Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #26 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg gidder. Fordi jeg føler meg umyndigjort. Tror de er overrasket over at jeg faktisk er så ressurssterk og står på kravene ! Jeg har klagd de inn til statsforvalteren 2 ganger. Anonymkode: 7ae78...065 Du står jo fritt til det. Statsforvalteren vil sannsynligvis gi medhold i at hjemlingen er feil, ellers utgjør det ingen praktisk forskjell. Referater og informasjon om vurderinger som gjøres, skal du selvsagt ha. Anonymkode: a1ddc...050
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #27 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du står jo fritt til det. Statsforvalteren vil sannsynligvis gi medhold i at hjemlingen er feil, ellers utgjør det ingen praktisk forskjell. Referater og informasjon om vurderinger som gjøres, skal du selvsagt ha. Anonymkode: a1ddc...050 Ja, er akkurat det. Jeg ønsker å vite. Det er ikke godt når de ikke gir ut møtereferat og holder kortene tett til brystet og har en ovenfra ned holdning. Jeg har følt at de tenker på meg som dum. En forfedelig følelse. Anonymkode: 7ae78...065
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #28 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja, er akkurat det. Jeg ønsker å vite. Det er ikke godt når de ikke gir ut møtereferat og holder kortene tett til brystet og har en ovenfra ned holdning. Jeg har følt at de tenker på meg som dum. En forfedelig følelse. Anonymkode: 7ae78...065 Du har ikke krav på interne møtereferater.0 Anonymkode: 220f2...65c
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #29 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du har ikke krav på interne møtereferater.0 Anonymkode: 220f2...65c Ok. Hvorfor? Det er vår sak? Har fått de fleste. Men ikke det ene. Anonymkode: 7ae78...065
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #30 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ok. Hvorfor? Det er vår sak? Har fått de fleste. Men ikke det ene. Anonymkode: 7ae78...065 Du har krav på referater fra eksterne møter - altså møter med deg, andre parter i saken, skolen etc. Du har ikke krav på referater fra interne drøftinger, som sagt. Det er bare hjemmelen de har gitt deg som er feil, det skal være fvl. §18, ikke §19-2 om det er det som er begrunnelsen. Alle forvaltningsorganer kan utarbeide dokumenter til intern saksforberedelse uten at disse må gis partene. Men det de eventuelt kommer frem til i en slik drøfting av vurderinger rundt saken deres, skal du jo informeres om. Det er aldri meningen at barneverntjenesten skal sitte og være tiltagende bekymret (eller mindre bekymret for den saks skyld) for et barn uten at foreldre med foreldreansvar gjøres oppmerksomme på det, f.eks. Anonymkode: a1ddc...050
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #31 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Du har krav på referater fra eksterne møter - altså møter med deg, andre parter i saken, skolen etc. Du har ikke krav på referater fra interne drøftinger, som sagt. Det er bare hjemmelen de har gitt deg som er feil, det skal være fvl. §18, ikke §19-2 om det er det som er begrunnelsen. Alle forvaltningsorganer kan utarbeide dokumenter til intern saksforberedelse uten at disse må gis partene. Men det de eventuelt kommer frem til i en slik drøfting av vurderinger rundt saken deres, skal du jo informeres om. Det er aldri meningen at barneverntjenesten skal sitte og være tiltagende bekymret (eller mindre bekymret for den saks skyld) for et barn uten at foreldre med foreldreansvar gjøres oppmerksomme på det, f.eks. Anonymkode: a1ddc...050 Det betyr at de har diskutert oss. Men likevel kommet frem til at det ikke var så alvorlig...? Anonymkode: 7ae78...065
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #32 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det betyr at de har diskutert oss. Men likevel kommet frem til at det ikke var så alvorlig...? Anonymkode: 7ae78...065 Det betyr at de har diskutert dere og det er skrevet et internt referat fra denne diskusjonen. Hva de kom frem til aner ikke jeg, men konklusjoner og vurderinger som gjøres skal du jo informeres om. Dersom det var en undersøkelse antar jeg dere har fått et sluttvedtak om den er avsluttet? Der skal vurderinger stå. Dersom det er en pågående tiltakssak, skal dere jevnlig møtes og evaluere hvordan det går - hva tenker dere, hva tenker barnevernet, er tiltakene hensiktsmessige og har effekt etc. Anonymkode: a1ddc...050
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #33 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det betyr at de har diskutert dere og det er skrevet et internt referat fra denne diskusjonen. Hva de kom frem til aner ikke jeg, men konklusjoner og vurderinger som gjøres skal du jo informeres om. Dersom det var en undersøkelse antar jeg dere har fått et sluttvedtak om den er avsluttet? Der skal vurderinger stå. Dersom det er en pågående tiltakssak, skal dere jevnlig møtes og evaluere hvordan det går - hva tenker dere, hva tenker barnevernet, er tiltakene hensiktsmessige og har effekt etc. Anonymkode: a1ddc...050 Vi har treftes jevnlig ja. Men de sier ingenting om hva de tenker eller vurderer. Det er utrolig frustrerende. De har bare en dårlig holdning til oss. Derfor jeg blir så irritert av å bli så dårlig behandlet. Anonymkode: 7ae78...065
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #34 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi har treftes jevnlig ja. Men de sier ingenting om hva de tenker eller vurderer. Det er utrolig frustrerende. De har bare en dårlig holdning til oss. Derfor jeg blir så irritert av å bli så dårlig behandlet. Anonymkode: 7ae78...065 Det er vanskelig for meg å mene noe om det. Men om dere har en tiltakssak skal det foreligge et vedtak som inneholder vurderingene som ligger til grunn for tiltaket, og en tiltaksplan som konkretiserer hva som gjøres. Anonymkode: a1ddc...050
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #35 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Vurderingene kommer frem i vedtak om hjelpetiltak eller i vedtak om å avslutte. Anonymkode: f61ab...43e Det stemmer ikke. Anonymkode: 0d8ed...098
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2021 #36 Skrevet 25. oktober 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Ok. Hvorfor? Det er vår sak? Har fått de fleste. Men ikke det ene. Anonymkode: 7ae78...065 Tenker du skal bekymre deg mer om egen omsorgsevne og mindre om referater, jeg. Anonymkode: 3d99f...921
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2021 #37 Skrevet 25. oktober 2021 Du kan selvsagt klage og stå på krava. Det er et fritt land, og barnevernet kan ikke gjøre som de vil. Men var jeg deg ville jeg tenkt litt over hva som er mine prioriteringer. Er krigen mot barnevernet eller omsorgen for barna dine viktigst? Jeg jobber i et (uavhengig) organ hvor jeg behandler klager over barnevernet. Det er så ofte at jeg har lest en klage og tenkt "her beviser denne personen virkelig hvor ustabil, kranglevoren og uegnet vedkommende er". Alminnelig psykologi tilsier at denne effekten gjør seg enda sterkere gjeldende hos dem det faktisk blir klaget på. I tillegg svekker det rent faktisk din omsorgsevne hvis du bruker for mye energi på "kamp" mot barnevernet. Det de sier her er at du ikke får innsyn i taushetsbelagte opplysninger. Det ville jeg bare ha akseptert, altså. Hvis du absolutt skal gjøre noe mer ville jeg i høyden ha spurt om hvilket ledd og hvilken bokstav i paragrafen som er hjemmelsgrunnlaget. Anonymkode: 5c8d0...9df
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2021 #38 Skrevet 25. oktober 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Du kan selvsagt klage og stå på krava. Det er et fritt land, og barnevernet kan ikke gjøre som de vil. Men var jeg deg ville jeg tenkt litt over hva som er mine prioriteringer. Er krigen mot barnevernet eller omsorgen for barna dine viktigst? Jeg jobber i et (uavhengig) organ hvor jeg behandler klager over barnevernet. Det er så ofte at jeg har lest en klage og tenkt "her beviser denne personen virkelig hvor ustabil, kranglevoren og uegnet vedkommende er". Alminnelig psykologi tilsier at denne effekten gjør seg enda sterkere gjeldende hos dem det faktisk blir klaget på. I tillegg svekker det rent faktisk din omsorgsevne hvis du bruker for mye energi på "kamp" mot barnevernet. Det de sier her er at du ikke får innsyn i taushetsbelagte opplysninger. Det ville jeg bare ha akseptert, altså. Hvis du absolutt skal gjøre noe mer ville jeg i høyden ha spurt om hvilket ledd og hvilken bokstav i paragrafen som er hjemmelsgrunnlaget. Anonymkode: 5c8d0...9df Det du skriver forstår jeg godt! . Men jeg klaget pga de kom med usannheter. Direkte feil. Saken ble også avsluttet på feilt grunnlag Anonymkode: 7ae78...065
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2021 #39 Skrevet 25. oktober 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Tenker du skal bekymre deg mer om egen omsorgsevne og mindre om referater, jeg. Anonymkode: 3d99f...921 Du burde kanskje heller stille spørsmål ved din egen omsorgsevne med den uempatiske og fordomsfulle kommentaren der. Anonymkode: 0d8ed...098
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå