Gå til innhold

Det murrer i galleblæra hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vente på ekstremanfall? 

slitt med den i årevis, men det er et anfall også lenge til neste gang. Siden påske har jeg hatt det ofte så den skal fjernes. Men nå, de siste dagene, så er det akkurat som om den verker hele dagen. Noen tips til smertelindring som funker?

Anonymkode: 19240...15a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk Voltaren av legen til å ta om jeg fikk anfall, men jeg ville ringt legen og hørt før jeg putta i meg masse smertestillende. Kanskje du kan få framskynda operasjonen? Du har all min sympati.

Anonymkode: 664a8...0f0

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg fikk Voltaren av legen til å ta om jeg fikk anfall, men jeg ville ringt legen og hørt før jeg putta i meg masse smertestillende. Kanskje du kan få framskynda operasjonen? Du har all min sympati.

Dette ble et anfall på 45 minutter. Er så lei!! Blir bare verre og verre og oftere og oftere. Har operasjon om to uker så får den nok ikke noe før. Når det kommer så kommer det så akutt at da må jeg bare ta det jeg har, altså voltaren. Måtte ta 200 mg nå før det ga seg, og enda så murrer det 😫

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Dette ble et anfall på 45 minutter. Er så lei!! Blir bare verre og verre og oftere og oftere. Har operasjon om to uker så får den nok ikke noe før. Når det kommer så kommer det så akutt at da må jeg bare ta det jeg har, altså voltaren. Måtte ta 200 mg nå før det ga seg, og enda så murrer det 😫

Stakkars deg! Gallesteinsanfall er bare det vondeste. Håper for din skyld at dette var det aller siste gallesteinsanfallet du noen gang skal ha og at de to ukene til du blir kvitt dritten går fort og smertefritt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Stakkars deg! Gallesteinsanfall er bare det vondeste. Håper for din skyld at dette var det aller siste gallesteinsanfallet du noen gang skal ha og at de to ukene til du blir kvitt dritten går fort og smertefritt. 

Takk! Ja det er jævlig. I påsken måtte jeg på legevakta. Krysser alt jeg har for det!!

Skrevet

Kan jeg spørre hvordan et gallesteinsanfall kjennes ut? 

Anonymkode: 37ef6...8d2

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Som konstante rier uten pause. Det er så vondt at man ikke klarer å puste , eller sitte/ligge stille. Mine anfall brukte å vare i flere timer. En gang krabbet jeg naken på gulvet da svigerfar kom for å passe babyen da jeg fikk anfall. Klarte ikke ha på klær, for det var for smertefullt.

Sånn var det iallefall for meg. Fikk galleblæra fjernet.

Anonymkode: ebd48...a56

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Smertene sitter oppe under høyre ribbeinsbue og stråler gjerne rundt hele kroppen. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, det er vondere enn rier på sitt verste, og det kjennes som om noen har stukket handa si inn i kroppen din og prøver å klemme deg i hjel fra innsida. Det svartna for meg under et anfall og det var rett før jeg besvimte. Ellers er det sånn at det er verre å sitte eller ligge. Jeg traska og gikk rundt og rundt under mine anfall. Klarte ikke tanken på å legge meg ned. Den beste følelsen i verden var da jeg fikk morfin etter et anfall på 7 timer og smertene forsvant. Mildere anfall har vært mer som et press, murring og ubehag under ribbeina på høyre side og et behov for å prøve å "strekke det ut". 

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Smertene sitter oppe under høyre ribbeinsbue og stråler gjerne rundt hele kroppen. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, det er vondere enn rier på sitt verste, og det kjennes som om noen har stukket handa si inn i kroppen din og prøver å klemme deg i hjel fra innsida. Det svartna for meg under et anfall og det var rett før jeg besvimte. Ellers er det sånn at det er verre å sitte eller ligge. Jeg traska og gikk rundt og rundt under mine anfall. Klarte ikke tanken på å legge meg ned. Den beste følelsen i verden var da jeg fikk morfin etter et anfall på 7 timer og smertene forsvant. Mildere anfall har vært mer som et press, murring og ubehag under ribbeina på høyre side og et behov for å prøve å "strekke det ut". 

Jeg signerer denne! 

hilsen HI, liggende på legevakta med to injeksjoner i ræva!

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg signerer denne! 

hilsen HI, liggende på legevakta med to injeksjoner i ræva!

God bedring ❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

God bedring ❤️

Takk❤️

Skrevet

Kan du ikke operere den bort?

Anonymkode: a03f2...403

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...