Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2021 #1 Skrevet 21. oktober 2021 Hei trådlesere! Har ei jenta som ikke får så lenge siden blitt 3 og en nevø på 7. de kan av og til godt leke fint og roligt men heilt ut av det blå så krangler de om en spesiell leke… kan så bare vær ei mini kinder figur det er snakk om.. eller en liten trampoline vi har her. Går fort fra roligt til helt kaos.. at elsdte nekter å vente på tur og skal begynne å hive lekene og slå henne og gjømme vekk lekene uansett om han ikke leker med dem, Har gitt kraftig beskjed om at denne oppførselen ikke er akseptabelt.. jeg sier også til jenta mi at «nå er det rolf sin tur». Så nå må jeg nesten vurdere å ta fra lekene vis det blir så mye krangel. Og han sier også mye frekt, «som jeg vil bare hun skal dø!», «jeg vil ikke ha emilie her!». Føler jeg blir litt sliten av å få besøk når det blir sånt😪 jeg vet gutten sliter litt men betyr ikke at jeg synes slik oppførel er Ok.. ellers er han en veldig grei gutt Anonymkode: 61869...c62
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2021 #2 Skrevet 22. oktober 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hei trådlesere! Har ei jenta som ikke får så lenge siden blitt 3 og en nevø på 7. de kan av og til godt leke fint og roligt men heilt ut av det blå så krangler de om en spesiell leke… kan så bare vær ei mini kinder figur det er snakk om.. eller en liten trampoline vi har her. Går fort fra roligt til helt kaos.. at elsdte nekter å vente på tur og skal begynne å hive lekene og slå henne og gjømme vekk lekene uansett om han ikke leker med dem, Har gitt kraftig beskjed om at denne oppførselen ikke er akseptabelt.. jeg sier også til jenta mi at «nå er det rolf sin tur». Så nå må jeg nesten vurdere å ta fra lekene vis det blir så mye krangel. Og han sier også mye frekt, «som jeg vil bare hun skal dø!», «jeg vil ikke ha emilie her!». Føler jeg blir litt sliten av å få besøk når det blir sånt😪 jeg vet gutten sliter litt men betyr ikke at jeg synes slik oppførel er Ok.. ellers er han en veldig grei gutt Anonymkode: 61869...c62 Du er den voksne her. Du sier selv at gutten sliter. Du har gitt kraftig beskjed? Hva me då bytte ut kjeft med kjærlighet? Gjett om det funker! At han sier at hun vil dø, sier han bare i affekt. Legg vekk favorittlekene til barnet ditt før dere får besøk. Be nevøen ta med seg noen leker til deg. Tror dette løser mye. Anonymkode: b72d9...067
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2021 #3 Skrevet 22. oktober 2021 Gjør du sånn forskjell på dem? For da er det ikke rart om eldste sliter litt. Hvis han får en kraftig tilsnakk og minste får en liten «nå er det Rolf sin tur». Barn er ikke dumme og ser at du gjør forskjell. Er det sånn i andre settinger også? At eldste alltid får «bomben» mens yngste får dere sukkersøte? Da skjønner jeg jo en del av hvorfor han sliter. Husker en gang et søskenpar hvor det var 5 år mellom. Yngste slo eldste og jeg var den eneste som så det. Jeg snakket til yngste, noe som var ikke var uvanlig for gjengen jeg var sammen med (snakke til andres barn altså). Fikk da beskjed om at han jo var yngre, og måtte derfor få uttrykke seg. Eldste begynte å utagere mer og mer og ble et mareritt til slutt, men foreldrene så aldri at det var deres feil Anonymkode: d7aef...730
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2021 #4 Skrevet 22. oktober 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hei trådlesere! Har ei jenta som ikke får så lenge siden blitt 3 og en nevø på 7. de kan av og til godt leke fint og roligt men heilt ut av det blå så krangler de om en spesiell leke… kan så bare vær ei mini kinder figur det er snakk om.. eller en liten trampoline vi har her. Går fort fra roligt til helt kaos.. at elsdte nekter å vente på tur og skal begynne å hive lekene og slå henne og gjømme vekk lekene uansett om han ikke leker med dem, Har gitt kraftig beskjed om at denne oppførselen ikke er akseptabelt.. jeg sier også til jenta mi at «nå er det rolf sin tur». Så nå må jeg nesten vurdere å ta fra lekene vis det blir så mye krangel. Og han sier også mye frekt, «som jeg vil bare hun skal dø!», «jeg vil ikke ha emilie her!». Føler jeg blir litt sliten av å få besøk når det blir sånt😪 jeg vet gutten sliter litt men betyr ikke at jeg synes slik oppførel er Ok.. ellers er han en veldig grei gutt Anonymkode: 61869...c62 Hørt om straff?! Anonymkode: 91178...fc8
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2021 #5 Skrevet 22. oktober 2021 Skill dem. Han er en del eldre og sliter litt. Hun er 2, snart 3 år og har barns naturlige egoisme i fremsetet enda. De er søskenbarn, de trenger ikke leke sammen. Aktiviser de hver for seg når storfamilien er samlet. Anonymkode: 119dc...4b5
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2021 #6 Skrevet 22. oktober 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Gjør du sånn forskjell på dem? For da er det ikke rart om eldste sliter litt. Hvis han får en kraftig tilsnakk og minste får en liten «nå er det Rolf sin tur». Barn er ikke dumme og ser at du gjør forskjell. Er det sånn i andre settinger også? At eldste alltid får «bomben» mens yngste får dere sukkersøte? Da skjønner jeg jo en del av hvorfor han sliter. Husker en gang et søskenpar hvor det var 5 år mellom. Yngste slo eldste og jeg var den eneste som så det. Jeg snakket til yngste, noe som var ikke var uvanlig for gjengen jeg var sammen med (snakke til andres barn altså). Fikk da beskjed om at han jo var yngre, og måtte derfor få uttrykke seg. Eldste begynte å utagere mer og mer og ble et mareritt til slutt, men foreldrene så aldri at det var deres feil Anonymkode: d7aef...730 Nei, vis datteren min prøver å gjør noe så veileder jeg henne om hva som er ok og ikke. og at hun også må på lik linje vente på tur. men hun er jo litt yngre, men betyr ikke at hun får viljen sin når dem krangler. Men hun slår ikke. Anonymkode: 61869...c62
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2021 #7 Skrevet 22. oktober 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Skill dem. Han er en del eldre og sliter litt. Hun er 2, snart 3 år og har barns naturlige egoisme i fremsetet enda. De er søskenbarn, de trenger ikke leke sammen. Aktiviser de hver for seg når storfamilien er samlet. Anonymkode: 119dc...4b5 Feks han er ikke egoistisk med barn på hans alder, men kan godt være siden min er yngre da er det lettere å bestemme/ta over. vi sier ikke at de skal leke sammen men at de skal vær greie og vente på tur eller at nå hadde «rolf» den først. Så nå prøver vi å ta vekk favoritt lekene og spør henne hvilken leker hun ønsker å ha med ned for og dele. Anonymkode: 61869...c62
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2021 #8 Skrevet 22. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei, vis datteren min prøver å gjør noe så veileder jeg henne om hva som er ok og ikke. og at hun også må på lik linje vente på tur. men hun er jo litt yngre, men betyr ikke at hun får viljen sin når dem krangler. Men hun slår ikke. Anonymkode: 61869...c62 Veileder du 7-åringen også? Anonymkode: d7aef...730
Admin Skrevet 23. oktober 2021 #9 Skrevet 23. oktober 2021 Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt og svar til dette. Admin
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #10 Skrevet 23. oktober 2021 Anonym bruker skrev (På 22.10.2021 den 7.46): Gjør du sånn forskjell på dem? For da er det ikke rart om eldste sliter litt. Hvis han får en kraftig tilsnakk og minste får en liten «nå er det Rolf sin tur». Barn er ikke dumme og ser at du gjør forskjell. Er det sånn i andre settinger også? At eldste alltid får «bomben» mens yngste får dere sukkersøte? Da skjønner jeg jo en del av hvorfor han sliter. Husker en gang et søskenpar hvor det var 5 år mellom. Yngste slo eldste og jeg var den eneste som så det. Jeg snakket til yngste, noe som var ikke var uvanlig for gjengen jeg var sammen med (snakke til andres barn altså). Fikk da beskjed om at han jo var yngre, og måtte derfor få uttrykke seg. Eldste begynte å utagere mer og mer og ble et mareritt til slutt, men foreldrene så aldri at det var deres feil Anonymkode: d7aef...730 Ærlig talt. Han er syv år og sier at han ønsker noen skal dø. Og han er på besøk. Klart det er en forskjell på en treåring og en på syv. Det er ikke hi sin jobb å oppdra dette barnet med alt det innebærer. Slike kommentarer hadde ikke vært ok her hjemme. Hverken fra egne barn eller besøk Anonymkode: fb5ef...705
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #11 Skrevet 23. oktober 2021 Har du forsøkt å ha litt alenetid med han? Kanskje han er sjalu og trenger litt alenetid med tante og evt onkel. Hvordan er han mot andre barn? Hva sier hans egne foreldre om oppførselen? Jeg tenker du må samarbeide med foreldrene her. Såklart er ikke slik oppførsel ok, men ikke alltid kjeft hjelper. Anonymkode: e731a...66a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå