regimet, men utover det er det bare å reise med god samvittighet. Det er et nydelig land, og - hvis man holder seg unna de aller verste turistfellene ved Middelhavet, veldig mye hyggelige folk som trenger kontakt med verden utenfor. Anonymkode: b8521...231 Det har ikke noe med at vi tror alle som bor i Tyrkia er forferdelig eller ikke har vondt av "mannen i gata" som lider under regimet der. Det har med at det er en uro i landet som gjør at det føles utrygt å reise til. Det har vært terror, det er stadige trusler om terror, det er mange grupperinger og kritikere av staten. Man vet liksom ikke hva som kan skje i slike land. Jeg holder meg unna. Anonymkode: a8abd...3ed
Luksusdyret Skrevet 13. november 2021 #19 Skrevet 13. november 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det har ikke noe med at vi tror alle som bor i Tyrkia er forferdelig eller ikke har vondt av "mannen i gata" som lider under regimet der. Det har med at det er en uro i landet som gjør at det føles utrygt Ã¥ reise til. Det har vært terror, det er stadige trusler om terror, det er mange grupperinger og kritikere av staten. Man vet liksom ikke hva som kan skje i slike land. Jeg holder meg unna. Anonymkode: a8abd...3ed Norge med pil og bue og knivmannen i løpet av de siste to ukene er sÃ¥ mye tryggere... Det kan skje ting overalt.Â
Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #20 Skrevet 13. november 2021 Milfy Way skrev (2 minutter siden): Norge med pil og bue og knivmannen i løpet av de siste to ukene er så mye tryggere... Det kan skje ting overalt. Selvfølgelig kan det det, men sannsynligheten for at det skjer noe er mye større noen steder enn andre. Jeg sier ikke at hverken du eller hi skal bli hjemme, jeg sier at jeg velger å ikke reise til Tyrkia. Anonymkode: a8abd...3ed
Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #21 Skrevet 13. november 2021 Vi skal til Tyrkia i juli, hele familien 😀 Anonymkode: aa8ae...016
Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #22 Skrevet 13. november 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Vi skal til Tyrkia i juli, hele familien 😀 Anonymkode: aa8ae...016 Oi, oi, oi, nå får du alle som hater tyrkere på nakken her inne. 😂 Anonymkode: b0597...5fe
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 13. november 2021 #23 Skrevet 13. november 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Oi, oi, oi, nÃ¥ fÃ¥r du alle som hater tyrkere pÃ¥ nakken her inne. 😂 Anonymkode: b0597...5fe Ingen hater tyrkere . Tyrkia er et flott land hvis man tenker natur og mat feks . Selv kunne jeg tenkt meg Ã¥ gÃ¥ fotturer innenlands , men støtter ikke regimet sÃ¥ holder meg unna. Hadde aldri i verden reist til turisttrÃ¥kkene ved middelhavskysten i Tyrkia , men innlands ? SÃ¥ absolutt hvis ikke landet hadde de problemene de har. Det er faktisk ikke stuerent Ã¥ velge Tyrkia som reisemÃ¥l av den grunnen . Samme som med Dubai .Â
Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #24 Skrevet 13. november 2021 Turkia har alltid vært et nei-land for oss. Snakka om det for 20 år siden, og landet på at det var uaktelt. Rett og slett pga. muslimer og tyrkere. 😄 Anonymkode: c72ae...6b6
Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #25 Skrevet 13. november 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Oi, oi, oi, nå får du alle som hater tyrkere på nakken her inne. 😂 Anonymkode: b0597...5fe Oi, oi, oi, snakk om faktisk ikke å skjønne noe av hva folk argumenterer for! Ingen, bortsett fra …6b6, hater tyrkere. Vi har medfølelse med lokalbefolkningen, med dem som strever for å brødfø seg pg sine i et regime som blir mer og mer diktatorisk, men mange velger å ikke legge pengene sine igjen i land som eks Tyrkia og Dubai. Anonymkode: 51e56...d43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå