Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #1 Skrevet 7. november 2021 Livet er mørkt... Prøver og finne lyspunkter. Hva er du takknemlig for? Kommer ikke på noe... Ikke noe bra heller. Anonymkode: df0d4...253
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #2 Skrevet 7. november 2021 Jeg er glad for at jeg i det hele tatt lever. Jeg har tak over hodet, mat på bordet og en jobb som gir meg inntekt til å leve av. Anonymkode: d307d...722
Superdolly Skrevet 7. november 2021 #3 Skrevet 7. november 2021 Jeg er glad jeg lever. Jeg var i en ulykke for noen år siden hvor jeg var helt sikker på at jeg skulle dø. Jeg ble fraktet med luftambulanse til sykehus og lå der i 14 dager. Ble operert to ganger. Satt først i rullestol før jeg kom meg over på krykker. Måtte til fysioterapeut for å lære å gå igjen. Jeg er halt, jeg klarer hverken å løpe eller hoppe og jeg lever med konstante smerter. Perspektivet mitt er at jeg døde faktisk ikke, og jeg klarer å stå i jobb. Jeg klarer å gå tur. Jeg klarer å stelle dyrene. Jeg får til det meste, faktisk. Så er jeg selvsagt evig takknemlig for mannen min og barna mine.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #4 Skrevet 7. november 2021 Jeg er glad for at ungene mine og familien min er friske. For det er så mange av mine nærmeste som har dødd unge, plutselig og uventet. Anonymkode: 95a2a...e95
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #5 Skrevet 7. november 2021 Jeg hadde et hjerneslag for noen år siden, 6 uker på sykehus og rehabilitering. Noen senskader og er 100% ufør i dag, men jeg klarer meg greit. Jeg kan gå, jeg kan bruke begge armene og jeg kan se med begge øynene, noe som langt fra var noen selvfølge rett etter slaget. Så jeg er glad jeg har en nogenlunde grei hverdag og ikke har fått en større hjerneskade, eller rett og slett er død... Jeg er også glad for at barna mine klarer seg greit, at de gjør det greit på skolen, at de har venner og gode dager. Jeg ligger med et smil om munnen og hører musikk i kjellerstua til langt på natt og vet at 20-åringen har venner på besøk, jeg kjører med glede 12-åringen til badeland i dag med to venner, det gleder meg at de lever gode unge liv og har det bra. Jeg gleder meg også over at jeg har et brød på heving, som blir godt til kveldsmat. Det blir fint å reise hele familien til kirkegården i kveld og tenne lys på gravene til de vi har mistet. Det er nydelig høstvær i dag, solen skinner og det blir godt med en tur ut etterpå. Anonymkode: 10eaa...ec2
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #6 Skrevet 7. november 2021 Jeg er glad for at barna mine er frisk og klarer seg bra, selv om en av dem sliter litt for tiden. Jeg er glad for at det er naturlig for de store barna å ringe meg når de trenger hjelp og støtte. Jeg er glad for at jeg er frisk og at jeg har en jobb jeg kan bli gammel i. Jeg er glad for at jeg har funnet igjen viljen til å leve etter at vi mistet babyen vår for mange år siden. Jeg er glad for at jeg og barna straks skal ut og nyte høstregnet. Jeg er glad for kjøttgryten som står på komfyren og godgjør seg. Jeg er glad for at det ser ut som mannen og jeg klarer å komme oss gjennom tidenes lengste nedtur og faktisk kan fortsette ekteskapet. Anonymkode: c3e92...c5f
Polly-Esther Skrevet 7. november 2021 #7 Skrevet 7. november 2021 Jeg er takknemlig for at jeg er frisk og lever. Jeg er takknemlig for at vi har det vi trenger materielt. Jeg er takknemlig for mann og barn. Jeg er takknemlig for at jeg har en utrolig givende og krevende jobb. Jeg er takknemlig for venner og familie. Jeg har fått flere slag for baugen enn de fleste vet om. Av dette er jeg takknemlig for å ha lært at kriser og motgang har gjort meg sterkere. Livet er fint ❤️
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #8 Skrevet 7. november 2021 Jeg er takknemlig for at jeg har en snill og god mann, to snille og gode barn, for at min eldste har funnet sin plass i livet selv om han har hatt en vanskelig barndom. Jeg eier min egen bolig og jeg har mat på bordet hver dag, jeg har en trygg jobb, slipper å være bekymret for å bli sagt opp ved nedskjæringer. Jeg har også mange ganger tenkt at jeg er heldig som bor i Norge. Jeg har to hobbyer som gir meg mye glede. Jeg har det også vanskelig, derfor er jeg for tiden sykmeldt, men jeg har likevel mye å være glad for. Anonymkode: c6bbe...9bb
Optatium Skrevet 7. november 2021 #9 Skrevet 7. november 2021 Jeg har utrolig mye å være takknemlig for. To flotte og friske barn, et hus jeg håndterer på egen hånd, en jobb jeg trives i, økonomien er stram, men håndterbar. Den lille familien jeg har igjen er jeg veldig takknemlig for. En helse som et bedre enn noen gang, økende selvtillit. Muligens også en kjæreste på vei. Det er uendelig mange lyspunkt egentlig.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #10 Skrevet 7. november 2021 Jeg takknemlig for at vi har ett sted å bo og for at vi er friske. Jeg er veldig glad for at jeg har verdens beste kjæreste. Jeg er glad for at jeg har god kontakt med familien min. Anonymkode: adb57...a71
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #11 Skrevet 7. november 2021 Som ung voksen var jeg utsatt for en ulykke hvor kun flaks gjorde at jeg overlevde og at jeg i tillegg ikke endte med lammelser fra halsen og ned. Det gjorde at jeg innså hvor verdifullt livet er, selv når det ikke nødvendigvis er slik man ønsker det, selv når det er vanskelig. Har hatt mer enn min del store utfordringer med sykdom, og er i dag uføretrygdet, selv om jeg håper jeg kan komme meg tilbake i jobb eller noe jobb en dag. Jeg elsket jobben min, var veldig dyktig i den også, og kompetansen er ettertraktet. Men nå har jeg slått meg til ro med at det heller ikke egentlig er så viktig, en hvilken som helst jobb, bare jeg er i stand til å gjøre den, vil være mange ganger bedre enn ingen jobb. Er et godt stykke unna ev. jobb fremdeles, men jeg tenker at det kan bli ganske spennende å tenke på helt andre jobber enn jeg har hatt tidligere. Er i dårlig form for tiden pga. sykdommen, men jobber bevisst hver dag for å lete etter det som likevel er positivt. I dag er jeg takknemlig for at vi fikk nydelig vær med sol og at jeg også var i stand til å gå meg en liten tur og kjenne på hvor deilig det er med solen og lyset. Plutselig lå det is på noen småpytter, og luften var nesten sprakende klar i sin friskhet. Og nå skal jeg øve meg litt mer på det instrumentet jeg en dag i fremtiden håper å mestre forholdsvis bra. Nå er det mer unoter enn rene tone, men moro er det uansett Greier jeg ti minutter er jeg fornøyd. Og så gledet det meg å se at sommerplantene på verandaen fremdeles blomstret veldig fint. Hvis jeg bare er i form til det i morgen skal jeg forsøke på en ny måte å vinterlagre dem (pelargonia) og hvis ikke blir det å sette dem i innergangen i vinter også. Skal se om jeg også får vinterlagret en begonia jeg kjøpte for 29 kr før påske, som er blitt kjempesvær og fremdeles blomstrer. Har hatt det litt fint med å se på videoer om vinterlagring av planter på youtube. Kveldens prosjekt blir å se om jeg finner navnet på en ampelplante jeg har som fremdeles blomstrer, for å se om det er mulig å også vinterlagre den. Greier jeg å vinterlagre dem så vil jeg ha mange fine sommerblomster til neste år også, uten å måtte bruke penger på dem. Et par av pelargoniaene har overlevd i krukker et par vintre allerede. Veldig kjekt når økonomien er ekstremt stram. Hi, når du har det veldig tungt så kan det være vanskelig å lese svar i slike tråder, fordi man så lett sammenligner seg med andre. Det viktige er at du henter inspirasjon slik at du kan begynne å lete etter det som faktisk er bra i livet ditt og gjøre det til en daglig "trening". Det kan være beintøft, men det er så viktig for å komme seg opp igjen. Rett før jeg logget meg på nå stod jeg f.eks. og smilte på badet, fordi jeg hadde ork til å sette på en maskin med klær til vask, det er ikke hver dag det nødvendigvis går. Men å sette pris på slike småting og selvfølgeligheter er også utrolig viktig. Så finn slike ting i ditt liv, HI ❤️ Anonymkode: 836f2...afb
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #12 Skrevet 7. november 2021 Akkurat nå føler jeg meg veldig heldig som er ansatt et sted der en av ansattgodene er helseforsikring. Det har gjort at jeg har fått adhd-utredning og diagnose i løpet av seks uker og slipper å stå i de veldig lange køene i offentlig helsevesen nå. Fantastisk heldig. Anonymkode: 2930c...8eb
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #13 Skrevet 7. november 2021 Er takknemlig for å ha familie og et fint hjem. På denne tiden i fjor var jeg innlagt på DPS grunnet alvorlig depresjon og suicidal. Nå er jeg glad i livet❤️Det er ikke lenger mørkt! Økonomien er trang, men blir bedre💫 Anonymkode: 7b4dd...d69
amandine Skrevet 7. november 2021 #14 Skrevet 7. november 2021 Det er så uendelig mye å være glad og takknemlig for! Jeg har tak over hodet når det regner, jeg har familie å dele sofaen med på en søndagskveld. Jeg har jobben jeg gleder meg til i morgen tidlig, og jeg har full funksjon i kroppen så jeg kan kle meg selv, gå på do, lage kaffe, ta på sokker og alt det andre sommer greit å kunne. Jeg har friske fine glade barn, mat i kjøleskapet og stort sett det jeg trenger. Jeg har regntøy og gode sko, jeg har ullundertøy og gode hansker og jeg har lydbok på øret slik at jeg kan kose meg på en liten kveldstur. Og når jeg kommer hjem igjen kan jeg fyre i ovnen. Lucky me.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #15 Skrevet 7. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er takknemlig for å ha familie og et fint hjem. På denne tiden i fjor var jeg innlagt på DPS grunnet alvorlig depresjon og suicidal. Nå er jeg glad i livet❤️Det er ikke lenger mørkt! Økonomien er trang, men blir bedre💫 Anonymkode: 7b4dd...d69 Det er fantastisk! Hvordan ble du frisk? Terapi og medisiner? Anonymkode: cf987...f44
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #16 Skrevet 7. november 2021 Fin tråd ❤️ Vet ikke helt hva jeg skulle skrevet selv, men! Anonymkode: 810ab...203
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #17 Skrevet 7. november 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Fin tråd ❤️ Vet ikke helt hva jeg skulle skrevet selv, men! Anonymkode: 810ab...203 For øyeblikket litt for mye fokus på det motsatte dessverre. Anonymkode: 810ab...203
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #18 Skrevet 7. november 2021 Eg er litt i utakt med meg sjølv for tida, og vil helst ikkje gjere nokon ting og fekk igrunn svært dårleg samvit av denne tråden for eg har jo alt de andre takkar for, familie (men føler eg ikkje fortener dei) jobb (men føler eg ikkje strekk til der) hus (som skulle vore vaska og rydda). Men det som eg kan seie som eg er takknemleg for er at eg kan synge og spele gitar, piano og bass. Og at eg kan sette på musikk og synge for full hals i bilen på veg heim frå jobb, og så er plutseleg alt veldig mykje betre likevel. Så, i kveld er eg takknemleg for musikken!! 😊. (og ungane, ja. Selvfølgeleg er eg takknemleg for dei) Anonymkode: de39d...643
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #19 Skrevet 10. november 2021 Akkurakt nå er livet mitt supert ❤️ takknemmlig for : ha en god økonomi ❤️ en herlig sønn ❤️ Veldig forelsket i verdens herligste menneske ❤️ Jobben ❤️ Familie og venner ❤️ streaming kanaler ❤️ fanfiction ❤️ Anonymkode: 82db7...947
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #20 Skrevet 10. november 2021 Akkurakt nå er livet mitt supert ❤️ takknemmlig for : ha en god økonomi ❤️ en herlig sønn ❤️ Veldig forelsket i verdens herligste menneske ❤️ Jobben ❤️ Familie og venner ❤️ streaming kanaler ❤️ fanfiction ❤️ Anonymkode: 82db7...947
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå