Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #1 Skrevet 20. september 2021 Har dere like mye å "rutte med" i måneden, etter alle faste utgifter er betalt? Og er det stor inntektsforskjell på dere? Anonymkode: bdc5d...1d0
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #2 Skrevet 20. september 2021 Nei, vi betaler inn likt, men jeg har noen tusen mer i lønn. På en annen side, ungene er i stor grad min utgiftspost. Den eneste felleskonto med kort til er matkontoen, så alt de trenger går av min forbrukskonto. Anonymkode: 1926d...42e
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 20. september 2021 #3 Skrevet 20. september 2021 Her er alt vi tjener felles. Han tjener mye mer enn meg . Alle utgifter går fra felles pott.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #4 Skrevet 20. september 2021 Alt felles, felles konto til utgifter og felles kortkonto. Anonymkode: 0b661...c16
Luksusdyret Skrevet 20. september 2021 #5 Skrevet 20. september 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Alt felles, felles konto til utgifter og felles kortkonto. Anonymkode: 0b661...c16 Samme her. Vi har kort til hverandres kontoer og alle pengene er felles. Jeg er den som tjener mest.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #6 Skrevet 20. september 2021 Tja, han har nok litt mer enn meg. Vi har hver vår lønnskonto, og fast trekk fra den til felleskontoer når lønnen kommer. Fra felleskontoene trekkes alt av faste utgifter og mat. Han har høyere trekk enn meg. Det som er igjen på hver vår konto er til bensin (vi har to biler og fyller gjerne på hver vår), klær, frisør, gaver, lommepenger osv. Jeg får barnetrygden inn på min konto, men det er jeg som setter lommepenger inn på kontoene til ungene og jeg som småhandler ting som trengs til dem løpende, som sokker, en genser osv. Da sitter nok han igjen med litt mer enn meg i måneden, men det er han som betaler oftest når familien gjør noe sammen, når en av ungene skal til frisøren, når vi drar på ferie og slike ting også. Han bruker ikke mer penger på seg selv, det fordeler seg bare mer fra hans konto enn min til felles opplevelser. I går var vi f.eks å tusenfryd og jeg brukte ikke fem øre, to vokse og to barn en hel dag, det gikk sikker noen tusenlapper Det er oftere han enn meg som betaler når ungene trenger noe litt dyrere nytt også, som vinterjakke eller sko. Jeg har vel ca 24.000 utbetalt i måneden, og han har ca 30.000 utbetalt i måneden. Barnetrygden kommer i tillegg. Så vi er ikke rike, men klarer oss helt fint. Tre barn på 12, 14 og 17 år. Anonymkode: bca89...2a7
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #7 Skrevet 20. september 2021 Ja, vi beholder samme beløp til eget forbruk (klær, hobbyer og annet), resten går inn på felles konto. Anonymkode: ace30...fe6
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #8 Skrevet 20. september 2021 Vi har det sånn at begge trekker ut et beløp fra lønn til eget forbruk, og overfører resten til felleskontoer. På den måten har begge alltid det samme å rutte med. Her har det variert hvem som har tjent mest Anonymkode: c7d14...873
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #9 Skrevet 20. september 2021 Alt er helt felles, vi har ikke noe mitt og ditt. Begge tjener ganske greit, men han ligger nok et stykke over meg. Anonymkode: 1bfe9...bee
Twintipp Skrevet 20. september 2021 #10 Skrevet 20. september 2021 Vi har hver vår konto. Min lønn brukes på mat etc. Alle regninger går på autotrekk, og blir trekt fra han. Han tjener mye mer enn meg.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #11 Skrevet 20. september 2021 Vi har aldri hatt noen plan for det. Vi har hver vår konto på papiret og noen felles sparekontoer hvor vi sparer til forskjellige ting. Men begge har tilgang til alt og vi handler det vi føler for, innen visse grenser. Vi har en uskreven regel om at når vi skal ha noen dyrere ting, avtaler vi det på forhånd. Enten det er et større kleskjøp eller ny telefon eller pc. Da ser vi om "vi" har råd til det. Anonymkode: 7f92a...24e
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #12 Skrevet 20. september 2021 Hver våres konto og betaler lik andel på utgifter i forhold til inntekt. Han har utbetalt ca 50.000 og jeg ca 30.000. Det jeg sitter igjen hver mnd før lønn kommer inn går rett på sparekonto. Anonymkode: 4723e...ea1
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #13 Skrevet 20. september 2021 Alt er felles og vi har generelt et nøkternt forbruk. Enes om store utgifter. Per nå tjener han mer enn meg, men det er grunnet overtid som jeg legger til rette for rent praktisk. Kun felles barn. Anonymkode: 4bff9...a56
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #14 Skrevet 20. september 2021 Felles regningskonto. Der vi setter over ulike summer. Jeg setter mer på regningskonto enn han, men han betaler alt av bil fra sin konto. Jeg betaler mest for det som barna trenger. Anonymkode: 2d3e0...2d0
Anonym bruker Skrevet 20. september 2021 #15 Skrevet 20. september 2021 Felles økonomi, men hver vår konto. Han betaler dyre ting, strøm, kommunale avgifter, forsikringer, huslån m.m. Jeg betaler for ting til ungene (far betaler de dyre tingene), barnehage, eiendomsskatt og internett for fritidsbolig. Jeg kjøper det meste av mat og aktiviteter såfremt det ikke er dyre ting. Han tjener mer enn det dobbelte av meg så det er naturlig at han tar de største utgiftspostene. Anonymkode: ef790...20a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå