Gå til innhold

Ostindia, hvit riflet eller ministrå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til hytta ved sjøen.

Anonymkode: f6055...8c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelpe og trøste!

Anonymkode: 8aff1...adb

Skrevet

IKEA 365

Anonymkode: 0fac3...043

Skrevet

Ministrå, uten tvil.

Anonymkode: 7f7f3...387

Skrevet

Nå må du gi deg med å mase om hva du skal ha i hytta ved sjøen. Ingen bryr seg. Dette er din fjerde tråd om saken. 
INGEN bryr seg om hva de spiser på og med i hytta di ved sjøen. Første gang du skal innrede noe selv eller?

Anonymkode: 03957...3c9

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Nå må du gi deg med å mase om hva du skal ha i hytta ved sjøen. Ingen bryr seg. Dette er din fjerde tråd om saken. 
INGEN bryr seg om hva de spiser på og med i hytta di ved sjøen. Første gang du skal innrede noe selv eller?

Nei, det er den andre tråden. Og overskriften røpte tema, så det er valgfritt å åpne.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Nei, det er den andre tråden. Og overskriften røpte tema, så det er valgfritt å åpne.

Du spammer forumet med idiotiske tråder. 
Ingen bryr seg om hva de spiser av, i hytta ved sjøen. 
Så kjøp det du liker. Punktum. 
Er det så forbanna viktig hva slags servise du har på hytta, ved sjøen, så tenker jeg det er på tide å fylle livet ditt med litt mer mening. 
Joda, fint med hytte, ved sjøen. Har hytte selv, ved sjøen. Når vi er på hytta, ved sjøen så fokuserer vi på alt annet enn hva vi spiser av, nevnte jeg at den var ved sjøen? Hvis ikke, den er ved sjøen. 
Så kjøp noe du liker å spise av, ved sjøen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Er det så forbanna viktig hva slags servise du har på hytta, ved sjøen, så tenker jeg det er på tide å fylle livet ditt med litt mer mening. 
Joda, fint med hytte, ved sjøen. Har hytte selv, ved sjøen. Når vi er på hytta, ved sjøen så fokuserer vi på alt annet enn hva vi spiser av, nevnte jeg at den var ved sjøen? Hvis ikke, den er ved sjøen. 

I neste episode av denne føljetongen er hva slags glass man skal velge. På hytta. Ved sjøen.  

Anonymkode: 8aff1...adb

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Haha. Presiserer sjøen fordi jeg selvsagt har valgt et helt annet uttrykk på hytta på fjellet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Haha. Presiserer sjøen fordi jeg selvsagt har valgt et helt annet uttrykk på hytta på fjellet.

Huff. Jeg tror du er en sånn «this one time, at band camp» dame…, bare bytter ut med «den gangen på hytta, ved sjøen» 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Huff. Jeg tror du er en sånn «this one time, at band camp» dame…, bare bytter ut med «den gangen på hytta, ved sjøen» 

Det må du gjerne tro 😊

Skrevet

Jeg har ostindia, arvet en del av den og fylte på senere. Kjenner ikke til de andre, men både fra økonomisk og miljøperspektiv er det i hvert fall ikke feil at man får kjøpt litt her pg der svært rimelig på Finn 👍🏻

Anonymkode: 6d334...3e0

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Slapp av, du er ikkje forplikta til å gå inn på alle trådar veit du! 

Skrevet (endret)

Det er da fremdeles fritt å la være å åpne servise-tråder.

Eneste problemet jeg har med servisetihyttavedsjøen akkurat nå, kjenner jeg, er at jeg lurer på om du fremdeles også skal ha det utpreget julevennlig? Og når du sier "hytte", hvor hyttete er det? Når vi feirer jul på hytta spiser vi av det samme som resten av året, det er ingen verdens ting med navn på og er etterfylt med hvite deler fra bruktbutikk som går til alt, og det har mange nok deler til å funke selv når vi er ti-tolv på hytta. Siden det er hytta og ingen gidder å ha fint servise der. Men har du mer av et sommerhus med mye skapplass så det dyre fine kan stå i fred kan du jo sprelle mer.

Jeg er veldig glad i Ostindia, da, det har en  hygge ved seg som kan være fin på hytte. Men igjen er jula i veien. Den er lettere med hvitt, men i motsetning til mange ville jeg aldri hatt et servise som er helt hvitt. Mer diskret dekor er lett å pynte til alle fargehøytider, så jeg bruker det forsåvidt til jul, men det er ikke så hvitt at det skjærer - det nærmeste jeg kommer hvitt er et arvet Stavangerflint-servise fra femtitallet, modellen heter Bygdøy , kremfarget og dekoren er sort og gull og veldig diskret, og det har vakre fat og terriner så det er pyntet i seg selv. Det er lett å lage ordentlig fest uansett hvilken farge man ønsker å pare med. (Det kan ikke vaskes i maskin, da, men det er jo et minimalt problem, man klarte å vaske opp før i tiden også.)

Endret av sug lut
Skrevet
sug lut skrev (36 minutter siden):

Det er da fremdeles fritt å la være å åpne servise-tråder.

Eneste problemet jeg har med servisetihyttavedsjøen akkurat nå, kjenner jeg, er at jeg lurer på om du fremdeles også skal ha det utpreget julevennlig? Og når du sier "hytte", hvor hyttete er det? Når vi feirer jul på hytta spiser vi av det samme som resten av året, det er ingen verdens ting med navn på og er etterfylt med hvite deler fra bruktbutikk som går til alt, og det har mange nok deler til å funke selv når vi er ti-tolv på hytta. Siden det er hytta og ingen gidder å ha fint servise der. Men har du mer av et sommerhus med mye skapplass så det dyre fine kan stå i fred kan du jo sprelle mer.

Jeg er veldig glad i Ostindia, da, det har en  hygge ved seg som kan være fin på hytte. Men igjen er jula i veien. Den er lettere med hvitt, men i motsetning til mange ville jeg aldri hatt et servise som er helt hvitt. Mer diskret dekor er lett å pynte til alle fargehøytider, så jeg bruker det forsåvidt til jul, men det er ikke så hvitt at det skjærer - det nærmeste jeg kommer hvitt er et arvet Stavangerflint-servise fra femtitallet, modellen heter Bygdøy , kremfarget og dekoren er sort og gull og veldig diskret, og det har vakre fat og terriner så det er pyntet i seg selv. Det er lett å lage ordentlig fest uansett hvilken farge man ønsker å pare med. (Det kan ikke vaskes i maskin, da, men det er jo et minimalt problem, man klarte å vaske opp før i tiden også.)

Nå er jeg der at jeg vurderer eget juleservise til hytta, og et mer utpreget sjøhytte-servise til resten av året. Hvit riflet tenkte jeg på fordi jeg da kan kombinere det med riflet jul. Da kan jeg bruke de samme serveringsfatene og bollene som til hverdagsserviset, og bare kjøpe tallerkner og kopper.

Det er vel mer et landsted kanskje, men jeg liker uttrykket «hytte». Det er god plass til all verdens servise, men ligger an til budsjettsprekk, så kan ikke kjøpe alt med det samme 🙄

Skrevet

Ostindia til hytta ved sjøen, selvsagt. Det var sjømenn som dro hjem serviser fra Asia og Rørstrand som lot seg inspirere av disse servisene. Derfor passer de bra ved sjøen.

Skrevet

Bare ikke kall det service så er jeg happy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...