Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #1 Skrevet 3. oktober 2021 Det er deilig at restriksjonene er opphevet og at man kan leve tilnærmet normalt. Men korona finnes enda, vaksinen er ikke 100 % (som andre vaksiner) og noen er ikke vaksinert. Så hvorfor ikke fortsette å sprite, holde avstand der det er mulig og bare klemme på de nærmeste? Er det noen som får bedre livskvalitet av å klemme på folk man treffer på butikken eller puben? Anonymkode: 5781f...785
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #2 Skrevet 3. oktober 2021 Du skjønner ikke at folk er forskjellige med forskjellige behov? Ikke for at jeg er en stor klemmer men det er tre kollegaer jeg klemte for første gang nå. Folk jeg er skikkelig glad i. Samt mine venninner. De jeg er glad i klemmer jeg GJERNE. Ellers så klemmer jeg ikke så mye da. Men de ekstra klemmene var fine å få. Anonymkode: d4c3e...6fc
prekæs Skrevet 3. oktober 2021 #3 Skrevet 3. oktober 2021 Folk får, på generelt grunnlag, garantert bedre livskvalitet av å gjøre som de vil.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #4 Skrevet 3. oktober 2021 Enig med deg HI! Folk lever som pandemien er over! Jeg kommer ikke til å klemme en eneste sjel utenom mannen og barnet mitt. Anonymkode: 0a2b4...c16
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. oktober 2021 #5 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg er ingen utpreget klemmer og kunne fint klart meg med å klemme flokken min ,men alle er ikke som meg og selvsagt skal de som vil klemme gjøre det. Selv om pandemien ikke er over måtte vi åpne engang og da må folk få lov til å leve som de selv ønsker.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #6 Skrevet 3. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (21 minutter siden): Jeg er ingen utpreget klemmer og kunne fint klart meg med å klemme flokken min ,men alle er ikke som meg og selvsagt skal de som vil klemme gjøre det. Selv om pandemien ikke er over måtte vi åpne engang og da må folk få lov til å leve som de selv ønsker. Ja, må de det? Skal alle få lov å gjøre som de ønsker uansett? Jeg vet at for noen er klemming viktig, men for de fleste er det vel bare såder viktig? Anonymkode: 5781f...785
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #7 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja, må de det? Skal alle få lov å gjøre som de ønsker uansett? Jeg vet at for noen er klemming viktig, men for de fleste er det vel bare såder viktig? Anonymkode: 5781f...785 Selvsagt skal folk få klemme nå om de vil. Metern er borte og det er lov. Det betyr jo ikke at folk klemmer ALLE de tar toget med på vei til jobb, men at folk de har klemt på før korona nå kan klemmes igjen. Anonymkode: d4c3e...6fc
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. oktober 2021 #8 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ja, må de det? Skal alle få lov å gjøre som de ønsker uansett? Jeg vet at for noen er klemming viktig, men for de fleste er det vel bare såder viktig? Anonymkode: 5781f...785 Etter en pandemi med restriksjoner i nesten 2 år så skal folk selvsagt få lov til å klemme igjen når det åpnes opp.
amandine Skrevet 3. oktober 2021 #9 Skrevet 3. oktober 2021 Det er vel ikke vanlig klemming som er noe problem, men de som skal klemme på trass for å understreke at man kan, der man bruker ordet klemmefest? Det fantes ikke "klemmefest" pre-covid og det burde være unødvendig nå. Å statement-klemme folk er for duster, vanlig klemming er koselig. Det er forskjell.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #10 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg personlig skulle ønske at vi kunne slippe klemmer fra andre enn de aller nærmeste for alltid. Det er en uting at denne skikken kom til Norge og invaderte vårt personlige rom. Jeg er overbevist om at det er minst like mange som helst IKKE vil ha klemmer fra bekjente og venner enn de som VIL det. Så hvem skal da bestemme? De som vil klemme og invaderer andre, eller de som ikke ønsker denne invasjonen? Jeg mener at de siste burde bestemme, og at klemming får bli forbeholdt mennesker som er enige om at de ønsker å klemme hverandre. Anonymkode: 98e64...4dc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #11 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg personlig skulle ønske at vi kunne slippe klemmer fra andre enn de aller nærmeste for alltid. Det er en uting at denne skikken kom til Norge og invaderte vårt personlige rom. Jeg er overbevist om at det er minst like mange som helst IKKE vil ha klemmer fra bekjente og venner enn de som VIL det. Så hvem skal da bestemme? De som vil klemme og invaderer andre, eller de som ikke ønsker denne invasjonen? Jeg mener at de siste burde bestemme, og at klemming får bli forbeholdt mennesker som er enige om at de ønsker å klemme hverandre. Anonymkode: 98e64...4dc Normalt oppegående mennesker spør før de klemmer andre. Anonymkode: 82285...e9e
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #12 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Normalt oppegående mennesker spør før de klemmer andre. Anonymkode: 82285...e9e Det har jeg faktisk aldri opplevd, og jeg omgås mange svært oppegående personer. Senest denne uken hadde jeg bursdag, rund dag, og ble feiret på jobb. Jeg mottok klem fra både nærmeste sjef og øverste sjef, mennesker jeg overhodet ikke ønsker klem fra. I tillegg fikk jeg klem fra flere kollegaer. Ingen spurte først. Opplever du virkelig at folk f.eks. sier "Gratulerer med dagen! Kan jeg gi deg en bursdagsklem?" og hvordan avslår man i så fall maktpersoner på en måte der de ikke føler seg dum? Anonymkode: 98e64...4dc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #13 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det har jeg faktisk aldri opplevd, og jeg omgås mange svært oppegående personer. Senest denne uken hadde jeg bursdag, rund dag, og ble feiret på jobb. Jeg mottok klem fra både nærmeste sjef og øverste sjef, mennesker jeg overhodet ikke ønsker klem fra. I tillegg fikk jeg klem fra flere kollegaer. Ingen spurte først. Opplever du virkelig at folk f.eks. sier "Gratulerer med dagen! Kan jeg gi deg en bursdagsklem?" og hvordan avslår man i så fall maktpersoner på en måte der de ikke føler seg dum? Anonymkode: 98e64...4dc Ja, det opplever jeg ofte at folk gjør. Ellers behøver man vel ikke å ta hensyn til andres følelser når man setter grenser for seg selv. Anonymkode: 82285...e9e
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #14 Skrevet 3. oktober 2021 amandine skrev (17 minutter siden): Det er vel ikke vanlig klemming som er noe problem, men de som skal klemme på trass for å understreke at man kan, der man bruker ordet klemmefest? Det fantes ikke "klemmefest" pre-covid og det burde være unødvendig nå. Å statement-klemme folk er for duster, vanlig klemming er koselig. Det er forskjell. Det er selvsagt dette jeg mener. Klemmefest, liksom, hva søren!? Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg personlig skulle ønske at vi kunne slippe klemmer fra andre enn de aller nærmeste for alltid. Det er en uting at denne skikken kom til Norge og invaderte vårt personlige rom. Jeg er overbevist om at det er minst like mange som helst IKKE vil ha klemmer fra bekjente og venner enn de som VIL det. Så hvem skal da bestemme? De som vil klemme og invaderer andre, eller de som ikke ønsker denne invasjonen? Jeg mener at de siste burde bestemme, og at klemming får bli forbeholdt mennesker som er enige om at de ønsker å klemme hverandre. Anonymkode: 98e64...4dc Akkurat. Det gir meg ingenting å klemme semibekjente. Så hvem skal bestemme? De som ‘spør’ gjør det gjerne i samme sekund som de kaster seg rundt halsen på en. Da må man være SVÆRT tydelig for å slippe unna, noe som jeg og sikkert flere med meg blir ubekvem med. hi Anonymkode: 5781f...785
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #15 Skrevet 3. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (58 minutter siden): Etter en pandemi med restriksjoner i nesten 2 år så skal folk selvsagt få lov til å klemme igjen når det åpnes opp. Det er ikke det jeg skriver om, det skjønner du sikkert? Jeg nevner klemmefest, og hvem skal avgjøre om to som møtes skal klemme eller ikke? Hvor lett et det å være den som trekker seg unna? hi Anonymkode: 5781f...785
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. oktober 2021 #16 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke det jeg skriver om, det skjønner du sikkert? Jeg nevner klemmefest, og hvem skal avgjøre om to som møtes skal klemme eller ikke? Hvor lett et det å være den som trekker seg unna? hi Anonymkode: 5781f...785 Jeg klarer bare ikke å se at dette skal være noe stort problem. Opplevd det en gang . Skulle klemme en kollega og han sier at han ikke er en klemmeperson. På en vittig og morsom måte. Poenget ble tatt og det var ingen som reagerte på det.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #17 Skrevet 3. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (11 minutter siden): Jeg klarer bare ikke å se at dette skal være noe stort problem. Opplevd det en gang . Skulle klemme en kollega og han sier at han ikke er en klemmeperson. På en vittig og morsom måte. Poenget ble tatt og det var ingen som reagerte på det. Det er ikke alt man skriver om som er et stort problem? Jeg syns uansett det er unødvendig å klemme på hvem som helst nå mens smitten fremdeles finnes. Så viktig kan ikke den klemmen til en bekjent på butikken være. hi Anonymkode: 5781f...785
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. oktober 2021 #18 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke alt man skriver om som er et stort problem? Jeg syns uansett det er unødvendig å klemme på hvem som helst nå mens smitten fremdeles finnes. Så viktig kan ikke den klemmen til en bekjent på butikken være. hi Anonymkode: 5781f...785 Det er jo selvsagt helt greit at du mener det. Jeg tror at det for mange oppleves viktig å klemme nå. Det blir som en bekreftelse på at vi kan leve normalt.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #19 Skrevet 3. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden): Det er jo selvsagt helt greit at du mener det. Jeg tror at det for mange oppleves viktig å klemme nå. Det blir som en bekreftelse på at vi kan leve normalt. Men tilbake til eksempelet ditt med kollegaen som faktisk måtte gi beskjed om at han ikke ville ha klem. Hvorfor er det ‘klemmerens’ rett til å klemme for å leve normalt? Hvorfor er det den som ikke liker å klemme på kollegaer og andre å faktisk måtte gi beskjed om dette? Du som klemmer klarte ikke å lese kroppsspråket hans godt nok til at du sparte han for å faktisk måtte gi beskjed for å slippe fysisk kontakt med deg. Anonymkode: 5781f...785
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #20 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Selvsagt skal folk få klemme nå om de vil. Metern er borte og det er lov. Det betyr jo ikke at folk klemmer ALLE de tar toget med på vei til jobb, men at folk de har klemt på før korona nå kan klemmes igjen. Anonymkode: d4c3e...6fc Hvis begge parter vil klemme sågjør nå det, men jeg vil ikke at noen jeg ikke bor med skal kline seg inntil meg. Du kan ikke regne med at de du møter vil ha en klem. Spør høflig først og godta et nei. Det betyr ikke at vi ikke liker deg, mare at vi ikke liker å kleme. Anonymkode: a3070...2f8
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #21 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Normalt oppegående mennesker spør før de klemmer andre. Anonymkode: 82285...e9e Det har jeg aldri opplevd, tror jeg. Som regel kommer de mot med åpne armer og i beste fall erklærer at nei, nå må jeg klemme deg! Det er ikke noe stort problem for meg i hverdagen, jeg er verken for eller mot klemming, men i dagens situasjon kjenner jeg på at jeg ikke vil klemme så mye. hi Anonymkode: 5781f...785
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. oktober 2021 #22 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Men tilbake til eksempelet ditt med kollegaen som faktisk måtte gi beskjed om at han ikke ville ha klem. Hvorfor er det ‘klemmerens’ rett til å klemme for å leve normalt? Hvorfor er det den som ikke liker å klemme på kollegaer og andre å faktisk måtte gi beskjed om dette? Du som klemmer klarte ikke å lese kroppsspråket hans godt nok til at du sparte han for å faktisk måtte gi beskjed for å slippe fysisk kontakt med deg. Anonymkode: 5781f...785 Jeg er egentlig ingen klemmer , men dette var i en situasjon det var naturlig å klemme. Å gi en klem er naturlig reaksjon i enkelte situasjoner . Vil man ikke ha en klem så er det lov å si fra.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #23 Skrevet 3. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Jeg er egentlig ingen klemmer , men dette var i en situasjon det var naturlig å klemme. Å gi en klem er naturlig reaksjon i enkelte situasjoner . Vil man ikke ha en klem så er det lov å si fra. Er det fritt frem for å kysse hvem man vil også om de ikke rekker å si fra at de ikke liker det? Anonymkode: a3070...2f8
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #24 Skrevet 3. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden): Jeg er egentlig ingen klemmer , men dette var i en situasjon det var naturlig å klemme. Å gi en klem er naturlig reaksjon i enkelte situasjoner . Vil man ikke ha en klem så er det lov å si fra. Og det syns du er greit? At mottakeren må gi beskjed? Anonymkode: 5781f...785
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2021 #25 Skrevet 3. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Er det fritt frem for å kysse hvem man vil også om de ikke rekker å si fra at de ikke liker det? Anonymkode: a3070...2f8 Det kan ikke sammenlignes. Anonymkode: 3e7ab...468
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå