Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #1 Skrevet 8. november 2021 For 4 år siden søkte jeg en veldig spennende (midlertidig) jobb på min egen arbeidsplass. Behandlingstiden trakk ut og i mellomtiden ble en _nesten_ drømmejobb (fast) lyst ut et annet sted, men med en slik jobb ville jeg foreta et karriereskifte. Jeg søkte på den også, og idet jeg forsto at jeg kom til å få den den, fikk jeg også tilbud om den første stillingen jeg hadde søkt. Så jeg valgt den første, midlertidige stillingen innen mitt vante yrke og takket nei til nesten-drømmejobben. Og nå angrer jeg. Jeg har lagt merke til at ingen andre ble tilsatt i den jobben. PÅ når de ikke fikk meg, lot de bare være å oppdrette den stillingen. Jeg vurderer å ringe og si at jeg angrer og spørre om de kan ansette meg der nå. Hadde dere turt å gjøre det, og hvordan hadde dere i så fall gått frem? Anonymkode: 72f68...804
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #2 Skrevet 8. november 2021 Du har jo ingenting å tape ved å gjøre det? Jeg ville sagt at du i den tiden som har gått ikke har greid å slippe tanken på den jobben, selv om du valgte annerledes for fire år siden, og at du har lagt merke til at de ikke har ansatt noen i den stillingen som da ble utlyst, og så spurt om de fremdeles har behov for den og i så fall at du er veldig interessert. Kanskje bedt med et møte med de som ga deg tilbudet om jobben sist. Lykke til Anonymkode: fab6c...65e
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #3 Skrevet 8. november 2021 Forstår jeg deg riktig at den stillingen du takket nei til, ikke ble besatt av noen? Hvorfor ikke det? Har de ikke fått kandidater til den? Anonymkode: 93667...cc0
Sommerkroppen 2029 Skrevet 8. november 2021 #4 Skrevet 8. november 2021 En bedrift lyste ut en stilling for 4 år siden, men når du takket nei til stillingen så lot de være å opprette den? Høres merkelig ut.... Blir rart å ringe for å høre om du kan få den jobben likevel nå etter 4 år. De har tydeligvis ikke hatt behov for den da, siden de ikke har ansatt noen i den.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #5 Skrevet 8. november 2021 4 mnd siden - ja, kjør på! 4 år siden - no way. Anonymkode: fa0b0...4ec
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #6 Skrevet 8. november 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Forstår jeg deg riktig at den stillingen du takket nei til, ikke ble besatt av noen? Hvorfor ikke det? Har de ikke fått kandidater til den? Anonymkode: 93667...cc0 Det var en ny stilling sommer vurderte å opprette hvis de fant rette kandidat. Det var vel bare meg blant søkerne den gang som var verd å opprette stillingen for, så når jeg takket nei, fortsatte de på samme måte som før, uten en person til å gjøre de tingene. Der var et felt de ville satse på som de da lot ligge. hi Anonymkode: 72f68...804
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #7 Skrevet 8. november 2021 Ja, det synes jeg du kan. Spør først om det fortsatt kan være aktuelt. Om de spør hvorfor du er interessert nå, men ikke da, må du være klar til å begrunne dette. Kanskje du da hadde små barn og ikke hadde nok energi og overskudd til en så viktig jobb, men at du nå har det fordi barna har blitt eldre? Her må du rett og slett finne en god nok grunn, for de lurer sikkert. Anonymkode: 64fb7...4de
HeiteH Skrevet 8. november 2021 #8 Skrevet 8. november 2021 Fire år etter kan du ikke bare ringe og plukke opp tråden. Men du kan ringe og spørre om de tenker å ansette i nær framtid, og at du er interessert i å jobbe for dem om rette stilling skulle dukke opp.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #9 Skrevet 8. november 2021 HeiteH skrev (28 minutter siden): Fire år etter kan du ikke bare ringe og plukke opp tråden. Men du kan ringe og spørre om de tenker å ansette i nær framtid, og at du er interessert i å jobbe for dem om rette stilling skulle dukke opp. Ja, kanskje det er bedre å legge det frem på den måten. Så det ikke høres ut som jeg bare forventer at de har en stilling som bare venter på meg, liksom Anonymkode: 72f68...804
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #10 Skrevet 9. november 2021 Jo, jeg tror jeg bare må gjøre det. Det verste som kan skje er at hun sier nei. men tar gjerne imot helt konkrete forslag til Hvordan jeg bør ordlegge meg, og hvordan jeg nør innlede telefonsamtalen Anonymkode: 72f68...804
Anonym bruker Skrevet 11. november 2021 #11 Skrevet 11. november 2021 Anonym bruker skrev (På 8.11.2021 den 15.07): 4 mnd siden - ja, kjør på! 4 år siden - no way. Anonymkode: fa0b0...4ec Hvorfor ikke? Anonymkode: 72f68...804
Anonym bruker Skrevet 11. november 2021 #12 Skrevet 11. november 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvorfor ikke? Anonymkode: 72f68...804 Det er 4 år siden, og siden den gang har de prioritert annerledes og da lagt om strategien. Det blir veldig useriøst fra din side og komme 4 år etter og si "du jeg har tenkt og ønsker nå å ta stillingen dere vurderte å opprette for 4 år siden". Jeg har drevet mitt eget selskap i 20 år, og man tar noen strategiske valg basert på de mulighetene som er til stede når strategien bestemmes, og det er ikke slik at jeg plutselig hadde forandret strategien fordi en jobbkandidat kom etter 4 år og sa at nå passer det for meg å jobbe hos dere. Anonymkode: 42a5d...003
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå