Gå til innhold

Hvor mye ca bruker du på eget velvære pr mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor skulle jeg ikke øa håret gro? Nei, jeg trenger ingen kremer om vinteren heller. De fleste gjør ikke det fra naturens side. Det er bare når du har ødelagt den naturlige balansen i huden med å smøre eg i tide og utide du blir tør i huden. Dropp kremer og sminke og vask deg med bare vann i noen månder så trenger huden din sansynlig vis heller ikke kremer lengre.

Håret mitt er langt. Jeg kan gjøre mye gorskjellig med det med ulike fletter og måter å settedet opp. Det er ikke noe jeg bruker frisør til.

Sminke har jeg ikke. Det er jo ikke noe jeg bruker. Jeg er mye ute. Kanskje det er derfor jeg har farge i fjeset uansett.

Jeg har penger nok. Det er ikke for å spare jeg ikke bruker prnger på sånt. Jeg ser bare ikke behovet.

Anonymkode: 51276...ac2

Vaske seg med såpe uten vann i noen MÅNEDER? Jeg må si at jeg ikke misunner dine kolleger. Håret ditt er langt, og du stusser det ikke? Håret blir jo ødelagt uten å bli stusset i ny og ne, og forvandler seg til vaskeklut etter ett års tid. Du ser ikke behovet for å bruke såpe? Javel... Bra vi er alle forskjellige. 

Anonymkode: 528ce...2c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor skulle jeg ikke øa håret gro? Nei, jeg trenger ingen kremer om vinteren heller. De fleste gjør ikke det fra naturens side. Det er bare når du har ødelagt den naturlige balansen i huden med å smøre eg i tide og utide du blir tør i huden. Dropp kremer og sminke og vask deg med bare vann i noen månder så trenger huden din sansynlig vis heller ikke kremer lengre.

Håret mitt er langt. Jeg kan gjøre mye gorskjellig med det med ulike fletter og måter å settedet opp. Det er ikke noe jeg bruker frisør til.

Sminke har jeg ikke. Det er jo ikke noe jeg bruker. Jeg er mye ute. Kanskje det er derfor jeg har farge i fjeset uansett.

Jeg har penger nok. Det er ikke for å spare jeg ikke bruker prnger på sånt. Jeg ser bare ikke behovet.

Merkelig at barn blir tørr på hendene feks i kulda da🤔Tror forøvrig jeg dropper tipset om å ikke vaske meg. Kan jeg spørre om du bor på Nesodden?

Ang farge; Her jeg bor, har vi dette fenomenet som kalles vinter. Av en eller annen grunn får man altså ikke farge i ansiktet om vinteren uansett hvor mye ute man er. Om du har en trylleformel som gjør at solen tar på vinterstid så må du gjerne dele den! 

Anonymkode: 2c803...9a4

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Merkelig at barn blir tørr på hendene feks i kulda da🤔Tror forøvrig jeg dropper tipset om å ikke vaske meg. Kan jeg spørre om du bor på Nesodden?

Ang farge; Her jeg bor, har vi dette fenomenet som kalles vinter. Av en eller annen grunn får man altså ikke farge i ansiktet om vinteren uansett hvor mye ute man er. Om du har en trylleformel som gjør at solen tar på vinterstid så må du gjerne dele den! 

Anonymkode: 2c803...9a4

Jeg sa ikke at du ikke skulle vaske deg, men at du burde prøve å bruke bare vann i ansiktet. Man kan få tør hud av og til, men det går over og blir sjeldnere og sjeldnere for de fleste hvis de ikke faller for fristelsen til å smøre. 

Når jeg snakker om farge i fjeset er ikke det bare å være brun. Det er like mye frisk roser i kinnene. 

Nei jeg bor ikke på Nesodden.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

De fleste av oss bor i et miljø hvor luften både ute og inne faktisk er fylt med partikler, støv, smuss, forurensning osv. dette setter seg i hud og hår. I tillegg tar vi på ting hele dagen. Man bør definitivt vaske seg med mer enn bare vann!

Anonymkode: ca88e...398

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Vaske seg med såpe uten vann i noen MÅNEDER? Jeg må si at jeg ikke misunner dine kolleger. Håret ditt er langt, og du stusser det ikke? Håret blir jo ødelagt uten å bli stusset i ny og ne, og forvandler seg til vaskeklut etter ett års tid. Du ser ikke behovet for å bruke såpe? Javel... Bra vi er alle forskjellige. 

Vann uten såpe (ikke såpe uten vann). Jeg klipper jo håret, men det fikser mannen. Det er mange år siden jeg har vært hos frisøren.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

De fleste av oss bor i et miljø hvor luften både ute og inne faktisk er fylt med partikler, støv, smuss, forurensning osv. dette setter seg i hud og hår. I tillegg tar vi på ting hele dagen. Man bør definitivt vaske seg med mer enn bare vann!

Du trenger egentlig ikke det, men kosmetikkbransjen har vært gode på markedsføring i mange år.

https://tidsskriftet.no/2004/12/tidligere-i-tidsskriftet/sape-i-ansiktet

Skrevet

Kjøper hudpleieprodukter annenhver måned for ca 2 500,-  Frisør kanskje tre ganger i året. Ca 1 800,- hver gang. Nye joggesko en gang i året (piggsko holder to sesonger) 2 000,- Mascara ca 300,- hver tredje måned. 
Ca 2 000,- i måneden da. 

Anonymkode: 49a2f...989

Skrevet

Tenker ca 1000 kr pr måned i gjennomsnitt. Frisør, sminke, støttemedlemskap på fresh fitness og hudpleieprodukter. 

Anonymkode: 0fad6...51d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du trenger egentlig ikke det, men kosmetikkbransjen har vært gode på markedsføring i mange år.

Jeg har et spørsmål til deg: jeg har alltid hatt god hud. Lite urenheter, bruker lite sminke og renser sjelden med annet enn rent vann. Likevel har jeg perioder hvor jeg blir tørr og stil i ansiktet og da er det kun en god krem som hjelper. Hvordan passer dette inn i kosmetikk- konspirasjonen din? Hvordan kan huden min bare i perioder bli lurt til å føles tørr av kosmetikkindustrien?

Anonymkode: 323b1...aac

Skrevet

Man bruker selvfølgelig ikke krigens B-såpe! Innlegget er forresten fra 1944. Tror de fleste skjønner at man ikke skurer ansiktet så det svir….

Skrevet
Mrs. Marple skrev (På 17.10.2021 den 23.12):

Hodemassasje er veldig behagelig og jo, det er nyttig for meg.

Kunne du byttet nick så man ikke forveksler deg og den andre?

Anonymkode: 123f5...154

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Kunne du byttet nick så man ikke forveksler deg og den andre?

Mrs Remington it is :5:

Skrevet
Mrs Remington skrev (28 minutter siden):

Mrs Remington it is :5:

Takk skal du ha. 😃

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg har et spørsmål til deg: jeg har alltid hatt god hud. Lite urenheter, bruker lite sminke og renser sjelden med annet enn rent vann. Likevel har jeg perioder hvor jeg blir tørr og stil i ansiktet og da er det kun en god krem som hjelper. Hvordan passer dette inn i kosmetikk- konspirasjonen din? Hvordan kan huden min bare i perioder bli lurt til å føles tørr av kosmetikkindustrien?

Det er helt naturlig å føle at huden er litt tør innimellom. Både kosthold, et langt varmt bad, endring av luftfuktighet eller temperatur og andre ting kan gjøre at huden føles litt tør. Hvis du da bare godtar det vil de fleste oppleve at huden tilpasser seg og blir ok igjen av seg selv. Hvis du derimot smlører deg inn med en gang du du opplever at den blir litttør, eller kanskje til og med i forkant slik at du ikke blir tør, venner ikke kroppen seg til åvfikse problemet selv.

Det går som regel fint å bruke en krem av og til, men kommer du dit at du driver med daglig såpevask og smøring er det det regimet huden stiller seg inn på. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Man bruker selvfølgelig ikke krigens B-såpe! Innlegget er forresten fra 1944. Tror de fleste skjønner at man ikke skurer ansiktet så det svir….

Problemstillingen er akkurat den samme. Linken varfor å vise noe om når vi begynte å bli påvirket på dette området.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Problemstillingen er akkurat den samme. Linken varfor å vise noe om når vi begynte å bli påvirket på dette området.

Problemstillingen er at dere som ikke bruker såpe, lukter vondt. Ingen sier i fra, fordi man er for høflig til det og vil ikke såre. Enten det, eller at dere fører svært inaktive liv og har ikke mensen. For her i huset har vi mye sex, trener, gjør fysisk arbeid, som gjør at hele kroppen, ikke bare underarmer, blir svett. Går du rundt og lukter sex, svette og mens, så vil det være plagsomt for andre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Problemstillingen er at dere som ikke bruker såpe, lukter vondt. Ingen sier i fra, fordi man er for høflig til det og vil ikke såre. Enten det, eller at dere fører svært inaktive liv og har ikke mensen. For her i huset har vi mye sex, trener, gjør fysisk arbeid, som gjør at hele kroppen, ikke bare underarmer, blir svett. Går du rundt og lukter sex, svette og mens, så vil det være plagsomt for andre. 

De jeg kjenner som ikke bruker såpe på kroppen til vanlig likter ikke vondt. De lukter egentlig ingenting.

Av og til møter jeg noen som lukter litt svette, folk jeg ikke kjenner og som jeg ikke vet hvordan vasker seg, men jeg synes ikke det er så ille heller. Det som er plagsomt er parfymebrukerene, men selv de lukter helt ok etter en dusj uten såpe.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kroppslukt er nok mer styrt av hormoner enn såpe. Noen trenger ikke dusje ofte eller med såpe, andre stinker før dagen er over. 

Jeg har ganske god luktesans (ble beskyldt for å lyve i en annen tråd). Lukter lett om noen bruker bind ved mensen og går nesten i bakken av enkelte parfymerte produkter. Har en kollega som kun vasker tøyet i litt eddik, bruker aldri parfyme eller fine såper. Hun lukter ikke vondt i det hele tatt. 

Anonymkode: 7d168...04d

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Ser at jeg er helt ekstrem i forhold til de fleste her... Jeg bruker mellom 1500-1700 på hudpleie hver måned (dritdyre antiaging-kremer morgen og kveld, fuktmaske en gang eller to i uka). Jeg ser yngre ut enn jeg er og får mye skryt for huden min, men det er jo allikevel helt vilt, jeg ser det selv.

"Problemet" er at jeg fikk disse produktene gratis via jobb i over ti år, og nå som jeg har en ny jobb, er jeg for lat til å finne noe annet. I tillegg tenker jeg at jeg kan jo ikke slutte med dem nå, når jeg snart er femti? Det er jo nå andre begynner med sånne kremer, mener jeg. Dessuten føler jeg at alle andre kremer jeg prøver legger et "belegg" på huden og bare generelt er ubehagelige. Det skal sies at jeg har veldig tørr og sart hud og lett får allergiske reaksjoner, men allikevel... 

Til gjengjeld bruker jeg veldig lite på frisør (under 1000 i året), jeg eier kanskje fem par sko tilsammen og har ingen vesker til over 500 kroner. Spa har jeg vært på to ganger i mitt liv. 

Men jeg er overrasket over hvor lite mange her inne bruker; andre tråder gir inntrykk av at de er mange damer i 40- og 50-årene her inne som tjener veldig bra? Jeg hadde trodd hudpleie og annen egenpleie stod ganske høyt på lista for mange av dem. Egentlig er jeg positivt overrasket, det er deilig at så mange er naturlige og ujålete og bruker pengene sine langt mer fornuftig enn meg 😄

Anonymkode: ba3b0...c85

Hva slags kremer bruker du, merke? 😊

Anonymkode: 8d8dc...8db

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Kroppslukt er nok mer styrt av hormoner enn såpe. Noen trenger ikke dusje ofte eller med såpe, andre stinker før dagen er over. 

Jeg har ganske god luktesans (ble beskyldt for å lyve i en annen tråd). Lukter lett om noen bruker bind ved mensen og går nesten i bakken av enkelte parfymerte produkter. Har en kollega som kun vasker tøyet i litt eddik, bruker aldri parfyme eller fine såper. Hun lukter ikke vondt i det hele tatt. 

Anonymkode: 7d168...04d

Mens og sæd lukter akkurat det samme uavhengig av hormoner. Svette lukter også ganske likt hos forskjellige mennesker.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Mens og sæd lukter akkurat det samme uavhengig av hormoner. Svette lukter også ganske likt hos forskjellige mennesker.

Frisk sæd lukter veldig lite. Det samme gjør fersk treningssvette fra friske personer. "Stressvette" ol kan lukte litt mer, men den lukten forsvinner med en god dusj også uten såpe.

Skrevet

Det er helt naturlig å føle at huden er litt tør innimellom. Både kosthold, et langt varmt bad, endring av luftfuktighet eller temperatur og andre ting kan gjøre at huden føles litt tør. Hvis du da bare godtar det vil de fleste oppleve at huden tilpasser seg og blir ok igjen av seg selv. Hvis du derimot smlører deg inn med en gang du du opplever at den blir litttør, eller kanskje til og med i forkant slik at du ikke blir tør, venner ikke kroppen seg til åvfikse problemet selv.

Det går som regel fint å bruke en krem av og til, men kommer du dit at du driver med daglig såpevask og smøring er det det regimet huden stiller seg inn på. 

Men det du sier stemmer ikke. Jeg er over 50 år og har hele livet brukt kremer sporadisk ved behov. Huden krever ikke mer fukt selv om jeg noen ganger bruker krem. Hele teorien din faller på sin egen urimelighet, det du hevder er rett og slett feil. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Men det du sier stemmer ikke. Jeg er over 50 år og har hele livet brukt kremer sporadisk ved behov. Huden krever ikke mer fukt selv om jeg noen ganger bruker krem. Hele teorien din faller på sin egen urimelighet, det du hevder er rett og slett feil. 

Leste du siste avsnitt?

Skrevet

Leste du siste avsnitt?

Ja, det gjorde jeg. Jeg hevder likevel at du ikke aner hva du snakker om. Du baserer deg på synsing og egne erfaringer og har ingen seriøse kilder å henvise til. Hud blir ikke ødelagt av å få tilført fukt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, det gjorde jeg. Jeg hevder likevel at du ikke aner hva du snakker om. Du baserer deg på synsing og egne erfaringer og har ingen seriøse kilder å henvise til. Hud blir ikke ødelagt av å få tilført fukt. 

Huden blir ikke ødelagt, men den naturlige balansen blir ødelagt slik at det blir "nødvendig" å smøre også på tidspunkter det ikke hadde vært nødvendig hvis du ikke hadde begynt å smøre.

Bare for å pressisere. Når jeg skriver "du" så betyr det de fleste vanlige mennesker uten spesielle hudsykdomer eller problemer, ikke akkurat deg. For hva jeg vet har du ikke hender en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...