Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2021 #1 Skrevet 22. oktober 2021 Tror dere eller har dere hørt noen som har kommet seg ut av deprisjon? Med hjelp eller uten og evt hvilken? Skal gå gruppeterapi oppfølging, men vet ikke om jeg bør gjøre mer? Anonymkode: d461d...7eb
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #2 Skrevet 23. oktober 2021 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Tror dere eller har dere hørt noen som har kommet seg ut av deprisjon? Med hjelp eller uten og evt hvilken? Skal gå gruppeterapi oppfølging, men vet ikke om jeg bør gjøre mer? Anonymkode: d461d...7eb Fysisk trening, styrke og jogging Anonymkode: 19a86...721
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #3 Skrevet 23. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Tror dere eller har dere hørt noen som har kommet seg ut av deprisjon? Med hjelp eller uten og evt hvilken? Skal gå gruppeterapi oppfølging, men vet ikke om jeg bør gjøre mer? Anonymkode: d461d...7eb Hei! Hvor lenge har du vært deprimert? Anonymkode: 12aec...b96
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #4 Skrevet 23. oktober 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Fysisk trening, styrke og jogging Anonymkode: 19a86...721 Takk for tips! Anonymkode: d461d...7eb
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #5 Skrevet 23. oktober 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hei! Hvor lenge har du vært deprimert? Anonymkode: 12aec...b96 Hei! Jeg vil si 1-2 år nå. Og i bølger. Har gode og dårlige perioder. Anonymkode: d461d...7eb
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #6 Skrevet 23. oktober 2021 Ja, mamma. Hun var veldig deprimert og hadde en spiseforstyrrelse da jeg var liten. Jeg husker faktisk bruddstykker av det, enda jeg bare var 3-4 år gammel da, hvordan hun av og til bare lå på sofaen, eller satt og stirret tomt ut i luften, eller låste seg inn på do for å kaste opp. Det var veldig skremmende. Men hun fikk hjelp og ble helt frisk og har vært frisk siden. Anonymkode: 4eb93...3d7
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #7 Skrevet 23. oktober 2021 Ja, mannen. Innebærer nytt veivalg i livet, psykolog og mange timer med prating. Panikkangst er det lite av nå. Humøret er tilbake. Kommer nok an på årsaken. Det innebærer også å bare gjøre det som sies hjelper, uten at en nødvendigvis føler det hjelper der og da. Anonymkode: 797e8...20b
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #8 Skrevet 23. oktober 2021 Bare depresjon er det mange solskinnshistorier fra, det er langt fra den verste psykiske diagnosen man kan få. For mange hjelper samtaler, medisiner og frisk luft. Gå turer i skogen, høre fugekvitter, kjenne at kroppen virker. Ofte er det til god hjelp å bli ferdig med, eller kvitt, den utløsende faktoren. Om det er elendig arbeidsmiljø, samlivsbrudd eller et eller annet som man rett og slett må få lagt bak seg og kommet videre fra. Er hakket vanskeligere når det er angst også i bildet, det kan være vanskeligere å bli helt kvitt. Men ikke umulig det heller. Anonymkode: 586a5...4ce
Admin Skrevet 23. oktober 2021 #9 Skrevet 23. oktober 2021 Tråden er ryddet for nedsettende innhold. Admin
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #10 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg har det som deg hi. Og det går opp og ned. Jeg påvirkes enormt av vintermørket. Går alltid inn i en depresjon på høsten. Nå er jeg 47 år, og mange års erfaring, terapi og medisiner så er erfaringen min at dette er slik jeg er og JEG må ta vare på egen kropp. For meg er kosthold og trening noe som holder meg på rett side av depresjonen. Kosthold er viktig. Sukker og raske karbohydrater er gift for hodet mitt. Jeg lever på en kombinasjon av grovkarbo og middelhavskost. Det fungerer best for hjernen min. Det har vært mye prøving og feiling men for min del ser jeg stor sammenheng mellom kosthold og depresjon. Og når jeg ser tilbake så ser jeg helt klart at de periodene med tyngre depresjon kom etter lengre perioder med usunn livsstil. Kanskje ikke løsningen for deg, men les om depresjon og kosthold. Anonymkode: 6bb2f...c5f
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #11 Skrevet 23. oktober 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Jeg har det som deg hi. Og det går opp og ned. Jeg påvirkes enormt av vintermørket. Går alltid inn i en depresjon på høsten. Nå er jeg 47 år, og mange års erfaring, terapi og medisiner så er erfaringen min at dette er slik jeg er og JEG må ta vare på egen kropp. For meg er kosthold og trening noe som holder meg på rett side av depresjonen. Kosthold er viktig. Sukker og raske karbohydrater er gift for hodet mitt. Jeg lever på en kombinasjon av grovkarbo og middelhavskost. Det fungerer best for hjernen min. Det har vært mye prøving og feiling men for min del ser jeg stor sammenheng mellom kosthold og depresjon. Og når jeg ser tilbake så ser jeg helt klart at de periodene med tyngre depresjon kom etter lengre perioder med usunn livsstil. Kanskje ikke løsningen for deg, men les om depresjon og kosthold. Anonymkode: 6bb2f...c5f Tusen takk for tipsen din og skal lese om dette. Og tror det henger sammen. Dager etter helg er gjerne være pga usunn mat og gjerne lagt meg seint osv. Anonymkode: d461d...7eb
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #12 Skrevet 23. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Bare depresjon er det mange solskinnshistorier fra, det er langt fra den verste psykiske diagnosen man kan få. For mange hjelper samtaler, medisiner og frisk luft. Gå turer i skogen, høre fugekvitter, kjenne at kroppen virker. Ofte er det til god hjelp å bli ferdig med, eller kvitt, den utløsende faktoren. Om det er elendig arbeidsmiljø, samlivsbrudd eller et eller annet som man rett og slett må få lagt bak seg og kommet videre fra. Er hakket vanskeligere når det er angst også i bildet, det kan være vanskeligere å bli helt kvitt. Men ikke umulig det heller. Anonymkode: 586a5...4ce Takker for tips og råd. Har gått flere år med noe faktorer som har vært stor belastning. Mer enn jeg trodde når dette momentet er ute av verden nå. Ikke lenge siden så kjenner at skuldrene har sunket litt allerede ang dette. Men når dette har vedvart i mange år tar det vel tid før ting normaliserer seg vel? Anonymkode: d461d...7eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå