Gå til innhold

På randen av sammenbrudd


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg takler snart ikke mer. Jeg får ikke riktig hjelp av legene og føler ikke jeg blir trodd pga alderen min.

Jeg er syk hver eneste dag.
Jeg presser meg på jobb 6 dager i uka og prøver å sjonglere med barn og hus osv...

Jeg gir opp legene her på plassen;»du er så ung»(jeg er 36), «du ser jo så fresh ut»...

Ja jeg ser fresh ut fordi jeg står opp før de andre for å ordne meg før jobb og jeg har en jobb hvor jeg ikke kan komme ustelt.

Hva gjør man egentlig da?NOE er riv ruskende galt i kroppen..privatleger?Vet ikke hvem jeg skal henvende meg til da.

Anonymkode: 9f7fc...6e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg takler snart ikke mer. Jeg får ikke riktig hjelp av legene og føler ikke jeg blir trodd pga alderen min.

Jeg er syk hver eneste dag.
Jeg presser meg på jobb 6 dager i uka og prøver å sjonglere med barn og hus osv...

Jeg gir opp legene her på plassen;»du er så ung»(jeg er 36), «du ser jo så fresh ut»...

Ja jeg ser fresh ut fordi jeg står opp før de andre for å ordne meg før jobb og jeg har en jobb hvor jeg ikke kan komme ustelt.

Hva gjør man egentlig da?NOE er riv ruskende galt i kroppen..privatleger?Vet ikke hvem jeg skal henvende meg til da.

Anonymkode: 9f7fc...6e1

«Jeg ser frisk ut, men har det jævlig» ville jeg ha sagt. Å være ung er heller ingen garanti mot sykdom. 

Anonymkode: 3e630...251

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

«Jeg ser frisk ut, men har det jævlig» ville jeg ha sagt. Å være ung er heller ingen garanti mot sykdom. 

Anonymkode: 3e630...251

Ja, kanskje bare si det slik🤷🏼‍♀️
Føler mannen min også begynner å bli lei nå så jeg prøver så langt jeg klarer å skjule ting.(men han ser jo at jeg sovner sammen med minstemann kl 20 hver dag da...)

Anonymkode: 9f7fc...6e1

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Ja, kanskje bare si det slik🤷🏼‍♀️
Føler mannen min også begynner å bli lei nå så jeg prøver så langt jeg klarer å skjule ting.(men han ser jo at jeg sovner sammen med minstemann kl 20 hver dag da...)

Anonymkode: 9f7fc...6e1

Jeg har også fått høre det sånn. Du har så mye energi så du er frisk. Har endelig fått en fastlege som skjønner meg. Og en psykolog. Jeg sa at jeg vet det ser ut som jeg har det fint og klarer meg, men det er ikke sant. Jeg var brutalt ærlig med de. Da først tok de meg seriøst. 

Anonymkode: 8c443...200

Skrevet

Føler med deg, HI. Da jeg var 34 sa daværende fastlege at jeg var for pen til å ha en bestemt diagnose (diagnosen var satt av spesialist). Jeg ble frisk av dette etter noen år, men ble så syk med noe annet, og har da flere ganger i spesialisthelsetjenesten fått høre det samme, at jeg ser for frisk ut til å kunne være så syk som jeg påstod. Det er helt håpløst, selv med konkrete funn på prøver og tester så sier de slikt.

Fastlege bør du definitivt bytte, og er det ingen gode der du bor så gå privat, om dere har råd til det. Hvem du da bør gå til kommer nok an på hva du sliter med og hvor i landet du bor.

Min erfaring er at du må stå veldig på selv for å få riktige svar. Jo mindre A4 sykdomsbilde du har, jo vanskeligere er det. Så les deg opp på ting selv, følg opp, dobbelsjekk at det som bør gjøres faktisk sjekkes, og stå på videre for å få en riktig utredning. Husk at "alle prøver er fine" ikke betyr mer enn at de prøvene de har tatt er fine, og knapt det, da de ofte ikke ser på individuelle forskjeller og sammenhenger mellom prøver som kanskje ligger i ytterkant av referanseområdene.

En ting til - ikke ta med den "flinke piken" når du er hos lege. Ikke pynt på ting, vær nesten brutalt ærlig om hvor dårlig du er.

Anonymkode: db510...bb5

Skrevet

Jeg knakk sammen på legekontoret. Ikke hold maska, bare slipp all frustrasjon ut. DA forstår de. 
 

Anonymkode: 6f22d...bd9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...