Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #1 Skrevet 25. september 2021 Hva skal vi kreve? Gutt 18 år. Aldri syk ellers. Febril i snart 4 uker. Ca 38-38,5 i feber på dagtid, 39-40 på ettermiddag/kveld. 3 tilfeller med anfall/kramper. Husker ingen ting etterpå. Trykkøm på tolvfingertarm. Vekttap. Skjelvinger i bena. Stiv nakke. Sliter med pusten etter anfall. Allmenntilstand varierer, men konstant feber uten paracet. Går på vgs. og jobber. Klarer ikke jobb, men tvinger seg på skolen for ikke å stryke. Legger seg etter skolen full i feber. Har vært hos både lege og legevakt flere ganger. Dette har blitt gjort: *Kyssesyke negativ *Covid negativ *CRP negativ *Utvidet blodprøve negativ * vitaminer osv alt bra, litt lavt jern og d-vit *Blodtrykk, litt lavt undertrykk, men normalt. *Normale lymfeknuter Fastlege: stiv nakke skyldes gaming, feber skyldes energidrikk, magesmerter skyldes kresenhet og lite variert kost. Sikkert mangelsykdommer. Men så kommer prøvene tilbake fine ... Henvises EEG, men det kan ta flere uker... Legevakt: ingen CRP, sikkert et virus. Ingen ting mer vi kan gjøre, kontakt fastlege. Har vært hos både fastlege og legevakt flere ganger. Ellers: hadde feber noen dager for 6 uker siden. Negativ korona. Ble frisk. Tok koronavaksine for 4 uker siden. Fikk høy feber og smerter etter 2 timer, og siden har ikke feber blitt borte. Han har på disse ukene gått ned i vekt og klærne slenger rundt ham. Vi snakker 185 cm og under 60 kg nå... Vi skal til legevakt igjen kl 14 i dag. Kan jeg kreve innleggelse? Anonymkode: 1e48e...1b1
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #2 Skrevet 25. september 2021 Har dere ikke ringt etter ambulanse når han har fått kramper/anfall? Krev at de gjør noe i hvert fall, noe er jo galt. Hvordan kan en fastlege si at feber i 4 uker kommer av energidrikk, jeg blir litt sjokka. Sikkert mangelsykdommer......har fastlegen sjekket det eller bare synser han? Hva har legevakt og fastlege sagt til anfallene/krampene da? Anonymkode: 323b8...877
Little Miss Poopsie + en til! Skrevet 25. september 2021 #3 Skrevet 25. september 2021 Ja! Feber i 4 uker uten ukjent fokus og vekttap og redusert allmenntilstand betyr innleggelse for utredning! Ikke gå fra legevakt uten å bli lagt inn, dette må tas tak i nå.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #4 Skrevet 25. september 2021 Hjernehinnebetennelse ? Høres helt grusomt ut Anonymkode: 36d9e...175
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #5 Skrevet 25. september 2021 Jeg tror jeg hadde oppsøkt privatklinikk. Når man ikke får hjelp offentlig. Gutten er åpenbart ganske alvorlig syk. Vet om flere som har drevet som dere, ikke fått hjelp og så blitt hasteinnlagt via privat helsehjelp. Gått bra med alle altså, ikke noe som var dødelig men potensielt livstruende om de ikke hadde fått hjelp. Siste historie var naboen, ble avvist av legevakt to ganger, ringte ambulanse og som et lykketreff var det en kompis/bekjent av han som kjørte ambulansen. Han visste at naboen aldri klagde unødvendig, rett inn på sykehuset og han var på vei inn i sepsis. Krev innleggelse på legevakt, hjelper ikke det så gå privat. Anonymkode: 6db05...63e
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #6 Skrevet 25. september 2021 Dette hørtes jo helt vilt ut. Har de sjekket hjertet? Kan ikke unge gutter få betennelse på hjertet etter vaksinen? Eller ville det slått ut på CRP? Anonymkode: d303d...52e
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #7 Skrevet 25. september 2021 Takk for svar alle sammen. I dag var det ny lege på legevakt. Hun var rystet over behandling han har fått og undret seg over at diverse prøver ikke var tatt. Etter 2 timer på legevakt med forskjellig prøvetaking, undersøkelser og telefoner ble det besluttet at han legges inn på mandag for utredning. Det som var nytt i dag er at han har fått ømme lymfeknuter på halsen. Han har det siste døgnet sovet 17 timer i strekk og var nå helt utmattet etter legebesøket og har lagt seg igjen. Er litt betrygget nå når han endelig ble tatt alvorlig. Anonymkode: 1e48e...1b1
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #8 Skrevet 25. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar alle sammen. I dag var det ny lege på legevakt. Hun var rystet over behandling han har fått og undret seg over at diverse prøver ikke var tatt. Etter 2 timer på legevakt med forskjellig prøvetaking, undersøkelser og telefoner ble det besluttet at han legges inn på mandag for utredning. Det som var nytt i dag er at han har fått ømme lymfeknuter på halsen. Han har det siste døgnet sovet 17 timer i strekk og var nå helt utmattet etter legebesøket og har lagt seg igjen. Er litt betrygget nå når han endelig ble tatt alvorlig. Anonymkode: 1e48e...1b1 Huffa meg. Stakkars gutten din. Masse god bedring 💙 Anonymkode: 08f00...bf7
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #9 Skrevet 25. september 2021 Forstår bekymring og frustrasjonen. Når det er så langvarig og fortsatt ikke gir seg ville jeg ikke gitt meg. Har de tatt alt av prøver? Det trenger ikke være noe heller. Gutten min hadde feber i 4 uker og kraftig hevelse i halve ansiktet. Alle prøvene var fine og det gikk over av seg selv. Vi hadde oppfølging på Drammen sykehus (barneavdelingen). Håper dere får den hjelpen dere trenger 😊 Anonymkode: eeaa9...9a4
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #10 Skrevet 25. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Forstår bekymring og frustrasjonen. Når det er så langvarig og fortsatt ikke gir seg ville jeg ikke gitt meg. Har de tatt alt av prøver? Det trenger ikke være noe heller. Gutten min hadde feber i 4 uker og kraftig hevelse i halve ansiktet. Alle prøvene var fine og det gikk over av seg selv. Vi hadde oppfølging på Drammen sykehus (barneavdelingen). Håper dere får den hjelpen dere trenger 😊 Anonymkode: eeaa9...9a4 Borreliose? Anonymkode: 08f00...bf7
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #11 Skrevet 26. september 2021 Det har nok sammenheng med vaksinen. Samme problemet her. 4 timer etter vaksinen ble satt fikk jeg feber. Siden har jeg hatt feber og mange like symptomer som din sønn. Jeg har fått bekreftet av sykehuset at det skyldes mest sannsynlig vaksinen, uten at de vet hvorfor jeg er blitt så syk av den. Men jeg har blitt sjekket fra topp til tå, alt av blodprøver er tatt, ct, MR, eeg, ekg osv. Anonymkode: fb132...6df
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #12 Skrevet 26. september 2021 Anonym bruker skrev (På 25.9.2021 den 16.41): Takk for svar alle sammen. I dag var det ny lege på legevakt. Hun var rystet over behandling han har fått og undret seg over at diverse prøver ikke var tatt. Etter 2 timer på legevakt med forskjellig prøvetaking, undersøkelser og telefoner ble det besluttet at han legges inn på mandag for utredning. Det som var nytt i dag er at han har fått ømme lymfeknuter på halsen. Han har det siste døgnet sovet 17 timer i strekk og var nå helt utmattet etter legebesøket og har lagt seg igjen. Er litt betrygget nå når han endelig ble tatt alvorlig. Anonymkode: 1e48e...1b1 Med nye symptomer i dag håper jeg dere oppsøkte legevakt på ny i dag, HI? Hvordan går det med gutten din? Siden han fikk feber to timer etter vaksinen så ville jeg ha fått legene til å journalføre dette. Det er viktig mtp. ev. senere undersøkelser, og også om det skulle bli aktuelt med ev. erstatning i ettertid. Oppdater gjerne når dere har fått noen svar. God bedring til gutten din ❤️ Anonymkode: 6c5a3...90f
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #13 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (På 25.9.2021 den 16.41): Takk for svar alle sammen. I dag var det ny lege på legevakt. Hun var rystet over behandling han har fått og undret seg over at diverse prøver ikke var tatt. Etter 2 timer på legevakt med forskjellig prøvetaking, undersøkelser og telefoner ble det besluttet at han legges inn på mandag for utredning. Det som var nytt i dag er at han har fått ømme lymfeknuter på halsen. Han har det siste døgnet sovet 17 timer i strekk og var nå helt utmattet etter legebesøket og har lagt seg igjen. Er litt betrygget nå når han endelig ble tatt alvorlig. Anonymkode: 1e48e...1b1 Så bra! Oppdater oss gjerne. Hvilke prøver/undersøkelser ble gjort på legevakten denne dagen som ikke var blitt gjort før? Anonymkode: 0e6e4...6ee
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #14 Skrevet 27. september 2021 Støtter dette med å få dokumentert at det kan ha sammenheng med vaksinen. Lykke til i dag ❤ Anonymkode: 3c438...368
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #15 Skrevet 27. september 2021 Svogeren min har vært syk siden han fikk vaksinen. Mer eller mindre sengeliggende, sleper seg på jobb et par timer hver dag. Ligner ME på symptomene egentlig. Der er det meldt inn som en bivirkning på vaksinen. Alle prøver er tatt, til og med MR av hodet osv. For selv om det har sammenfalt med vaksinen kan det jo være tilfeldig så det må sjekkes ut alt fra mangler til hjernesvulst, blodkreft og innfeksjoner, MS og allverdens. Han har vært syk siden juli, og har nå snart vært gjennom alt som er av tester. Han har noen gode dager innimellom og tenker at nå har det sluppet taket, men det er max to gode dager på rappen også er han helt kaputt igjen. Hans lege sier at han ikke er den eneste som har denne type bivirkning etter vaksinen, det er meldt inn flere. Men de satser jo på at det slipper taket etterhvert. Pass på at det blir meldt inn. Får han senskader, eller bare en periode av livet ødelagt, så kan han ha krav på erstatning, men da må det være meldt inn. God bedring til sønnen din, det er hjerteskjærende når ungdom i sin beste alder blir så syke at de ikke orker noe av det de skulle gjort. Anonymkode: 84613...6ba
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #16 Skrevet 27. september 2021 Han ble innlagt på sykehus i dag. Tas flere blodprøver, ultralyd av hjertet og andre indre organer (så bra ut). Venter på EEG, EKG, MR og CT. De har sterk mistanke til vaksine, men vil utelukke alt først. Anonymkode: 1e48e...1b1
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #17 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Svogeren min har vært syk siden han fikk vaksinen. Mer eller mindre sengeliggende, sleper seg på jobb et par timer hver dag. Ligner ME på symptomene egentlig. Der er det meldt inn som en bivirkning på vaksinen. Alle prøver er tatt, til og med MR av hodet osv. For selv om det har sammenfalt med vaksinen kan det jo være tilfeldig så det må sjekkes ut alt fra mangler til hjernesvulst, blodkreft og innfeksjoner, MS og allverdens. Han har vært syk siden juli, og har nå snart vært gjennom alt som er av tester. Han har noen gode dager innimellom og tenker at nå har det sluppet taket, men det er max to gode dager på rappen også er han helt kaputt igjen. Hans lege sier at han ikke er den eneste som har denne type bivirkning etter vaksinen, det er meldt inn flere. Men de satser jo på at det slipper taket etterhvert. Pass på at det blir meldt inn. Får han senskader, eller bare en periode av livet ødelagt, så kan han ha krav på erstatning, men da må det være meldt inn. God bedring til sønnen din, det er hjerteskjærende når ungdom i sin beste alder blir så syke at de ikke orker noe av det de skulle gjort. Anonymkode: 84613...6ba De har sterk mistanke til vaksine her på sykehuset, men de må utelukke alt først. Ble innlagt i dag og har allerede vært gjennom flere undersøkelser. Ja, dette er bare leit. Året startet så bra for han, men nå ser det mørkt ut med tanke på skolefravær. Anonymkode: 1e48e...1b1
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #18 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Det har nok sammenheng med vaksinen. Samme problemet her. 4 timer etter vaksinen ble satt fikk jeg feber. Siden har jeg hatt feber og mange like symptomer som din sønn. Jeg har fått bekreftet av sykehuset at det skyldes mest sannsynlig vaksinen, uten at de vet hvorfor jeg er blitt så syk av den. Men jeg har blitt sjekket fra topp til tå, alt av blodprøver er tatt, ct, MR, eeg, ekg osv. Anonymkode: fb132...6df Hvor lenge siden er det du tok vaksine? Har du det slik enda? Anonymkode: 1e48e...1b1
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #19 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Med nye symptomer i dag håper jeg dere oppsøkte legevakt på ny i dag, HI? Hvordan går det med gutten din? Siden han fikk feber to timer etter vaksinen så ville jeg ha fått legene til å journalføre dette. Det er viktig mtp. ev. senere undersøkelser, og også om det skulle bli aktuelt med ev. erstatning i ettertid. Oppdater gjerne når dere har fått noen svar. God bedring til gutten din ❤️ Anonymkode: 6c5a3...90f Han er innlagt på sykehus nå. Feber og medtatt, men alle prøver så langt er fin. Også ultralyd av indre organer. De mistenker nå vaksine, men flere undersøkelser skal tas før de konkluderer. Anonymkode: 1e48e...1b1
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #20 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): De har sterk mistanke til vaksine her på sykehuset, men de må utelukke alt først. Ble innlagt i dag og har allerede vært gjennom flere undersøkelser. Ja, dette er bare leit. Året startet så bra for han, men nå ser det mørkt ut med tanke på skolefravær. Anonymkode: 1e48e...1b1 Ta kontakt med hovedlæreren hans, for selv om vgs har en 10% regel skal det mye til at de ikke får godkjent skoleåret når fraværet er attestert av lege altså. Har selv en sønn som fikk kyssesyken da han gikk i 2.klasse på vgs og han var sinnsykt dårlig i mange uker, frisk ble han ikke før det hadde gått nesten 2 år... Men så lenge de har grunnlag til å sette karakter blir året godkjent selv om det er mye fravær. Lærerne er ikke urimelige når noe skjer (det er skulking og vondt i vilja de er strenge med). Om fraværet er så høyt at de mangler grunnlag for å sette karakter gir de gjerne en ekstra hjemmeoppgave e.l så de kan se hva eleven kan. Det ordner seg, så ikke bekymre dere for det nå. Snakk med læreren hans og forklar hvordan det ligger an. Send inn legeattest så det blir registrert i fraværssystemet at det er dokumentert fravær. Anonymkode: 84613...6ba
Anonym bruker Skrevet 27. september 2021 #21 Skrevet 27. september 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Han er innlagt på sykehus nå. Feber og medtatt, men alle prøver så langt er fin. Også ultralyd av indre organer. De mistenker nå vaksine, men flere undersøkelser skal tas før de konkluderer. Anonymkode: 1e48e...1b1 ❤ Anonymkode: 3c438...368
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå