GÃ¥ til innhold

Hvor slem er jeg fra 0-10?🤡

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er den. Vi er nabo med ett foreldrepar som har ett barn i 1.klasse. Mor er kjempe hyggelig, skikkelig skjønn. Far er bipolar å du vet aldri om du møter han som smiler litt, eller han som er dritsur og ikke hilser på deg. Dette selv om vi møtes å går 10cm fra hverandre. Han kan totalt ignorere meg. Litt av grunnen er vel fordi jeg er en kvinne med meninger, det er ikke så populært. Dette sa kona til meg i fortrolighet engang. I tillegg har det vært noen episoder hvor han lager kvalme ut av bagateller, rett og slett for å være vrang slik jeg ser det.

Vi bor 15min i gåavstand fra skolen. Om morgenen er jeg alene med tre barn fra 0-6år. Naboen (far) sykler sin datter til skolen hver dag. Far hater regnvær, kulde, snø og generelt alt under 20 plussgrader. Han mistrives med den norske høsten, vinteren og våren. I prinsippet har jeg mulighet til å kjøre deres datter til skolen, men jeg har ikke fortalt at jeg har 7 seter. Så hver dag kjører jeg forbi far. Det er veldig barnslig men jeg tenker at den surpompen har godt av å komme seg ut, når han ellers sitter inne på hjemmekontor. Jeg er redd for at tilbyr jeg å kjøre en gang, blir det en permanent greie. At vi møtes hver morgen og jeg må kjøre hans barn også. Så står jeg med fire barn i skolegården, før jeg kjører videre til barnehagen. Også må jeg hente naboen også. Jeg vet som sagt hvor mye han hater været, så jeg vet 90% at dette vil bli mitt ansvar. Jeg kan på en måte ikke si nei til å kjøre hver dag, når de vet jeg har plass. Nå vet de ikke det å spør dermed ikke. 

Føler meg som den heksa, men forstår dere meg? Hadde kona vært den som hentet og leverte hadde saken vært annerledes, hun kan jeg godt gjøre noe hyggelig for. Han føler jeg ikke for å hjelpe.

Anonymkode: 822f4...eac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er smålig. Ikke fordi du ikke tilbyr, men fordi du godter deg over å ikke hjelpe han. Barnet driter du jo i.. 

Anonymkode: e1e48...f99

Skrevet

7. du lar det gå utover barna at du ikke liker far

Anonymkode: eb616...bb2

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du er smålig. Ikke fordi du ikke tilbyr, men fordi du godter deg over å ikke hjelpe han. Barnet driter du jo i.. 

Barnet har neppe vondt av å bli fulgt av far til skolen. 

Forøvrig så har jo far en diagnose og er slik han er av en grunn, så det er litt rart å godte seg over å ikke hjelpe selv om jeg skjønner svært godt at du ikke vil ha på deg å ta med barnet hver dag. 

Anonymkode: 3a413...941

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Barnet lider vel ikke av å sykle i 7min hver vei. Så akkurat der har jeg hvertfall ikke dårlig samvittighet😅. Ingen barn har vondt av å sykle til og fra skolen, det er ikke lange veien. Ingen barn har vondt av å gå i snøen heller, selv ikke mine. Er bare tidsklemma som tar meg, ig litt latskapen som gjør at vi kjører.

hi

Skrevet

Du er klar over at å være bipolar er å ha psykisk sykdom og ikke er noe han «gjør» for å være vrang? Ja, du er barnslig!

Skrevet

Barnet lider vel ikke av å sykle i 7min hver vei. Så akkurat der har jeg hvertfall ikke dårlig samvittighet😅. Ingen barn har vondt av å sykle til og fra skolen, det er ikke lange veien. Ingen barn har vondt av å gå i snøen heller, selv ikke mine. Er bare tidsklemma som tar meg, ig litt latskapen som gjør at vi kjører.

hi

Med en sur far er det ikke sikkert det er en hyggelig tur

Skrevet

Skjønner deg godt jeg, du har det travelt og ønsker ikke å ha ansvaret for enda et barn. 

Skrevet

Barnet lider ikke av å ikke bli kjørt til skolen. Hvorfor mener noen det?😅 

Ellers er hun her og leker, og jeg hilser selvfølgelig alltid på barnet. Har en god relasjon til nabobarnet. 

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Barnet lider ikke av å ikke bli kjørt til skolen. Hvorfor mener noen det?😅 

Ellers er hun her og leker, og jeg hilser selvfølgelig alltid på barnet. Har en god relasjon til nabobarnet. 

hi

Du sier jo selv at du ikke tar med barnet fordi du ikke liker far. Da er man 10 år. 

Skrevet
Hengebukksvinet skrev (3 minutter siden):

Du er klar over at å være bipolar er å ha psykisk sykdom og ikke er noe han «gjør» for å være vrang? Ja, du er barnslig!

Absolutt en sykdom ja, at han er sur og tverr har nok ofte med hans sykdom å gjøre. Men noen av faktene hans handler nok ikke om hans sykdom. At han hater kvinner f.eks er ett  kvinnesyn som ikke har noe med det bipolare å gjøre, det er en del av hans dårlige personlighet spør du meg.

hi

Skrevet

Du sier jo selv at du ikke tar med barnet fordi du ikke liker far. Da er man 10 år. 

Du svarer ikke på hvordan barnet lider av å ikke bli kjørt til skolen? At hun går glipp av en gode ja, men ikke en nødvendig gode som gjør at det er synd på barnet.

hi

Skrevet

Hadde valget ditt vært begrunnet med at du ikke vil ha ansvar for et ekstra barn hadde holdningen din vært helt grei, men når du selv sier at du hadde gjort det annerledes om det var mor som fulgte så er det en merkelig oppførsel av deg. (Beklager eviglang setning, jeg gidder ikke omformulere meg 🙈).

Skrevet
*Miss Marple* skrev (Akkurat nå):

Hadde valget ditt vært begrunnet med at du ikke vil ha ansvar for et ekstra barn hadde holdningen din vært helt grei, men når du selv sier at du hadde gjort det annerledes om det var mor som fulgte så er det en merkelig oppførsel av deg. (Beklager eviglang setning, jeg gidder ikke omformulere meg 🙈).

Takk for saklig svar. Ja, hadde kunne kjørt om mor fulgte. Ikke hver dag da, jeg er redd det kunne blitt ett faktum med mor også at hun hadde forventet det som en permanent ordning. Hun hadde trolig spurt om både henting og levering. Innimellom ja, men ikke alltid. Det er ikke bare stressfritt å hente og levere 3stk, og hvertfall ikke 4stk.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du svarer ikke på hvordan barnet lider av å ikke bli kjørt til skolen? At hun går glipp av en gode ja, men ikke en nødvendig gode som gjør at det er synd på barnet.

hi

Jeg har ikke sagt at barnet lider. Jeg har sagt at du er slem og at du lar det gå ut over barnet at du ikke liker far. Jeg har ikke en god relasjon til nabobarna, og jeg tar de ikke med til skolen. De går før jeg kjører også. Hadde jeg hatt god relasjon og plass i bilen, så hadde jeg tatt de med

Skrevet

Takk for saklig svar. Ja, hadde kunne kjørt om mor fulgte. Ikke hver dag da, jeg er redd det kunne blitt ett faktum med mor også at hun hadde forventet det som en permanent ordning. Hun hadde trolig spurt om både henting og levering. Innimellom ja, men ikke alltid. Det er ikke bare stressfritt å hente og levere 3stk, og hvertfall ikke 4stk.

Hi

Om du kjenner på det kan du jo sette grenser helt fra start og for eksempel si at de dagene det er snø kan jenta få sitte på med dere, og så øve deg på et svar om de prøver seg utover det. Ellers kan du fortsette å kjøre med dine barn, 7 min på sykkel er neppe skadelig for verken far eller barn. 

Skrevet

Synes du er smålig som fryder deg over situasjonen. Men å tilby folk skyss på fast basis hver morgen hadde jeg ikke giddet. Har nok å gjøre og eventuelt vente to minutter på noen som er sene eller ha folk på døra som venter hver morgen orker jeg ikke. 

Anonymkode: 34456...1e2

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Saken er den. Vi er nabo med ett foreldrepar som har ett barn i 1.klasse. Mor er kjempe hyggelig, skikkelig skjønn. Far er bipolar å du vet aldri om du møter han som smiler litt, eller han som er dritsur og ikke hilser på deg. Dette selv om vi møtes å går 10cm fra hverandre. Han kan totalt ignorere meg. Litt av grunnen er vel fordi jeg er en kvinne med meninger, det er ikke så populært. Dette sa kona til meg i fortrolighet engang. I tillegg har det vært noen episoder hvor han lager kvalme ut av bagateller, rett og slett for å være vrang slik jeg ser det.

Vi bor 15min i gåavstand fra skolen. Om morgenen er jeg alene med tre barn fra 0-6år. Naboen (far) sykler sin datter til skolen hver dag. Far hater regnvær, kulde, snø og generelt alt under 20 plussgrader. Han mistrives med den norske høsten, vinteren og våren. I prinsippet har jeg mulighet til å kjøre deres datter til skolen, men jeg har ikke fortalt at jeg har 7 seter. Så hver dag kjører jeg forbi far. Det er veldig barnslig men jeg tenker at den surpompen har godt av å komme seg ut, når han ellers sitter inne på hjemmekontor. Jeg er redd for at tilbyr jeg å kjøre en gang, blir det en permanent greie. At vi møtes hver morgen og jeg må kjøre hans barn også. Så står jeg med fire barn i skolegården, før jeg kjører videre til barnehagen. Også må jeg hente naboen også. Jeg vet som sagt hvor mye han hater været, så jeg vet 90% at dette vil bli mitt ansvar. Jeg kan på en måte ikke si nei til å kjøre hver dag, når de vet jeg har plass. Nå vet de ikke det å spør dermed ikke. 

Føler meg som den heksa, men forstår dere meg? Hadde kona vært den som hentet og leverte hadde saken vært annerledes, hun kan jeg godt gjøre noe hyggelig for. Han føler jeg ikke for å hjelpe.

Hi, du er et skikkelig dritt menneske!

Anonymkode: f66f3...9c8

Skrevet

Skadefryd er lite sjarmerende hi.

Anonymkode: 2e8ea...1a6

Skrevet

15 minutters gåavstand? Det er da ingenting! Det er vel sannsynlig at han ønsker å følge henne hele veien uansett hvis det er snakk om en førsteklassing. 

Altså, det er helt normalt at du ikke tilbyr deg å kjøre barnet, det er merkelig at du syns det høres ut som et slit å gå/sykle en såpass kort strekning.

Anonymkode: c6af9...eb1

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Selvsagt skjønner jeg deg. Aldri, aldri gjøre andre avhengige av deg. De blir kvelende og det tar to ganger max før det som var hyggelig blir surt. Ikke begynn noe du ikke gidder å fortsette.

Anonymkode: 16ac7...105

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Enig

Anonymkode: d7867...5b9

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Enig

Anonymkode: d7867...5b9

Barmet er jo komplett uviktig her. 

Anonymkode: 16ac7...105

Skrevet

Har du tenkt på at den turen til skolen kan være nok til at han ikke orker mer den dagen og den uka? Når han virker sur, har han egentlig en dårlig periode hvor han er deprimert. Hvis årsaken er at du ikke liker far, kan du ta deg selv i nakken og stille opp for naboen. Det at barna får sitte på hver morgen kan være en del av puslespillet for at faren skal fungere bedre i hverdagen.

Anonymkode: d3c24...e91

Skrevet

Enig med de andre her. Det er jo ikke slemt å ikke kjøre barnet, men grunnen din til å la være er dritdust. 

Anonymkode: fae64...98a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...