Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #1 Skrevet 6. november 2021 Jeg og min mor er forkjølet. Hun ringte å spurte om jeg kunne kjøpe nesespray til henne. Jeg dro til apoteket. Tok med 2 nesespray. En til henne og en til meg. Men er ikke lov å kjøpe 2 stk. Dette er Norge i ett nøtteskall 😅😅 Anonymkode: fb034...692
Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #2 Skrevet 6. november 2021 Kjøp en på apotek og en i dagligvare butikk da. Problem solved. Anonymkode: 6d14a...2fb
Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #3 Skrevet 6. november 2021 Sånn er reglene dessverre, de som jobber der får ikke gjort noe med det. Da jeg og mannen var i butikken sammen og skulle ha en hver så måtte vi betale dem hver for oss. Det var ikke fysisk mulig å slå inn to på samme kjøp, eller betale 2 etter hverandre med samme kort. Det er jo litt dumt hvis hele familien er forkjølet, så må alle dra i butikken for å få hver sin nesespray, og spre ekstra mye smitte. Mannen har vært avhengig, og denne regelen hjalp jo ikke. Han dro jo bare innom flere butikker, og kjøpte hver gang han handlet, selv om han hadde, for å ha nok. Anonymkode: c7f99...bce
prekæs Skrevet 6. november 2021 #4 Skrevet 6. november 2021 Det er ikke Norge i et nøtteskall. Samme regel i store deler av Europa. Tror ikke du ville bodd i land uten regler for medisinsalg.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #5 Skrevet 6. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Sånn er reglene dessverre, de som jobber der får ikke gjort noe med det. Da jeg og mannen var i butikken sammen og skulle ha en hver så måtte vi betale dem hver for oss. Det var ikke fysisk mulig å slå inn to på samme kjøp, eller betale 2 etter hverandre med samme kort. Det er jo litt dumt hvis hele familien er forkjølet, så må alle dra i butikken for å få hver sin nesespray, og spre ekstra mye smitte. Mannen har vært avhengig, og denne regelen hjalp jo ikke. Han dro jo bare innom flere butikker, og kjøpte hver gang han handlet, selv om han hadde, for å ha nok. Anonymkode: c7f99...bce Hvorfor var det ikke mulig å kjøpe 2 etter hverandre med samme kort? Anonymkode: b3c9d...c33
Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #6 Skrevet 6. november 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor var det ikke mulig å kjøpe 2 etter hverandre med samme kort? Anonymkode: b3c9d...c33 Fordi det bare er lov til å kjøpe én pr. person. Jeg skulle ha til meg og min mann og måtte innom to butikker. Hadde med at av barna, men det hjalp ikke da det er 18-årsgrense for kjøp av nesespray for voksne. Anonymkode: 4d740...08e
Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #7 Skrevet 6. november 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Fordi det bare er lov til å kjøpe én pr. person. Jeg skulle ha til meg og min mann og måtte innom to butikker. Hadde med at av barna, men det hjalp ikke da det er 18-årsgrense for kjøp av nesespray for voksne. Anonymkode: 4d740...08e det innlegget jeg siterte, der var det 2 personer. Anonymkode: b3c9d...c33
Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #8 Skrevet 6. november 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Hvorfor var det ikke mulig å kjøpe 2 etter hverandre med samme kort? Anonymkode: b3c9d...c33 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): det innlegget jeg siterte, der var det 2 personer. Anonymkode: b3c9d...c33 Nå vet jeg ikke om det er ligger en begrensning i systemet som hindrer bruk av samme kort når det bare er lov å kjøpe én vare pr. person. Men uavhengig av hva man kjøper ligger det en begrensning i systemet på at man kan ikke bli belastet samme beløp fra samme utsalgssted. Dette for å hindre svindel eller feil som gjør at kunden betaler to ganger for samme vare. Jeg skulle handle samme vare for meg og min far og tenkte ikke over dette og betalte først for mitt slik at vi skulle få hver vår kvittering (jeg skulle legge ut), da jeg skulle betale for min far kunne jeg ikke bruke kortet igjen da beløpet var det samme. Da må man enten legge til en vare til slik at beløpet blir annerledes, ta ut penger å betale kontakt eller bruke et annet kort. Så om de kun skulle kjøpe to nesespray vil de bli stoppet på at beløpet er likt. Anonymkode: 4d740...08e
Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #9 Skrevet 6. november 2021 Vi får opp sperre på kassene hvis vi prøver å selge 2 nesespray til samme kunde. Man kan kjøpe en barn og en voksen, men ikke 2 voksen nesespray. Samme som kunder kan kjøpe en ibux og en paracet, men ikke 2 av samme. Det med at man får opp sperre på samme sum 2 ganger etterhverandre er for at alle kort er lagd slik at man ikke skal kunne bli dobbelttrekt. Hvis man venter 2 min så kan man handle samme um 2 ganger. Reglene er desverre slik, og ikke noe vi i butikkene kan gjøre noe med. Men i de butikkene hvor der er selvscannerkasser så kan man jo alltids kjøpe 1 nesespray på en kasse og 1 nesespray i en annen kasse. Dette har jeg gjort selv. 🙈 Men da må man evt ha registrert fingeravtrykk (norgesgruppen) for å slippe å få hjelp av en ansatt pga alder da. Anonymkode: b1acf...bf2
Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #10 Skrevet 6. november 2021 Det er tungvint, men det er jo også en grunn for at det er sånn. Nesespray skal brukes med forsiktighet og det er ikke uvanlig med avhengighet. Egentlig burde det vært på resept. Anonymkode: 563c4...2b8
Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #11 Skrevet 6. november 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Nå vet jeg ikke om det er ligger en begrensning i systemet som hindrer bruk av samme kort når det bare er lov å kjøpe én vare pr. person. Men uavhengig av hva man kjøper ligger det en begrensning i systemet på at man kan ikke bli belastet samme beløp fra samme utsalgssted. Dette for å hindre svindel eller feil som gjør at kunden betaler to ganger for samme vare. Jeg skulle handle samme vare for meg og min far og tenkte ikke over dette og betalte først for mitt slik at vi skulle få hver vår kvittering (jeg skulle legge ut), da jeg skulle betale for min far kunne jeg ikke bruke kortet igjen da beløpet var det samme. Da må man enten legge til en vare til slik at beløpet blir annerledes, ta ut penger å betale kontakt eller bruke et annet kort. Så om de kun skulle kjøpe to nesespray vil de bli stoppet på at beløpet er likt. Anonymkode: 4d740...08e Såpass ja, det ante jeg ikke. Takk for forklaring 😊 Anonymkode: b3c9d...c33
Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #12 Skrevet 6. november 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg og min mor er forkjølet. Hun ringte å spurte om jeg kunne kjøpe nesespray til henne. Jeg dro til apoteket. Tok med 2 nesespray. En til henne og en til meg. Men er ikke lov å kjøpe 2 stk. Dette er Norge i ett nøtteskall 😅😅 Anonymkode: fb034...692 En kan se kunden an, er det en som er sendt ut for å kjøpe for andre og skal ha en selv, så kan en i praksis selge 2, men gi god info om bruk og lengde. Og er det en barnefamilie der det er flere barn i tillegg til voksne, så bør jo alle egentlig ha hver sin. Da kan en selge og gi god info og begrunne det. spør uansett alltid om det er en grunn til at de må ha flere enn en spray, og ser det ann deretter! Reglene er en av hver, men med en god grunn kan en selge 2 av noen av produktene Anonymkode: 4d385...060
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå