Gå til innhold

Dersom du ikke ønsker noen i livet ditt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du sagt det rett ut eller hinter du og ikke kontakter? 

Anonymkode: b8c3f...c26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slutter å svare og slutter å ta kontakt 

Anonymkode: b02e0...e64

Skrevet

Slutter å ta kontakt 

Anonymkode: 5f8fd...3cb

Skrevet

Slutter å svare. Blokkerer om nødvendig.

Anonymkode: 8f3f5...04e

Skrevet

Det kommer jo helt an på. Da jeg kuttet ut mine foreldre da jeg var 16 år, så fikk de klar beskjed om å ikke kontakte meg. Men så er det jo mye bekjentskap, hvor man finner ut at man ikke vil ha videre kontakt, da fader jeg det bare ut. Og har jo en ex jeg var så forbanna på, at han blokkerte jeg overalt.

Anonymkode: 4d85d...c36

Skrevet

Kommer an på. Hvis det er venner som ikke lenger er venner, eller folk som bare er intetsigende for meg, så blokkerer jeg ikke. Jeg bare slutter å svare dem.

Hvis det er en nokså nær relasjon, og vi har hatt en stor konflikt, så forteller jeg personen i klartekst at jeg ikke vil ha mer med ham/henne å gjøre. Har ikke måttet gjøre det så ofte, da.

Anonymkode: 93493...811

Skrevet

Jeg hadde venner som ungdom og tidlig 20 - åra. Nå er jeg 44 år, og har ingen venner lenger, kun ei elskerinne. Har heller ikke kontakt med familie. Jeg blir sett på som den sære og rare på foreldremøter ol, men det er greit. Er jo mitt valg. Faren til datteren min dro fra meg etter at jeg var utro med hun som som i dag er min elskerinne, det positive er at hun er helt lik meg. Så det er kun datteren min og jeg. Når jeg har ungefri, har jeg bare besøk av elskerinnen min. 

Anonymkode: a6f7f...bfc

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Slutter å svare. Blokkerer om nødvendig.

Anonymkode: 8f3f5...04e

Dette. Svarer ikke dersom de tar kontakt, og tar ikke kontakt selv. Sier at jeg er opptatt, ikke har tid til å treffes/svare i telefon. Ellers er blokkering gull. Kan gjøres på sms, mobil, Facebook og snap. Genialt. 

Anonymkode: e5f5f...caf

Skrevet

Så da håpet dere at de tar hintet kjapt? 

Skrevet

Nære bekjente/venner, da sier jeg fra. Perifere faser jeg ut.

Anonymkode: c721e...aa9

Skrevet

Når kuttet dere folk ut? Årsak/grunn? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Når folk skjeller meg ut uten grunn fordi de tror jeg er dørmatta deres. Det skjer bare ikke at jeg skal ta imot unødvendig dritt over lang tid. Det er livet rett og slett for kort til. 

Anonymkode: 69596...7ec

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Når jeg oppdager at de tilfører meg negativt enn positivt over tid, så dropper jeg dem

Anonymkode: b02e0...e64

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Så da håpet dere at de tar hintet kjapt? 

HI, på hvilken måte hjelper dette deg? Skulle du ikke skrive suksessdagbok? Og bruke det du hadde lært på terapier? Ikke sitte hjemme og kverne på om noen prøver å utestenge deg fra livet sitt? Er du fortsatt på kjøret og må bekreftes daglig for å greie å «tro» på at venner fortsatt er venner? Det ER faktisk helt normalt å regne en person som venn selv om man møtes sjelden eller har sporadisk kontakt. Relasjonen fins der, selv om den ikke mates konstant. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

HI, på hvilken måte hjelper dette deg? Skulle du ikke skrive suksessdagbok? Og bruke det du hadde lært på terapier? Ikke sitte hjemme og kverne på om noen prøver å utestenge deg fra livet sitt? Er du fortsatt på kjøret og må bekreftes daglig for å greie å «tro» på at venner fortsatt er venner? Det ER faktisk helt normalt å regne en person som venn selv om man møtes sjelden eller har sporadisk kontakt. Relasjonen fins der, selv om den ikke mates konstant. 

Jo, tok den frem og har bare skrevet 6 linjer. Blitt liggende i vesken. Skulle gjerne begynt å bruke den igjen. Falt litt ut etter mye negativt i livet mitt og mistet litt tro på vennskap og meg selv.

Så har spekulert en del på dette i det siste. Er de der egentlig eller ikke? 

Rett meg om du synes jeg tenker feil. Har i utgangspunktet en avtale på fredag, men lurte på å ikke etterlyse. Og se om jeg hører fra henne for å få bekreftelse på interessen. Hører jeg ingenting så er det ikke det. 

Skrevet

Merkelig at så mange av dere opplever dette så ofte at dere har faste rutiner.

Anonymkode: a638d...b44

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jo, tok den frem og har bare skrevet 6 linjer. Blitt liggende i vesken. Skulle gjerne begynt å bruke den igjen. Falt litt ut etter mye negativt i livet mitt og mistet litt tro på vennskap og meg selv.

Rett meg om du synes jeg tenker feil. Har i utgangspunktet en avtale på fredag, men lurte på å ikke etterlyse. Og se om jeg hører fra henne for å få bekreftelse på interessen. Hører jeg ingenting så er det ikke det. 

🤦‍♀️

Anonymkode: 5ad7c...f21

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Så mye det samme der, altså... Du ønsker å ha det sånn, da.

Anonymkode: 5fabf...c26

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Skal si du sitter som jomfrua på Glassberget og håper på å være ettertraktet? 

Her har du et gratis tips: sosialt liv og gode relasjoner bygges ved å investere i dem. Ikke ved å sette vennene på prøve hver gang man har en løselig avtale, bare for å sjekke liksom! Fortjener virkelig dine venner å være på livsvarig prøvetid? VET de i det hele tatt at en uteblitt sms fra dem tolkes av deg som at de ikke har interesse? 

Og hvis du «spekulerer på om de egentlig er der eller ikke», da har du selv gått i gang med å sette spiker i kista for det vennskapet. I stedet for å tenke på dem med vennlighet, og bruke deres felles gode minner som lampe, tenker du på hvilken måloppnåelse de har innen dine kriterier. Ringer de ofte nok, svarer de fort nok på snap, har de det hyggelig med andre enn deg osv, alt sånt legger du i potten. 

Håper jeg ikke er din venn. Håper mine venner ikke har gående en konstant vurdering av meg, i alle fall. For jeg gjør ikke sånt med dem. 

Skrevet

Er jeg blitt litt hysterisk på dette? Er bare vondt å ha den tanken om de faktisk vil siden det er så sjelden osv. 

Nei, jeg har ikke sagt noe til de. 

Hva ville dere gjort ang fredag? 

Og i denne tråden er det jo akkurat det at folk ikke tar kontakt som er avvisning så er jeg virkelig så håpløs? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Er jeg blitt litt hysterisk på dette? Er bare vondt å ha den tanken om de faktisk vil siden det er så sjelden osv. 

Og i denne tråden er det jo akkurat det at folk ikke tar kontakt som er avvisning så er jeg virkelig så håpløs? 

Hva var avtalen da?

Anonymkode: bb1d3...5fc

Skrevet

Kommer ann på hvor godt jeg kjenner de og årsak. Totalt usmakelig oppførsel da kutter jeg tvert og blokkerer. Ferdig. Venner jeg føler jeg ikke får noe ut av å være med lengre vil jeg jo ikke være slem med. Er for feig til å si det som det er så vil vel «være opptatt» til de tar hintet. 
Folk jeg bare ikke er interessert i er jeg kjølig mot. Helt ubevisst egentlig, jeg må øve på å være hyggeligere. De har ikke gjort noe galt men de interesserer meg bare ikke. Type kollega som spør om jeg vil være med på noe osv. 

For at jeg skal ghoste folk så må de gjøre noe skikkelig over streken. Selv om det er fristende å bare ghoste så fortjener folk respekt. 

Anonymkode: e23bd...976

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Eh. Ja. 
Hvis dere hadde tilstrekkelig kontakt til at dere har avtalt eller delvis avtalt noe på fredag, så har ikke personen avvist deg. Hvis ikke dere avtalte dette i juli 2018, liksom. At du sitter 4 dager i forveien og gnurer og rett og slett VENTER på å bli avvist - og planlegger hvordan det i all fall ikke skal være DU som får avtalen til å skje - nei, vet du. Jeg har ikke ord. Jeg syns faktisk det er slemt av deg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Er jo litt trist om personen du har avtale med på fredag sit og ventar på bekrefting frå deg og om den ikkje kjem går ho ut frå at det ikkje blir noko av. Eg ville sendt melding og avtalt så nøyaktig at det blir noko av. 

Skrevet
Syngensang skrev (43 minutter siden):

Er jo litt trist om personen du har avtale med på fredag sit og ventar på bekrefting frå deg og om den ikkje kjem går ho ut frå at det ikkje blir noko av. Eg ville sendt melding og avtalt så nøyaktig at det blir noko av. 

Jeg spurte om hun hadde lyst å møtes og hun skrev. Ja, det tror jeg kan passe kjempe bra. Dette er noen uker siden. Så siden hun skriver det tror jeg så er det ikke sikkert og håpt hun bekreftet det, men ikke hørt noe enda. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...