Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2021 #26 Skrevet 15. oktober 2021 Sminke storhandler jeg når det er tilbud på merkene jeg bruker, men bruker lite av det, så kanskje totalt 2-400 kr i året. ( får gjerne foundationen til kr 29 på salg osv) Frisør går jeg ikke til, tar hettestriper selv hver 8 uke ca, blekingen koster 99 kr på tilbud. Er frisørutdannet selv, men ble senere revisor. Har treningsrom hjemme med mølle og vekter, så ikke medlem på senter. Steller ikke negler i salong. Så i snitt bruker jeg 1000 kr pr år, med hår og sminke /12 = 83 kr mnd. Anonymkode: b3759...f85
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2021 #27 Skrevet 15. oktober 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Man må se ordentlig i jobber som flyvertinne, resepsjonist, advokat, lege osv. Tjafser og ujevnt klipp vitner ikke akkurat om profesjonalitet. Anonymkode: 528ce...2c3 Vel, det kommer mer an på klippeevne enn jobben man har. Men du sa det ikke er akseptert, det er ikke det samme som dine meninger om profesjonalitet. Anonymkode: 28e64...162
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2021 #28 Skrevet 15. oktober 2021 Tror jeg bruker ca 200kr i året på sminke, ellers ingen ekstra "velvære" her i gården. Hudkrem, shampo og balsam kjøpt på matbutikken mener jeg kommer under hygiene-punktet på budsjettet, bruker rundt 60kr på det pr mnd. Anonymkode: 7bfa5...767
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2021 #29 Skrevet 15. oktober 2021 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): I tillegg er det ikke alle jobber der det er akseptert at man klipper seg selv. Anonymkode: 528ce...2c3 Jeg er ikke frisør, men greier fint å klippe håret mitt i en fin frisyre, også kortere, og striper det selv også, om jeg føler for det. Blir ikke hakkete eller ujevnt, tvert imot. Men det tar litt tid å gå det til alene, så jeg foretrekker å gå til frisør for en klipp. Har hatt jobber hvor det å være representativ var en del av pakka, men ingen har noensinne krevd at man må ha frisørklippet hår (i så fall ville det vært naturlig å få det innbakt i lønnen), bare at man er normalt stelt. Anonymkode: a03a3...012
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2021 #30 Skrevet 15. oktober 2021 Det går mest til frisør - jeg har kort hår. Så i gjennomsnitt ca 200 pr måned (altså lite annet enn frisør), men slipper jo så store utgifter til sjampo ihvertfall da… Anonymkode: 2fb8f...4aa
Havhesten2017 Skrevet 15. oktober 2021 #31 Skrevet 15. oktober 2021 Sats koster ca 700, men er det velvære? Jeg vil si det er helse. Hårklipp, er ikke det kroppspleie? Spise sushi er mer velvære? Eller massasje. Litt rart valg av begrep om du mener sjampo, joggesko og manikyr?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2021 #32 Skrevet 15. oktober 2021 Trening 450,- i mnd Anonymkode: d6fb3...7a6
sug lut Skrevet 15. oktober 2021 #33 Skrevet 15. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): I tillegg er det ikke alle jobber der det er akseptert at man klipper seg selv. Anonymkode: 528ce...2c3 Jaså? Det er en arbeidsrettssak jeg gjerne skulle sett.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #34 Skrevet 16. oktober 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Men da klipper ikke du deg selv. Anonymkode: 528ce...2c3 Du var du som antok at det å ikke klippe seg hos frisøren = klippe seg selv. Det finnes tross alt andre alternativer enn frisør enn bare seg selv. Anonymkode: 4238b...edd
frk Nilsen Skrevet 16. oktober 2021 #35 Skrevet 16. oktober 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): I tillegg er det ikke alle jobber der det er akseptert at man klipper seg selv. Anonymkode: 528ce...2c3 Og hvordan kan jobben vite at du klipper deg selv eller til frisør? Har du langt hår med litt fall er det ikke vanskelig å ta tuppene om du har en ok frisørsaks hjemme. Gjelder dette hårfarge og?
frk Nilsen Skrevet 16. oktober 2021 #36 Skrevet 16. oktober 2021 Ca 300 i mnd på treningsenter, det er fast. Har ikke utgifter på negler, bruker kun litt maskara i hverdagen. Farger håret selv hver 6-8 uke, nå har jeg langt hår så går vel til frisør 2 ganger i året, frisørsalongen jeg pleier å bruke er ganske dyr, men likevel klarte de å klippe ujevt sist, vurderer å ta tuppene selv nå. Rundt 5-600,- i snitt kanskje? Da har jeg ikke regnet med 2-3 par løpesko i året.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #37 Skrevet 16. oktober 2021 Kjøper en hårfarge annenhver mnd og mascara og øyenskygge en gang annethvert år, så i snitt per mnd er det kanskje en 50-lapp Anonymkode: 4387d...dba
Elizabeth Skrevet 16. oktober 2021 #38 Skrevet 16. oktober 2021 Sminke bruker jeg nesten aldri fordi jeg ser dritbra ut uten. Kremer er jo bare tøys. Men går til frisør av og til, bruker vel en høvding på det hver gang...
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #39 Skrevet 16. oktober 2021 Frisør to ganger i året, har langt krøllete hår så ingen ser at jeg stusser tuppene litt selv innimellom. Kjøper en 3-pk med Biotherm deo med jevne mellomrom. Den koster vel 249 kr eller noe sånt, kanskje hver andre til tredje måned. Bruker REN rens og hudkrem, de koster litt, men kjøpes ikke hver måned, skal jeg tippe annenhver kanskje. Sminke, neglelakk, solarium osv bruker jeg ikke. Bruker heller ikke penger på trening, har hund så kommer meg ut hver dag og det holder for meg. Blir ikke mye pr måned det, et par hundre kanskje. Anonymkode: 48e83...a65
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #40 Skrevet 16. oktober 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Hvordan i alle dager skal de kunne se det? Jeg har langt hår med fall i og mannen stusser det av og til. Det er umulig å se for andre. Anonymkode: 4238b...edd Det tenkte jeg også, har lagt hår og var nettopp hos frisøren. Klipte sikkert vekk 20 cm, men nesten ingen som ser at jeg har klipt meg 😅 Er vel kun de med kort hår som må holde vedlike hos frisør, men for å være ærlig har jeg sett min andel dårlige klipp hos frisør også. Svar på spørsmål, sikkert mer enn jeg tror selv og litt vanskelig å anslå siden jeg får noen raptuser hvor jeg plutselig skal freshe opp meg selv. Sminke går det sikker 4-500, trening 350, hudkrem ca 200, shampo, balsam og hårfarge ca 400. Frisør er maks en gang i året, så snitt 200 kanskje? Anonymkode: 7d168...04d
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #41 Skrevet 16. oktober 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det tenkte jeg også, har lagt hår og var nettopp hos frisøren. Klipte sikkert vekk 20 cm, men nesten ingen som ser at jeg har klipt meg 😅 Er vel kun de med kort hår som må holde vedlike hos frisør, men for å være ærlig har jeg sett min andel dårlige klipp hos frisør også. Svar på spørsmål, sikkert mer enn jeg tror selv og litt vanskelig å anslå siden jeg får noen raptuser hvor jeg plutselig skal freshe opp meg selv. Sminke går det sikker 4-500, trening 350, hudkrem ca 200, shampo, balsam og hårfarge ca 400. Frisør er maks en gang i året, så snitt 200 kanskje? Anonymkode: 7d168...04d Langt hår. Lagt hår vet jeg ikke hva er 😂😂 Anonymkode: 7d168...04d
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #42 Skrevet 16. oktober 2021 Tror egentlig de fleste bruker mer enn de er klar over. Bortsett fra en fast sum til treningssenteret på 450 kr pr mnd, så bruker jeg ikke penger på velvære fast. Men når man regner sammen alt man kjøper og bruker i løpet av et år så blir det sikkert litt. Om man kaller der helse eller velvære er vel ett fett. Jeg går til frisøren 4-6 ganger i året. Mye fordi jeg ennå ikke klarer å akseptere mine grå røtter…. Der trekker jo opp prisen….. det koster vel fra 800-2000 kr hver gang. shampo, ansiktspleie, , hudkremer osv kjøpes etter behov. Jeg kjøper sjampo hos frisøren - den er dyr, men varer lenge. Det går sikkert mellom 6-12 mnd mellom hver gang jeg kjøper. Likeså med hudkrem. Jeg kjøper produkter fra Clarins. Noen ganger får jeg Clarins-produkter til jul og/eller bursdag. Da kan der få år mellom hver gang jeg kjøper noe selv. Sminke kjøper jeg på parfymeri. Så når jeg handler går det fort mellom 1000 - 2000 kr. Men det holder jo lenge da jeg hadde en shoppingrunde nå hvor jeg kjøpte nytt pudder, eyeliner, maskara og pudderkost. Det ble vel rundt 1800 kr, men jeg håper det er lenge til neste runde Grovt regnet vil jeg tippe at jeg bruker 1500-2000 kr i snitt pr mnd. Anonymkode: ca88e...398
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #43 Skrevet 16. oktober 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Man må se ordentlig i jobber som flyvertinne, resepsjonist, advokat, lege osv. Tjafser og ujevnt klipp vitner ikke akkurat om profesjonalitet. Anonymkode: 528ce...2c3 Lege? 😂😂😂 Hos oss har vi mange uprofesjonelle da 😂 Tror egentlig at det er litt motsatt for den arbeidsgruppen. Har/tar du deg tid til å være "plettfri" blir du ikke ratt mye seriøst. Har du tenkt på det? Kanskje neste gang man møter en litt tjafsete person kan tenke at denne personen er et geni. Som ikke bruker energi på trivielle ting som utseende men på mer viktige ting? Jeg er desverre ikke et geni, men jeg ser heller ikke tjafsete ut 😉 Likevel vil jeg si at jeg ikke bruker mye penger på velvære/pleie av meg selv med de definisjoner som er i HI. Frisør 2 ganger i året, 2000 kr Body butter 2 stk i året, 400 kr Ansiktskrem 1 stk i året, 200 Solkrem i året, 500 Mascara 1 stk i året, 200 Shampo og Balsam (ca 1 av hver i mnd) i året, 1920 Dusjshampo, 500 kr Deodorant, 400 kr Tilsammen bruker jeg visst litt over 500 kr i mnd. MEN forbrukslån som shampo, Balsam og Dusjsåpe er felles bruk her hos oss. Så da bli vel totalsummen litt mindre enn 500 kr mnd. Ble mye mer enn jeg sel trodde når jeg summerte sammen 😅 at jeg bruker neste 2000 kr i året på shampo og Balsam er faktisk et sjokk for meg. Anonymkode: 23dcf...883
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #44 Skrevet 16. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Lege? 😂😂😂 Hos oss har vi mange uprofesjonelle da 😂 Tror egentlig at det er litt motsatt for den arbeidsgruppen. Har/tar du deg tid til å være "plettfri" blir du ikke ratt mye seriøst. Har du tenkt på det? Kanskje neste gang man møter en litt tjafsete person kan tenke at denne personen er et geni. Som ikke bruker energi på trivielle ting som utseende men på mer viktige ting? Jeg er desverre ikke et geni, men jeg ser heller ikke tjafsete ut 😉 Likevel vil jeg si at jeg ikke bruker mye penger på velvære/pleie av meg selv med de definisjoner som er i HI. Frisør 2 ganger i året, 2000 kr Body butter 2 stk i året, 400 kr Ansiktskrem 1 stk i året, 200 Solkrem i året, 500 Mascara 1 stk i året, 200 Shampo og Balsam (ca 1 av hver i mnd) i året, 1920 Dusjshampo, 500 kr Deodorant, 400 kr Tilsammen bruker jeg visst litt over 500 kr i mnd. MEN forbrukslån som shampo, Balsam og Dusjsåpe er felles bruk her hos oss. Så da bli vel totalsummen litt mindre enn 500 kr mnd. Ble mye mer enn jeg sel trodde når jeg summerte sammen 😅 at jeg bruker neste 2000 kr i året på shampo og Balsam er faktisk et sjokk for meg. Anonymkode: 23dcf...883 Å herre så mange autokorrekt feil 🙄 Forbrukslån og ratt 😂 jaja... Anonymkode: 23dcf...883
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #45 Skrevet 16. oktober 2021 Litt usikker. Bruker ingenting på treningssenter siden den treningen jeg gjør er å være ute og løpe og har utstyr til styrketrening hjemme. Ellers så er det diverse kremer og sminke samt frisør 3-4 ganger i året. Vil gjetter rundt kr 4-500,- i måneden i gjennomsnitt Anonymkode: 9d77e...c55
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #46 Skrevet 16. oktober 2021 Frisør ca 2500,- pr gang, går 3-4 ganger i året. Fotpleie ca 3-4 ganger i året, får ofte i gave til jul og bursdag. (650,- pr gang) Hudpleie 1-2 ganger rundt 1000,- pr ganG Hårfjerning med tråd på hake og overleppe, 300,- pr gang ca 6 ganger i året, Kremer og sminke kjøpes ikke ofte, så kanskje 1000,- pr år. Anonymkode: a1945...fd8
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #47 Skrevet 17. oktober 2021 Er litt overrasket over at det tilsynelatende er så mange voksne damer som ikke eier/bruker sminke? Gjør dere ingenting ekstra når dere skal på fest e.l heller? Anonymkode: 2ee39...e16
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #48 Skrevet 17. oktober 2021 Anonym bruker skrev (På 16.10.2021 den 12.39): Lege? 😂😂😂 Hos oss har vi mange uprofesjonelle da 😂 Tror egentlig at det er litt motsatt for den arbeidsgruppen. Har/tar du deg tid til å være "plettfri" blir du ikke ratt mye seriøst. Har du tenkt på det? Kanskje neste gang man møter en litt tjafsete person kan tenke at denne personen er et geni. Som ikke bruker energi på trivielle ting som utseende men på mer viktige ting? Jeg er desverre ikke et geni, men jeg ser heller ikke tjafsete ut 😉 Likevel vil jeg si at jeg ikke bruker mye penger på velvære/pleie av meg selv med de definisjoner som er i HI. Frisør 2 ganger i året, 2000 kr Body butter 2 stk i året, 400 kr Ansiktskrem 1 stk i året, 200 Solkrem i året, 500 Mascara 1 stk i året, 200 Shampo og Balsam (ca 1 av hver i mnd) i året, 1920 Dusjshampo, 500 kr Deodorant, 400 kr Tilsammen bruker jeg visst litt over 500 kr i mnd. MEN forbrukslån som shampo, Balsam og Dusjsåpe er felles bruk her hos oss. Så da bli vel totalsummen litt mindre enn 500 kr mnd. Ble mye mer enn jeg sel trodde når jeg summerte sammen 😅 at jeg bruker neste 2000 kr i året på shampo og Balsam er faktisk et sjokk for meg. Anonymkode: 23dcf...883 Hva slags ansiktskrem bruker du med 1 stk, 200 pr år? Tømmer en vanlig tube på en mnd jeg 😬 Anonymkode: 7d168...04d
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #49 Skrevet 17. oktober 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Er litt overrasket over at det tilsynelatende er så mange voksne damer som ikke eier/bruker sminke? Gjør dere ingenting ekstra når dere skal på fest e.l heller? Anonymkode: 2ee39...e16 Ikke med sminke, nei, men jeg pynter meg med klær og smykker. Noen ganger setter jeg opp håret. Sminke har jeg ikke brukt på over 15 år. Anonymkode: 51276...ac2
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #50 Skrevet 17. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hva slags ansiktskrem bruker du med 1 stk, 200 pr år? Tømmer en vanlig tube på en mnd jeg 😬 Anonymkode: 7d168...04d Jeg bruker ikke ansiktskrem, eller andre kremer i det heletatt. Anonymkode: 51276...ac2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå