Anonym bruker Skrevet 23. september 2021 #1 Skrevet 23. september 2021 Vi har konfirmant neste helg. Vi har fått beskjed om 10 i kirken. Bare vi i familien er 5 utenom konfirmanten. Så har vi mannen sine foreldre, han filmer og er selvskreven. Min Pappa kommer langveisfra, er personlig kristen og kirkelige ritualer betyr mye for han. Det finnes også 3 voksne halvsøsken her, noen med familie og en med kjæreste. Alle har like god kontakt med sin søster. Noen må elimineres og den jobben er min🙈Innspill? Anonymkode: a7289...1a2
Anonym bruker Skrevet 23. september 2021 #2 Skrevet 23. september 2021 Hvem er faddere? Jeg tenker besteforeldre pluss faddere. Anonymkode: 93257...de8
Anonym bruker Skrevet 23. september 2021 #3 Skrevet 23. september 2021 Spør alle søsknene om de egentlig har lyst til å være med. Hvis de har det ville jeg prioritert søsken og utelatt svigermor. (Søsken før besteforeldre og de av besteforeldrene det betyr mest for før dem det betyr mindre for.) Anonymkode: 7a2dd...162
Anonym bruker Skrevet 23. september 2021 #4 Skrevet 23. september 2021 Ja det har jeg nettopp gjort. Vi fant en løsning. Vårt minste barn er bare 4(hun er også fosterbarn og egentlig tantebarnet til konfirmanten ) og har ingen glede eller formening av å være med å sitte stille den timen. Hun blir hos familie og da har vi plass til 3 besteforeldre og 3 søsken! Faddere er inn under her😊 Anonymkode: a7289...1a2
Anonym bruker Skrevet 23. september 2021 #5 Skrevet 23. september 2021 Vi hadde foreldre, besteforeldre og søsken bare. Vi fikk ikke et spesifikt antall, men beskjed om at det var disse som kunne være med. Da ble vi 3 foreldre, 2 søsken og 5 besteforeldre Anonymkode: 37e72...842
Anonym bruker Skrevet 23. september 2021 #6 Skrevet 23. september 2021 Halvsøsken synes jeg også er like fullverdig medlemmer som det dere er, men siden de er voksne ville jeg hørt med dem om de ønsker å være med i kirken. Jeg ville deretter fylt opp med besteforeldre. Besteforeldre er gjerne de som bryr seg mest om å få oppleve slike ritualer og dager sammen med barnebarna, men det er jo ikke alle som har det slik. Jeg hadde dermed prøvd å prioritere etter hvem av gjestene dette betyr mest for og om det er noen familiemedlem konfirmanten har et spesielt godt forhold til. Slik situasjonen er nå hadde jeg ikke prioritert faddere. Så om alle søsken har lyst til å være med så har dere to plasser igjen til besteforeldrene. Da ville jeg prioritert en fra hver side om konfirmanten har tilsvarende likt forhold til dem. Fortell f.eks. svigermor og svigerfar at dere har én plass igjen og at de selv kan velge hvem som kommer. Vi hadde også 10 gjester og prioriterte slik: 1. søsken og foreldre 2. Besteforeldre 3. Faddere Anonymkode: 76bad...32b
Anonym bruker Skrevet 23. september 2021 #7 Skrevet 23. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vi hadde foreldre, besteforeldre og søsken bare. Vi fikk ikke et spesifikt antall, men beskjed om at det var disse som kunne være med. Da ble vi 3 foreldre, 2 søsken og 5 besteforeldre Anonymkode: 37e72...842 Tre foreldre? Fem besteforeldre? Anonymkode: 99951...370
Anonym bruker Skrevet 23. september 2021 #8 Skrevet 23. september 2021 Her ble vi foreldre med, en bor, ei oldemor, en onkel (fadder) og to besteforeldre (faddere). Søster (med adhd) fikk tilbudet før oldemoren. Hun visste at hun ikke kom til å få noe ut av å sitte musestille den timen, valgte dermed å la oldemor gå i stedet. Her må i grunnen hver familie løse det på sin måte, tenker jeg. Lykke til med konfirmasjon🌸 Anonymkode: f4343...705
It's all about me Skrevet 24. september 2021 #9 Skrevet 24. september 2021 Vi lot yngre søsken få velge og de valgte å være hjemme. Deretter prioriterte vi: Besteforeldre, faddere, tante/onkel.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #10 Skrevet 24. september 2021 Vi hadde foreldre, besteforeldre og oldemor og to eldre grandtanter til mannen (disse to storkoste seg i kirken!) Yngre søsken ble hjemme. Da fikk konfirmanten full oppmerksomhet av oss som var der, vi hadde tid til å prate, ta bilder etterpå uten å ha utålmodige søsken med. veldig få (utenom besteforeldre osv) synes de går glipp av noe viss de ikke får gått i kirken. De fleste er bare glade til. Anonymkode: c8494...c5a
Anonym bruker Skrevet 24. september 2021 #11 Skrevet 24. september 2021 Anonym bruker skrev (På 23.9.2021 den 16.11): Tre foreldre? Fem besteforeldre? Anonymkode: 99951...370 Mor, far, stemor, mormor, morfar, farmor, farfar og mormors mann de siste 25 år. Anonymkode: 37e72...842
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #12 Skrevet 25. september 2021 Heldig med den, nå er jo problemet løst!:) Anonymkode: cd3de...337
Anonym bruker Skrevet 25. september 2021 #13 Skrevet 25. september 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Heldig med den, nå er jo problemet løst!:) Anonymkode: cd3de...337 Ikke nødvendigvis😅. Vi har hatt plassrestriksjoner her vi bor, uavhengig av korona👍 Anonymkode: f4343...705
Anonym bruker Skrevet 26. september 2021 #14 Skrevet 26. september 2021 Joda, det ble løst av seg selv😊Pga korona så er konfirmasjonene her delt på veldig mange dager slik at det kun er 7 konfirmanter. Siden kirken tar 180 mennesker så er det ingen restriksjoner lenger😊👍 Anonymkode: a7289...1a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå