Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #1 Skrevet 20. september 2021 Jeg er startet i ny jobb. Masse nytt. Masse inntrykk. Lange dager. Sltfor masse på mine skuldre. Har barn som må følges opp alene. Nå har jeg merket at jeg er svimmel, ser dobbelt. Gråter meget lett. Tidvis neseblod. Klarer til tider ikke å prate med folk fordi jeg er så ukonsentrert. Blir helt stresset og begynner å svette og blir sikkert rar. Jeg har aldri mulighet til å klare alle pliktene i huset med tanke på å handle mat, vaske klær, rydde osv. Sover dårlig på nettene. Mye smerter. Whats wrong with me? Anonymkode: 50b22...015
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #2 Skrevet 20. september 2021 Stress. Har det på samme måte når det blir for mye for meg, med tidsfrister på jobb, rotete hus, middagsplanlegging og unger som skulle vært med på alt... Anonymkode: 9d738...91c
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #3 Skrevet 20. september 2021 Legg en plan. Planlegg. gjør ting klart i forveien. Jobb i arbeidstiden din, og barna og huset alle andre timer døgnet har. har du 37,5 timers arbeidsdager? Anonymkode: c48d9...a87
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #4 Skrevet 20. september 2021 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Jeg er startet i ny jobb. Masse nytt. Masse inntrykk. Lange dager. Sltfor masse på mine skuldre. Har barn som må følges opp alene. Nå har jeg merket at jeg er svimmel, ser dobbelt. Gråter meget lett. Tidvis neseblod. Klarer til tider ikke å prate med folk fordi jeg er så ukonsentrert. Blir helt stresset og begynner å svette og blir sikkert rar. Jeg har aldri mulighet til å klare alle pliktene i huset med tanke på å handle mat, vaske klær, rydde osv. Sover dårlig på nettene. Mye smerter. Whats wrong with me? Anonymkode: 50b22...015 Overanstrengelse. DU er på vei mot veggen. DU kan velge om du skal klaske rett inn i den eller begynne å leve annerledes. Anonymkode: b9018...f9f
Anonym bruker Skrevet 21. september 2021 #5 Skrevet 21. september 2021 Det høres ut som om du er på vei til å gå på en smell. Kanskje du trenger en liten pause (sykmelding) for å roe ned, samle tankene å finne ut hva som kan endres på i livet ditt for at du ikke skal ha det slik som dette. Det er bedre å ta en liten sykmelding nå, å komme tilbake til jobb etter en kort stund, enn at du drar det for langt og blir langtidssykmeldt. Anonymkode: fb4d1...2a6
Anonym bruker Skrevet 21. september 2021 #6 Skrevet 21. september 2021 Har barna en far? Kan han delta mer? Hvor mange barn og hvor gamle er de? Få noen til å ha barna på overnatting i helga? bruk helga alene på å slappe av og lage rutiner. For ca 1000 kr uka får du matkasse med middager for hele uka. Alt levert på døra, med enkle matoppskrifter som er raske. Du kan velge retter selv. Forbered middagen kvelden før mens barna spiser kveldsmat. (Kutt opp grønnsaker osv) evt bruker du feks søndagen til å lage en rett der du ganger oppskriften med 4. feks lapskaus, lasange, bolognese saus, fiskegrateng osv. frys ned i porsjoner og så har du middag i frysa til travle dager. kan du kjøpe deg en støvsuger/vaskerobot? Det er mye man kan gjøre for å forenkle rutinene sine. Samkjøring til aktiviteter for barn? Har du noen som kan hente barna og være barnevakt feks en ettermiddag en periode? Evt viss barna er på samvær? Spør sjefen om du kan jobbe utover kvelden denne dagen og så få avspasere 30-60 minutter før noen av de andre dagene. kanskje far må ha mer samvær en periode dersom det er mulig? Følge opp på fritidsaktiviteter? høsten er som regel veldig tung, men det meste handler om gode rutiner. Det er vanskelig å få til men hverdagen sklir så lett når de er på plass. kanskje du burde tatt et par dagers egenmelding slik at du får hvilt skikkelig og kommet oppå. En tur til fastlegen for å sjekke diverse som jern osv er nok heller ikke dumt. Anonymkode: 3aa86...180
Anonym bruker Skrevet 21. september 2021 #7 Skrevet 21. september 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Legg en plan. Planlegg. gjør ting klart i forveien. Jobb i arbeidstiden din, og barna og huset alle andre timer døgnet har. har du 37,5 timers arbeidsdager? Anonymkode: c48d9...a87 37,5 timers arbeidsdag var litt mye Anonymkode: 96420...168
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå