Gå til innhold

Tenker at de fleste ønsker å såre meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje stygt å si, men ut i fra det jeg opplever er jeg ikke i tvil om at mennesker ikke liker meg og vil meg vondt, 

Anonymkode: fbcf1...923

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle ikke du begynne å lage positive tråder?

Anonymkode: 75e92...0e3

Skrevet

Søk hjelp for de problemene du har, Hi.

Kanskje har du problemer som gjør at du mistolker andre, eller kanskje har du problemer med at du blir noe paranoid. Eller kanskje er det bare at du trenger hjelp ut av et dårlig mønster og et dårlig miljø, og litt hjelp til å stå trygt i deg selv og til å finne deg et mer positivt interesser.

Be om hjelp.

Anonymkode: 5f877...a8b

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Skulle ikke du begynne å lage positive tråder?

Anonymkode: 75e92...0e3

Skjønte ikke hva du mente her?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Søk hjelp for de problemene du har, Hi.

Kanskje har du problemer som gjør at du mistolker andre, eller kanskje har du problemer med at du blir noe paranoid. Eller kanskje er det bare at du trenger hjelp ut av et dårlig mønster og et dårlig miljø, og litt hjelp til å stå trygt i deg selv og til å finne deg et mer positivt interesser.

Be om hjelp.

Står i kø for å få psykologtime. Så har skjønt jeg trenger hjelp eller noen å prate med om mine traumer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Står i kø for å få psykologtime. Så har skjønt jeg trenger hjelp eller noen å prate med om mine traumer. 

Så bra, da er du på riktig vei :) Føler du for hjelp inntil du får psykolog, da kan du snakke med legen din eller kontakte kommunen for å få samtaler med psykiatrisk sykepleier.

Jeg kan forstå at det føles som om de fleste ønsker å såre deg, om du har opplevd mye vanskelig og urettferdig. Kanskje er det til og med slik at mange av de du i dag omgås ikke er positive for deg. Men mennesker flest er faktisk ganske ok. Alle har sine ting. Kun et fåtall ønsker andre vondt. De fleste har mye godt i seg og ønsker det beste for andre. Så når du får litt hjelp til å finne veien ut av det mørket du føler på nå, så tror jeg du vil oppleve at det er mange fine mennesker som kun ønsker det beste for deg.

Det kan være en krevende vei, og selv med hjelp så må du gjøre det meste av jobben selv. Men tenk at det også gir deg mange muligheter for livet fremover. Du kan finne retninger du ønsker å gå, du kan finne nye aktiviteter som er mulig for deg å gjennomføre (og som kan gi deg nye bekjente/venner) og som er positive for deg. Tren deg på å se alt det positive i hverdagen som finnes i hverdagen, selv på mørke dager.

I går kveld gikk jeg innom gravstedet for å se til en grav over noen som jeg savner veldig. Helt mørkt, høye hekker mellom radene av graver, så gravlyktene som stod rundt om lyste ikke opp. Plutselig hoppet en katt ut fra ene hekken og rett foran meg, sprang litt foran meg, stoppet, og kom så tilbake for å hilse på. Da jeg gikk videre for å finne graven hoppet og spratt katten rundt meg. Den hoppet opp på en gravsten, balanserte langs den, hoppet bort til neste sten... og neste og neste, til jeg fant graven. Da kom katten helt bort til meg og satte seg ned ved siden min og malte. Da jeg gikk fulgte dem meg nesten helt ut av gravstedet igjen, gjorde et merkelig hopp i luften som et "ha det", før den igjen forsvant i mørket. Akkurat i går var den lille katten en liten engel som var der for meg :) Hadde jeg blitt sint og frest til den fordi jeg ble skremt, så hadde jeg ikke fått denne muntre følgesvennen på gravstedet, en som minnet meg på at jeg ikke var så alene som jeg følte meg der og da, en som minnet meg på at gode sjeler kan man treffe overalt. Så jobb litt med å forsøke å se små, fine ting i hverdagen, ting du ser, som blir dine personlige små pustepauser i hverdagen og helt uavhengig av alle andre mennesker. Det kan være hvordan solen skinner i dråper i gresset, eller får første frosten til å blinke, høstens siste småfuglsang, ungskjæreparet som er blitt kjærester og stadig flørter, eller nabokatten som erter en hund som går forbi, eller en blomst som nekter å akseptere at sommeren er over og spretter ut nesten i en demonstrativ fargeeksplosjon av livsglede og livsvilje. Slike små øyeblikk er gull verdt, ikke bare når man har det godt, men nesten mer når man ikke har det så godt. Men man må ofte tvinge seg litt til å la det bli en vane å lete etter slike små lysglimt i hverdagen.

Skrevet

Hva gjør du for at folk skal like deg da?

Anonymkode: a44e0...3d0

Skrevet

Dumt å drive å tenke sånne ting, da. Du vet jo ikke hva andre ønsker. Så dette foregår kun inni hodet ditt. Og da vet jeg mange andre tanker som det ville være lurere av deg å dyrke. 

Anonymkode: dbac1...8f1

Skrevet

Fin historie om katten og ja utfallet hadde vel blitt annerledes dersom du gjorde annet. 

Jeg har nok en lang læringskurve på å stole på mennesker etter det jeg har opplevd. Kommer nok ikke med det første. Man mister troen etter sånt.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Dumt å drive å tenke sånne ting, da. Du vet jo ikke hva andre ønsker. Så dette foregår kun inni hodet ditt. Og da vet jeg mange andre tanker som det ville være lurere av deg å dyrke. 

Du har gjerne rett i det og håper å få hjelp til å snu for jeg mistenker egentlig andre. Vondt for meg og det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du har gjerne rett i det og håper å få hjelp til å snu for jeg mistenker egentlig andre. Vondt for meg og det. 

Se for deg at du sier det høyt til noen, da? Hva ville de reagere med? Jeg tror mange ville ha blitt skikkelig såret av DEG, for at du tillater deg å tenke stygge ting om dem og gir dem en rolle som ondskapsfulle.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Fin historie om katten og ja utfallet hadde vel blitt annerledes dersom du gjorde annet. 

Jeg har nok en lang læringskurve på å stole på mennesker etter det jeg har opplevd. Kommer nok ikke med det første. Man mister troen etter sånt.  

OK, hva har skjedd som gjorde at du mistet tråden? Ble du voldtatt som barn av en eldre slektning? Ble du utsatt for vold av foreldrene dine? Har en partner psykisk manipulert deg gjennom flere år? Gikk kjæresten fra deg da du var høygravid? Har dine beste venner funnet på løgner om deg og spredd dem til andre for å ødelegge livet ditt?

Hvis noe av dette kaliber har skjedd med deg, så kan jeg forstå at tillit er vanskelig for deg. Hvis ikke, så ti stille. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 1.11.2021 den 23.53):

Kanskje stygt å si, men ut i fra det jeg opplever er jeg ikke i tvil om at mennesker ikke liker meg og vil meg vondt, 

Alle mennesker, eller en gruppe i et bestemt miljø?

Anonymkode: 13a8b...447

Skrevet

Dei aller fleste er ganske greie og har ellers nok med seg sjølv. Dei går ikkje bevisst inn for å såre deg, kvifor skulle dei det? Eg har aldri bevisst gått inn for å såre nokon, og eg tenkjer at det gjer nok ikkje andre folk heller. Nokre av dei som har nok med seg sjølv kan nok såre andre, men det er som regel eit utslag av lite empati og egoisme, ikke fordi dei har noko ynskje om å såre deg spesielt. Ser du skilnaden? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...