Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2021 #1 Skrevet 5. oktober 2021 https://www.tv2.no/broom/14270861/ Et ekorn fylte denne bilen med 160 kg valnøtter på fire dager. Et ekorn veier ca. 330 gram selv. Valnøttene veier 484 ganger mer enn ekornet selv. Det ville vært som om jeg bærte nesten 31 tonn på fire dager. Jeg bøyer meg i støvet, dette må være i toppidrettsutøverklassen Anonymkode: 934be...0f3
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2021 #3 Skrevet 6. oktober 2021 Å bære, bærer, bar, har båret. Anonymkode: ce9ce...41e
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2021 #4 Skrevet 6. oktober 2021 Det høres mye mer ut enn det er. Mange i manuelle yrker løfter vell så mye. Arbeidstildynet advarer mot å legge opp til at arbeidstaketene skal løfte mer enn 6 tonn om dagen , men det er en god del som gjør det likevell. Anonymkode: 64aca...2de
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2021 #5 Skrevet 6. oktober 2021 Fun fact (som jeg bare har lest og ikke har dokumentasjon på) er at uansett om ekornet er svært arbeidsom så kan de slite med å få nok mat i løpet av vinteren, rett og slett fordi de glemmer hvor de har gjemt nøttene sine. Stakkars små ❤️ Anonymkode: 2f60d...18b
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2021 #6 Skrevet 6. oktober 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Å bære, bærer, bar, har båret. Anonymkode: ce9ce...41e Takk Var så trøtt i natt at jeg ikke sjekket opp selv om jeg følte noe skurret, uten at min trøtte hjerne greide å se det akkurat da. Anonymkode: 934be...0f3
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2021 #7 Skrevet 6. oktober 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Det høres mye mer ut enn det er. Mange i manuelle yrker løfter vell så mye. Arbeidstildynet advarer mot å legge opp til at arbeidstaketene skal løfte mer enn 6 tonn om dagen , men det er en god del som gjør det likevell. Anonymkode: 64aca...2de Vet det er mange som løfter mye i jobb. Men likevel, dette ekornet må jo ha løpt mye frem og tilbake for hver eneste nøtt, klatret, krøpet. Imponerende jobb for en så liten krabat Anonymkode: 934be...0f3
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2021 #8 Skrevet 6. oktober 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Fun fact (som jeg bare har lest og ikke har dokumentasjon på) er at uansett om ekornet er svært arbeidsom så kan de slite med å få nok mat i løpet av vinteren, rett og slett fordi de glemmer hvor de har gjemt nøttene sine. Stakkars små ❤️ Anonymkode: 2f60d...18b Endelig et gjemmested det var sikker på å huske, og så ble alt fjernet... Jeg ble sittende og tenke at jeg håper bileier legger nøttene tilbake i nærheten, slik at ekornets ikke måtte starte å lete helt på nytt etter vintermat. Ikke rart de trenger å gjemme mye hvis de glemmer hvor de har lagt mye av det. Hardt liv for slike små ❤️ Anonymkode: 934be...0f3
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2021 #9 Skrevet 6. oktober 2021 Men hvordan vet de at det er ett ekorn og ikke en hær? 😂 Her er det en ekornfamilie som sammen fyller opp den hule gamle stammen som står på tomta vår. Sett de holdt på i dagesvis. Men ha, de er imponerende små skapninger. Anonymkode: db8d7...403
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå