Gå til innhold

Lav inntekt men trenger bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke så veldig mye å rutte med hver mnd, men med enkelte prioriteringer og endringer kan jeg ta meg råd til en rimelig bil. Men jeg trenger tips.

Den trenger ikke være stor, jeg har 2 barn som er i skolealder. Skal kun brukes til handling og kjøring til aktiviteter. Tar buss til jobb, men dette utgår når jeg får bil siden jeg har 10 minutter til jobb. Det går ikke buss til aktiviteter og jeg får ikke storhandlet med buss, så jeg må ha bil nå.

Er det best å kjøpe en billig bruktbil i 20.000 kr klassen?

Er det best å lease hvis det er mulig for en litt rimelig penge?

Er det best å legge litt mer penger i en dyrere bruktbil?

Er det penger å spare på elbil vs bensin/diesel?

Jeg kommer ikke til å bruke bilen mer enn i snitt annenhver dag, kanskje så lite som 4 dager per uke. Lite langkjøring, men må jo ha noen lengre turer pga batteri osv kanskje?

Kom med tips til en uten kunnskap om bil🙏

Ingen nabobil eller lignende i mitt område dessverre.

Anonymkode: 0ed5c...de9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elbil er definitivt et godt alternativ for deg. Langt mindre utgifter knyttet til drift og vedlikehold. Så en eldre modell av noe bør gå veldig fint. Mange leafer ute til salgs nå fordi folk har oppgradert batteripakke. Flere av dem er det fortsatt garanti på. 

Skrevet

Enig med hun over. Finn en el-bil. Du får nok ganske billige med nok batteri til ditt bruk, og fortsatt garanti. Jeg ville aldri kjøpt noe til 20 000 kr, det lønner seg ikke fordi den må oftere inn på EU-godkjenning, større risiko for reparasjoner osv.

Anonymkode: ba01c...d7a

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Enig med hun over. Finn en el-bil. Du får nok ganske billige med nok batteri til ditt bruk, og fortsatt garanti. Jeg ville aldri kjøpt noe til 20 000 kr, det lønner seg ikke fordi den må oftere inn på EU-godkjenning, større risiko for reparasjoner osv.

Nei, en bil til 20 000 må ikke oftere inn på eu godkjenning, hvor har du det i fra?

Anonymkode: ac9f1...956

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Oftere på EU-kontroll?! Er annenhvert år uansett hvordan du vrir og vender på det. 

Kjøp deg en billig leaf, Hi. 

Anonymkode: 73b67...9d0

Skrevet

Gå for elbil. En liten Leaf eller Zoe.

Geniale til småkjøring og du slipper mye av de månedlige utgiftene. Alt er billigere der med elbil.

Anonymkode: 019e6...782

Skrevet

Takk dere🙏❤ skal se litt på hva som ligger ute 😊😊

Skrevet

Hva bør være minimum årsmodell evt? Blir det gammelt med en 2013 mod, og vil der da være som med en bensinbil mye slitasje? Hva må jeg forvente av vedlikehold på en el-bil?

Og dere qom har elbil,  hvordan fungerer det med lading? Vi har ladestasjoner i sameiet mitt. Men den i min carport er jo ikke i bruk. Må jeg bestille et abonnement? Betaler jeg for mer enn selve forbruket mitt?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, en bil til 20 000 må ikke oftere inn på eu godkjenning, hvor har du det i fra?

Anonymkode: ac9f1...956

En nybil trenger i hvert fall ikke kontroll før etter 4 år, så det var nok det jeg tenkte.

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Hva bør være minimum årsmodell evt? Blir det gammelt med en 2013 mod, og vil der da være som med en bensinbil mye slitasje? Hva må jeg forvente av vedlikehold på en el-bil?

Og dere qom har elbil,  hvordan fungerer det med lading? Vi har ladestasjoner i sameiet mitt. Men den i min carport er jo ikke i bruk. Må jeg bestille et abonnement? Betaler jeg for mer enn selve forbruket mitt?

Du betaler bare det du bruker. Så lenge m du alt har lader er jo det greit.

Anonymkode: 80117...048

Skrevet

Vi har en 2013 leaf. Hatt den siden den var ny. Billigste bilen vi har eid noen sinne, både drift, vedlikehold og lite reparasjon. Fungerer ikke til langtur da, men perfekt til det du skal bruke den til til daglig. God plass i den og igrunn. Vi skal ha vår til den engang dør😅

Anonymkode: 3450b...fef

Skrevet

Jeg kjøpte en bmw i3 i fjor våres, 2014 modell. Bytta to dekk, det er det. Genial til småkjøring! Eksmannen min kjører 16 mil hver dag og hadde i desember 2019 lada for 200 kr hjemme… (han har tesla med stort batteri, men dog) 

Anonymkode: b0891...f5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...