Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #1 Skrevet 19. oktober 2021 Er joggesko, dusjsåpe og deodoranter velvære? Jeg ville tro at det gjelder ting som kremer, neglelakk, spa og annet? Anonymkode: 84843...3ec
frk Nilsen Skrevet 19. oktober 2021 #2 Skrevet 19. oktober 2021 (endret) Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Er joggesko, dusjsåpe og deodoranter velvære? Jeg ville tro at det gjelder ting som kremer, neglelakk, spa og annet? Anonymkode: 84843...3ec Tenker det samme som deg, velværeprodukter ser jeg på som egenpleie ala ansiktsmaske, spa-lignende produkter, hårkur osv. Støttemedlemskapet i Fresh kan vel ikke akkurat kalles velvære 😂 Endret 19. oktober 2021 av frk Nilsen
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. oktober 2021 #3 Skrevet 19. oktober 2021 Massasje , spa, frisør, flyting , hår og kroppsprodukter , ansiktsmaske , badebomber/fotbomber, trening etc… genrelt ting jeg gjør for meg selv for å føle meg vel.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #4 Skrevet 19. oktober 2021 Det jeg regner som velvære for meg er sminke, kremer, parfyme og frisør. Regner ikke deo som velvære siden det er noe man trenger når man er voksen. Anonymkode: 0c09f...609
sug lut Skrevet 19. oktober 2021 #5 Skrevet 19. oktober 2021 Velvære er alt som er unødvendig, tenker jeg. Deo, såpe, sjampo, balsam, fuktighetskrem, trening og fysio/massasje er nødvendigheter for helse og hygiene. Det jeg kjøper av unødvendighet som sminke på et år er imidlertid så lite at det ikke slår ut på et månedsregnskap. En mascara og en krukke id-pudder? Og når man da ikke driver med parfyme, spa, frisør eller flyting ( @mamma til adhd gutt<3, forklar deg ) så blir det bilig.
☆☆☆ Skrevet 19. oktober 2021 #6 Skrevet 19. oktober 2021 I den tråden du vart inspirert av var nødvendigheter og unødvendig heter sausa saman. Men grensene er jo flytande, eg vil påstå atdeodorant, sjampo og såpe er nødvendig, men det er unødvendig å kjøpe dyre merker. Så kvardagsdusjsåpa mi er nødvendig, dusjskummet frå Rituals er "velvære". Ikkje i at det virkar på anna måte, men det at det er dyrare og blir brukt sjeldnare gjer det til luksus. Eg lurer meg sjølv bra på det viset. Hadde eg brukt det dagleg hadde det ikkje gitt det samme. At trening var inkludert synes eg er rart. Det gir jo velvære, men det er indirekte gjennom at ein tek vare på helsa. Noko som er naudsynt.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. oktober 2021 #7 Skrevet 19. oktober 2021 sug lut skrev (14 minutter siden): Velvære er alt som er unødvendig, tenker jeg. Deo, såpe, sjampo, balsam, fuktighetskrem, trening og fysio/massasje er nødvendigheter for helse og hygiene. Det jeg kjøper av unødvendighet som sminke på et år er imidlertid så lite at det ikke slår ut på et månedsregnskap. En mascara og en krukke id-pudder? Og når man da ikke driver med parfyme, spa, frisør eller flyting ( @mamma til adhd gutt<3, forklar deg ) så blir det bilig. https://floatingoslo.no 😊😊😊
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #8 Skrevet 19. oktober 2021 sug lut skrev (13 minutter siden): Velvære er alt som er unødvendig, tenker jeg. Deo, såpe, sjampo, balsam, fuktighetskrem, trening og fysio/massasje er nødvendigheter for helse og hygiene. Det jeg kjøper av unødvendighet som sminke på et år er imidlertid så lite at det ikke slår ut på et månedsregnskap. En mascara og en krukke id-pudder? Og når man da ikke driver med parfyme, spa, frisør eller flyting ( @mamma til adhd gutt<3, forklar deg ) så blir det bilig. Dette! Og jeg er helt lik. Går til frisør en gang i året og bruker kun id-pudder og litt maskara. Flyting = floating. Man ligger i vann i en kapsel uten sanseinntrykk (mørkt, ikke lyd osv). Jeg har ikke prøvd det selv, men hørt om det Anonymkode: ce0e8...010
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #9 Skrevet 19. oktober 2021 sug lut skrev (43 minutter siden): Velvære er alt som er unødvendig, tenker jeg. Deo, såpe, sjampo, balsam, fuktighetskrem, trening og fysio/massasje er nødvendigheter for helse og hygiene. Det jeg kjøper av unødvendighet som sminke på et år er imidlertid så lite at det ikke slår ut på et månedsregnskap. En mascara og en krukke id-pudder? Og når man da ikke driver med parfyme, spa, frisør eller flyting ( @mamma til adhd gutt<3, forklar deg ) så blir det bilig. Mascara på mannfolk blir mer og mer "in" og kan være riktig så smashing! Tøft! Anonymkode: f91e5...46c
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #10 Skrevet 19. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (29 minutter siden): https://floatingoslo.no 😊😊😊 Har prøvd, skikkelig bra greie! Man føler seg som et nytt menneske etterpå! Anonymkode: f91e5...46c
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #11 Skrevet 19. oktober 2021 ☆☆☆ skrev (31 minutter siden): I den tråden du vart inspirert av var nødvendigheter og unødvendig heter sausa saman. Men grensene er jo flytande, eg vil påstå atdeodorant, sjampo og såpe er nødvendig, men det er unødvendig å kjøpe dyre merker. Så kvardagsdusjsåpa mi er nødvendig, dusjskummet frå Rituals er "velvære". Ikkje i at det virkar på anna måte, men det at det er dyrare og blir brukt sjeldnare gjer det til luksus. Eg lurer meg sjølv bra på det viset. Hadde eg brukt det dagleg hadde det ikkje gitt det samme. At trening var inkludert synes eg er rart. Det gir jo velvære, men det er indirekte gjennom at ein tek vare på helsa. Noko som er naudsynt. Det spørs. Har man sensitiv hud, er ikke såpe fra matbutikken noe særlig, det samme med sjampo hvis man har pistrete, fett hår. Er enig i det med trening, det er en nødvendighet. Anonymkode: f91e5...46c
☆☆☆ Skrevet 19. oktober 2021 #12 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Det spørs. Har man sensitiv hud, er ikke såpe fra matbutikken noe særlig, det samme med sjampo hvis man har pistrete, fett hår. Er enig i det med trening, det er en nødvendighet. Anonymkode: f91e5...46c Har sensitiv hud, og finn både det som funkar og det som ikkje funkar både i matbutikken, i parfymeriet og på apoteket. Og har aldri opplevd at "frisørsjampo" er bedre enn anna heller. Men at alt ikkje fungerer til alle er eg enig i. Har aldri hatt verre utslett enn då eg prøvde ansiktskrem frå Garnier. Og har hatt diverse opplevingar med at huda kjennes to nummer for lita ved prøving av ny dusjsåpe.
prekæs Skrevet 19. oktober 2021 #13 Skrevet 19. oktober 2021 Jeg tenker at følelsen av å bevege seg og bli sliten, er en velværefølelse, som joggesko er med å bidra til.
☆☆☆ Skrevet 19. oktober 2021 #14 Skrevet 19. oktober 2021 prekæs skrev (24 minutter siden): Jeg tenker at følelsen av å bevege seg og bli sliten, er en velværefølelse, som joggesko er med å bidra til. Absolutt, men joggeskoa trengs også for helse. Så skoa og treninga må/bør du ha uansett, det er ikkje ei velværeutgift.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #15 Skrevet 19. oktober 2021 Alt som får deg til å føle deg mer vel er velvære. Det vil si alt fra såper led god lukt til en helg på spa. For noen er et bad velvære, for noen er en dusj velvære. Anonymkode: 90c83...cda
Syngensang Skrevet 19. oktober 2021 #16 Skrevet 19. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (5 timer siden): Massasje , spa, frisør, flyting , hår og kroppsprodukter , ansiktsmaske , badebomber/fotbomber, trening etc… genrelt ting jeg gjør for meg selv for å føle meg vel. Men eg høyrer lydbok og går på tur, eller spelar gitar og syng for å føle meg vel, ansiktsmaske og peeling er meir ei dyd av nødvendighet på linje med tannpuss og klesvask enn noko eg gjer for å føle meg vel... Kva er då velværeutgift for meg? Peeling eller gitar?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #17 Skrevet 19. oktober 2021 Syngensang skrev (3 minutter siden): Men eg høyrer lydbok og går på tur, eller spelar gitar og syng for å føle meg vel, ansiktsmaske og peeling er meir ei dyd av nødvendighet på linje med tannpuss og klesvask enn noko eg gjer for å føle meg vel... Kva er då velværeutgift for meg? Peeling eller gitar? Musikk er hobby. Lydbok og tur er velvære. Tannpuss og klesvask er ikke bare en nødvendighet. Når man kjenner hårene på tennene, eller går med møkkete klær, så føler man seg vel ikke vel? Anonymkode: 90c83...cda
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #18 Skrevet 19. oktober 2021 Jeg reagerte mer på at trening var regnet som velvære, noe jeg regner som helse. Anonymkode: 243fe...22d
Mrs Remington Skrevet 19. oktober 2021 #19 Skrevet 19. oktober 2021 Velvære er vel kanskje forskjellig, alt etter hvor man er i verden og hva man selv er vant til. Velvære for meg trenger ikke være det samme for annen. Jeg liker feks massasje men dersom man ikke liker massasje, så er det kanskje heller ikke regnet for velvære? Dermed er det individuelt tenker jeg 😊
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #20 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Dette! Og jeg er helt lik. Går til frisør en gang i året og bruker kun id-pudder og litt maskara. Flyting = floating. Man ligger i vann i en kapsel uten sanseinntrykk (mørkt, ikke lyd osv). Jeg har ikke prøvd det selv, men hørt om det Anonymkode: ce0e8...010 Syns ikke den floatinga var spesielt digg jeg. Smak og behag. Anonymkode: 9b699...ee6
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. oktober 2021 #21 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Syns ikke den floatinga var spesielt digg jeg. Smak og behag. Anonymkode: 9b699...ee6 Da er jo ikke det velvære for deg😊. For meg er det helt magisk. Det samme med en helg på spahotell . Ikke alle liker det heller😊
Syngensang Skrevet 19. oktober 2021 #22 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Musikk er hobby. Lydbok og tur er velvære. Tannpuss og klesvask er ikke bare en nødvendighet. Når man kjenner hårene på tennene, eller går med møkkete klær, så føler man seg vel ikke vel? Anonymkode: 90c83...cda Neidå det gjer ein jo ikkje. Men om ein fortset den tankerekka vil jo alt vere velvære, ha isolert hus, varmekablar i golvet, bil med tak osb? Isåfall brukar eg alle pengane på velvære.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 20. oktober 2021 #23 Skrevet 20. oktober 2021 Syngensang skrev (9 timer siden): Neidå det gjer ein jo ikkje. Men om ein fortset den tankerekka vil jo alt vere velvære, ha isolert hus, varmekablar i golvet, bil med tak osb? Isåfall brukar eg alle pengane på velvære. For min del så skiller jeg på hva jeg gjør av nødvendighet og hva jeg gjør av lyst og velvære .
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #24 Skrevet 20. oktober 2021 Utfordringen er vel kanskje at selv om shampo er nødvendig, er det kanskje ikke nødvendig med en flaske til 250 kr. Mitt skille går ved hva jeg kan klare meg uten eller ikke uten. Velvære kan være å kjøpe en dusjsåpe til 300 kr fordi den lukter godt, jeg kunne kjøpt en på matbutikken til 20 kr som gjør samme nytte. Nye joggesko selv om jeg kan tyne de jeg har ett år til. La oss si du plutselig står uten inntekt, alt du kjøper går utover elementære behov. Kjøper du en krem, men må leve på havregryn ei uke, da er den kanskje nødvendig. Dropper du den for å spise brød i stedet, er det velvære. Da skiller man psoriasis fra godlukt liksom 🤓 Anonymkode: 0df17...9b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå