Anonym bruker Skrevet 1. november 2021 #1 Skrevet 1. november 2021 Nå skal han gå til sydpolen for å finne mening med tilværelsen. Han har fem barn har han ikke? Er ikke det mening nok da.. Anonymkode: eb30e...f92
Anonym bruker Skrevet 1. november 2021 #2 Skrevet 1. november 2021 Synes han virker som en sjarlatan. Anonymkode: b2787...123
Anonym bruker Skrevet 1. november 2021 #3 Skrevet 1. november 2021 Jeg synes det virker utrolig egoistisk, han er vel småbarnsfar. Anonymkode: eb30e...f92
Anonym bruker Skrevet 1. november 2021 #4 Skrevet 1. november 2021 Synes det virker som en god ide. Han blir nok borte lenge og det må vel være vinn vinn . Men det er ikke noe jeg bruker noe særlig krefter på. Anonymkode: 868eb...5f0
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #5 Skrevet 2. november 2021 Hvem pokker er han? Anonymkode: 55717...db5
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #6 Skrevet 2. november 2021 Han er en dårlig vits på alle vis. Anonymkode: caa27...eeb
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #7 Skrevet 2. november 2021 Aner ikke hvem han er, men man kan vel følge drømmer selvom man har barn? Det er jo ikke sånn at det kun er barna som er meninga med livet? Anonymkode: a6685...fb9
Luksusdyret Skrevet 2. november 2021 #8 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Jeg synes det virker utrolig egoistisk, han er vel småbarnsfar. Anonymkode: eb30e...f92 Og når man har småbarn, så skal man bare sitte hjemme i sofaen med en boks cola og en pose potetgull? Det er mange som utsetter seg for fare på daglig basis i forbindelse med jobb, for eksempel. Så jeg forstår egentlig ikke dette argumentet.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #9 Skrevet 2. november 2021 Milfy Way skrev (46 minutter siden): Og når man har småbarn, så skal man bare sitte hjemme i sofaen med en boks cola og en pose potetgull? Det er mange som utsetter seg for fare på daglig basis i forbindelse med jobb, for eksempel. Så jeg forstår egentlig ikke dette argumentet. Det er stor forskjell på det å jobbe som politi eller i et farlig yrke og det å bruke flere måneder på en sydpolekspedisjon for å føle seg levende.. Anonymkode: eb30e...f92
Luksusdyret Skrevet 2. november 2021 #10 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er stor forskjell på det å jobbe som politi eller i et farlig yrke og det å bruke flere måneder på en sydpolekspedisjon for å føle seg levende.. Anonymkode: eb30e...f92 Jeg snakker mer om de virkelig farlige yrker som anleggsarbeidere og bønder. Politi er forholdsvis ufarlig yrke i Norge. TOOLS - Dette er Norges farligste arbeidsplass Jeg er selv gift med en håndverker, og på hans to arbeidsplasser de siste åtte årene har de hatt ca. 15-20 alvorlige ulykker. Jeg sier ikke at han skal sette seg på et kontor fordi han har barn.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #11 Skrevet 2. november 2021 Tror han i utgangspunktet er en smart fyr som har noe å komme med. Men suksessen han opplevde med bok og tv program etterfulgt av giftemål med en arving gikk rett i hodet på han. Nå har han blitt vippet av pidestallen og er blitt til ingenting fordi han har behandlet forsøk råttent. Noen mennesker endrer seg så av suksess og penger. Han er prakteksempelet. Anonymkode: ed941...c98
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #12 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Tror han i utgangspunktet er en smart fyr som har noe å komme med. Men suksessen han opplevde med bok og tv program etterfulgt av giftemål med en arving gikk rett i hodet på han. Nå har han blitt vippet av pidestallen og er blitt til ingenting fordi han har behandlet forsøk råttent. Noen mennesker endrer seg så av suksess og penger. Han er prakteksempelet. Anonymkode: ed941...c98 Han har ikke noe å komme med som ikke gjennomskues glatt av enhver med litt i toppen. Dette er mannen som pyntet seg med uniformer han ikke har lov til å bære for å gjøre seg selv større enn han er. Det er altså så nær en irl-oppsetning av keiserens nye klær det er mulig å komme Anonymkode: caa27...eeb
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #13 Skrevet 2. november 2021 Milfy Way skrev (2 timer siden): Og når man har småbarn, så skal man bare sitte hjemme i sofaen med en boks cola og en pose potetgull? Det er mange som utsetter seg for fare på daglig basis i forbindelse med jobb, for eksempel. Så jeg forstår egentlig ikke dette argumentet. Det er det vel ingen som hevder? Hvorfor må du alltid trekke argumentasjonen det ekstra hakket forbi normal oppførsel? Det er virkelig stor forskjell på å utøve et yrke og å velge å være borte fra hjemmet i mange måneder for å "finne seg selv". Kanskje det beste er en mellomting mellom å bare sitte i sofaen og å dra på stadige ekspedisjoner? Anonymkode: 8ba3a...bda
Luksusdyret Skrevet 2. november 2021 #14 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Det er det vel ingen som hevder? Hvorfor må du alltid trekke argumentasjonen det ekstra hakket forbi normal oppførsel? Det er virkelig stor forskjell på å utøve et yrke og å velge å være borte fra hjemmet i mange måneder for å "finne seg selv". Kanskje det beste er en mellomting mellom å bare sitte i sofaen og å dra på stadige ekspedisjoner? Anonymkode: 8ba3a...bda Du bør bare blokkere meg i stedet for å forfølge i hver tråd. Det begynner å bli litt komisk
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #15 Skrevet 2. november 2021 Milfy Way skrev (1 minutt siden): Du bør bare blokkere meg i stedet for å forfølge i hver tråd. Det begynner å bli litt komisk Det som er komisk er at du tror det kun er en som svarer deg i alle tråder? Jeg har ikke vært pålogget før nå, så jeg har ikke svart deg i det hele tatt på lenge. Men man legger jo merke til deg. Sånn ellers, når det gjelder diskusjonen hadde du ikke mer å komme med? Anonymkode: 8ba3a...bda
Luksusdyret Skrevet 2. november 2021 #16 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det som er komisk er at du tror det kun er en som svarer deg i alle tråder? Jeg har ikke vært pålogget før nå, så jeg har ikke svart deg i det hele tatt på lenge. Men man legger jo merke til deg. Sånn ellers, når det gjelder diskusjonen hadde du ikke mer å komme med? Anonymkode: 8ba3a...bda Du skrev at jeg trakk argumentasjonen forbi normal oppførsel. Tror du virkelig at det er unormalt for familiefedre og -mødre å bingewatche Netflix med potetgull og cola på kveldene? Det er vel heller hovedregel enn unntaket, eller så hadde vi ikke hatt så mange overvektige i dette landet. Du fremstiller dette som noe unormalt, noe det ikke er. Jeg synes sammenligningen er helt innenfor - hvorfor er det greit at man ødelegger helsa si med junk og inaktivitet (fare for tidlig død og livsstilssykdommer), enn at man drar på en ekspedisjon? Du snakker om at det er forskjell på fritid og jobb. Hva med alle de som deltar på farlige FRITIDSaktiviteter, som slalåm, snowcross, fallskjermhopping, rafting og lignende? Jeg kjenner flere som har skadet seg på slalåm enn på polarekspedisjoner. Likevel er det helt normalt at voksne familiefedre står på slalåm sammen med barna sine.
Himmel og hav Skrevet 2. november 2021 #17 Skrevet 2. november 2021 Milfy Way skrev (6 minutter siden): Du skrev at jeg trakk argumentasjonen forbi normal oppførsel. Tror du virkelig at det er unormalt for familiefedre og -mødre å bingewatche Netflix med potetgull og cola på kveldene? Det er vel heller hovedregel enn unntaket, eller så hadde vi ikke hatt så mange overvektige i dette landet. Du fremstiller dette som noe unormalt, noe det ikke er. Jeg synes sammenligningen er helt innenfor - hvorfor er det greit at man ødelegger helsa si med junk og inaktivitet (fare for tidlig død og livsstilssykdommer), enn at man drar på en ekspedisjon? Du snakker om at det er forskjell på fritid og jobb. Hva med alle de som deltar på farlige FRITIDSaktiviteter, som slalåm, snowcross, fallskjermhopping, rafting og lignende? Jeg kjenner flere som har skadet seg på slalåm enn på polarekspedisjoner. Likevel er det helt normalt at voksne familiefedre står på slalåm sammen med barna sine. Det er kanskje hakket mer vanlig å kjøre slalåm enn å krysse en pol? Rett og slett fordi at slalåm er en vanlig fritidsaktivitet som foreldre tar med barna sine på. Foreldre som blir hjemme når de har små barn, leverer og henter i barnehagen, hjelper med lekser, lager middag, leser på sengekanten, følger til trening, henger opp ei vask og støvsuger et gulv (som nok er langt mer normalt enn å binge Netflix med pottis og cola hver kveld). Noe det er særdeles vanskelig å få til når man på selvsentrert vis planlegger en ekspedisjon på flere måneder til en eller annen ytterkant av verden for å føle seg som mann. Jeg er langt mer imponert over alle som ser storheten i å leve et hverdagsliv med den familien man har og ta ansvaret for den enn jeg er for de som må ut og vekk for å se om de finner seg sjøl.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #18 Skrevet 2. november 2021 Milfy Way skrev (10 minutter siden): Du skrev at jeg trakk argumentasjonen forbi normal oppførsel. Tror du virkelig at det er unormalt for familiefedre og -mødre å bingewatche Netflix med potetgull og cola på kveldene? Det er vel heller hovedregel enn unntaket, eller så hadde vi ikke hatt så mange overvektige i dette landet. Du fremstiller dette som noe unormalt, noe det ikke er. Jeg synes sammenligningen er helt innenfor - hvorfor er det greit at man ødelegger helsa si med junk og inaktivitet (fare for tidlig død og livsstilssykdommer), enn at man drar på en ekspedisjon? Du snakker om at det er forskjell på fritid og jobb. Hva med alle de som deltar på farlige FRITIDSaktiviteter, som slalåm, snowcross, fallskjermhopping, rafting og lignende? Jeg kjenner flere som har skadet seg på slalåm enn på polarekspedisjoner. Likevel er det helt normalt at voksne familiefedre står på slalåm sammen med barna sine. Jo men det er vel ikke enten eller her. Du tolker dette litt svart hvitt. Jeg har respekt for folk som utøver farlige yrker som du sier, har også stor respekt for folk som holder seg i form og kjører slalåm for den saks skyld. Og at han skal skade seg er jo en ting, men hva med all den tiden som dette tar borte fra små barn? Flere måneder. HI. Anonymkode: eb30e...f92
Luksusdyret Skrevet 2. november 2021 #19 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jo men det er vel ikke enten eller her. Du tolker dette litt svart hvitt. Jeg har respekt for folk som utøver farlige yrker som du sier, har også stor respekt for folk som holder seg i form og kjører slalåm for den saks skyld. Og at han skal skade seg er jo en ting, men hva med all den tiden som dette tar borte fra små barn? Flere måneder. HI. Anonymkode: eb30e...f92 Hva med fiskere som er borte et halvt år om gangen? Det er greit. Hva med oljearbeidere? Det er greit. Hva med profesjonelle idrettsutøvere som Ole Einar Bjørndalen, eller musikere som Ole Edvard Antonsen, som er nesten aldri hjemme? Ingen sier at de er dårlige fedre. Hvorfor?
Iiiiik Skrevet 2. november 2021 #20 Skrevet 2. november 2021 Milfy Way skrev (27 minutter siden): Du skrev at jeg trakk argumentasjonen forbi normal oppførsel. Tror du virkelig at det er unormalt for familiefedre og -mødre å bingewatche Netflix med potetgull og cola på kveldene? Det er vel heller hovedregel enn unntaket, eller så hadde vi ikke hatt så mange overvektige i dette landet. Du fremstiller dette som noe unormalt, noe det ikke er. Jeg synes sammenligningen er helt innenfor - hvorfor er det greit at man ødelegger helsa si med junk og inaktivitet (fare for tidlig død og livsstilssykdommer), enn at man drar på en ekspedisjon? Du snakker om at det er forskjell på fritid og jobb. Hva med alle de som deltar på farlige FRITIDSaktiviteter, som slalåm, snowcross, fallskjermhopping, rafting og lignende? Jeg kjenner flere som har skadet seg på slalåm enn på polarekspedisjoner. Likevel er det helt normalt at voksne familiefedre står på slalåm sammen med barna sine. Det er vanskelig å diskutere med en som stadig sporer av, og som trekker linjer på kryss og tvers. Min subjektive mening (som jeg tror jeg deler med en del) er at man som småbarnsforeldre først og fremst bør gjøre vurderinger som ivaretar familien, og deretter ivaretar en selv. Derfor er det for meg langt mer akseptabelt å oppsøke risiko gjennom bilkjøring, gjennom fritidsaktiviteter man kan utøve sammen med barna og gjennom yrkesutøvelse som sikrer barna noe å leve av. Jeg ville nok ikke likt å være gift med en utøvende musiker eller yrkesutøver som var borte fra familien store deler av året, eller en oljearbeider, men hadde tålt det bedre enn en polfarer. Gidder ikke å følge deg på avsporing om TV- og spisevaner. Mannen som omtales her, og som noen får assosiasjoner til keiserens nye klær av, virker for meg som en fyr med løst forhold til sannheten, store tanker om seg selv og som nok er bedre til å ivareta egne behov enn andres. Sånn sett er en polreise for å finne seg sjæl en del av et større bilde. Hadde det vært én reise, og han ellers var en fyr som tok hensyn, hadde det vært noe annet.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #21 Skrevet 2. november 2021 Milfy Way skrev (18 minutter siden): Hva med fiskere som er borte et halvt år om gangen? Det er greit. Hva med oljearbeidere? Det er greit. Hva med profesjonelle idrettsutøvere som Ole Einar Bjørndalen, eller musikere som Ole Edvard Antonsen, som er nesten aldri hjemme? Ingen sier at de er dårlige fedre. Hvorfor? Du har virkelig en egen evne til å lese innlegg på en helt annen måte enn andre har. Anonymkode: c4c36...743
Luksusdyret Skrevet 2. november 2021 #22 Skrevet 2. november 2021 Iiiiik skrev (2 minutter siden): Det er vanskelig å diskutere med en som stadig sporer av, og som trekker linjer på kryss og tvers. Min subjektive mening (som jeg tror jeg deler med en del) er at man som småbarnsforeldre først og fremst bør gjøre vurderinger som ivaretar familien, og deretter ivaretar en selv. Derfor er det for meg langt mer akseptabelt å oppsøke risiko gjennom bilkjøring, gjennom fritidsaktiviteter man kan utøve sammen med barna og gjennom yrkesutøvelse som sikrer barna noe å leve av. Jeg ville nok ikke likt å være gift med en utøvende musiker eller yrkesutøver som var borte fra familien store deler av året, eller en oljearbeider, men hadde tålt det bedre enn en polfarer. Gidder ikke å følge deg på avsporing om TV- og spisevaner. Mannen som omtales her, og som noen får assosiasjoner til keiserens nye klær av, virker for meg som en fyr med løst forhold til sannheten, store tanker om seg selv og som nok er bedre til å ivareta egne behov enn andres. Sånn sett er en polreise for å finne seg sjæl en del av et større bilde. Hadde det vært én reise, og han ellers var en fyr som tok hensyn, hadde det vært noe annet. Men det er jo nettopp dette som er kjernen - dere liker ikke fyren og fordømmer ham for å være borte fra familien store deler av året og utsette seg for fare. Men ingen fordømte Marit Bjørgen eller andre toppidrettsutøvere med 300 reisedøgn i året for å være dårlige foreldre eller utsette seg selv for fare (man har masse eksempler på både hjertestans og andre livstruende helsetilstander under utøvelse av toppidrett), fordi det er folk man LIKER. Det er slik overalt - forskningen viser at pene arbeidssøkere automatisk blir oppfattet som smarte og snille, kun basert på utseendet. Og at berømte, gjerne kjekke skuespillere, blir oftere trodd i saker der de blir beskyldt for seksuelle overgrep og andre lignende ting, enn avdankede alkoholikere fra nabolaget.
Luksusdyret Skrevet 2. november 2021 #23 Skrevet 2. november 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du har virkelig en egen evne til å lese innlegg på en helt annen måte enn andre har. Anonymkode: c4c36...743 Takk.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #24 Skrevet 2. november 2021 Milfy Way skrev (3 minutter siden): Men det er jo nettopp dette som er kjernen - dere liker ikke fyren og fordømmer ham for å være borte fra familien store deler av året og utsette seg for fare. Men ingen fordømte Marit Bjørgen eller andre toppidrettsutøvere med 300 reisedøgn i året for å være dårlige foreldre eller utsette seg selv for fare (man har masse eksempler på både hjertestans og andre livstruende helsetilstander under utøvelse av toppidrett), fordi det er folk man LIKER. Det er slik overalt - forskningen viser at pene arbeidssøkere automatisk blir oppfattet som smarte og snille, kun basert på utseendet. Og at berømte, gjerne kjekke skuespillere, blir oftere trodd i saker der de blir beskyldt for seksuelle overgrep og andre lignende ting, enn avdankede alkoholikere fra nabolaget. Du har jo for så vidt rett i dette Milfy. Du har kommet med mange eksempler og jeg synes det er noe annet med yrkesfiskere, oljearbeidere og profesjonelle musikere, for de utøver faktisk yrket sitt. Og Marit Bjørgen reiste også mye med første barnet sitt, men så ble jo karrieren lagt på hylla og jeg tipper hun er mer hjemme i dag enn mange andre småbarnsforeldre. Jeg er likevel ikke uenig i det du sier, det er viktig å holde drømmene sine levende også som familiefar og dette er nok en slags guttedrøm for ham. Men samtidig så er det jo også mye egoisme i dette. Jeg hadde hatt mer respekt for en som dro ut for å jobbe i flyktningeleir eller Leger uten grenser eller noe sånt. Anonymkode: eb30e...f92
Anonym bruker Skrevet 2. november 2021 #25 Skrevet 2. november 2021 Hva er problemet så lenge familien er enige om det? Anonymkode: bf3e5...f00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå