Anonym bruker Skrevet 18. september 2021 #1 Skrevet 18. september 2021 Får man da lov å være hjemme til man går inn i aktiv fødsel? Jeg skal settes igang om 7 uker pga høg bmi og tidligere morkakesvikt. Har ikke det nå, barnet utvikler seg som normalt, men skal likevel settes igang. Sist jeg ble satt igang tok det 3 dager fra igangsettelse til aktiv fødsel.. Og jeg har veldig lyst å være hjemme til jeg er i aktiv fødsel, bor 90 min unna sykehuset Anonymkode: 1e840...5aa
Anonym bruker Skrevet 18. september 2021 #2 Skrevet 18. september 2021 Det må du spørre sykehuset om. Vi kan ikke vite hva de mener er best for deg og babyen og siden du har høy bmi så kan det være egne regler Anonymkode: e81ac...9bd
Anonym bruker Skrevet 18. september 2021 #3 Skrevet 18. september 2021 Jeg fikk ikke dra hjem - jeg bor 15 minutter fra sykehuset. Og fra jeg ble satt i gang tok det vel 16 timer. 4,5 timer fra riene kom og vannet gikk, til barnet ble født. Jeg tror jeg ville tenkt at 90 minutt var ganske lenge da… Ganske heftige greier. Anonymkode: f3b35...9cc
Anonym bruker Skrevet 18. september 2021 #4 Skrevet 18. september 2021 Igangsatte fødsler er vel mer risikabelt så tror du må være på sykehuset. Jeg ble Igangsatt begge gangene, men fikk bare gå turer rundt utenfor sykehuset. Jeg fikk ikke dra lengre. Anonymkode: 347fd...71b
Anonym bruker Skrevet 18. september 2021 #5 Skrevet 18. september 2021 Jeg ble igangsatt sist og endte med en styrtfødsel. Hadde aldri rukket sykehuset hadde jeg vært hjemme, 30 minutter unna. Anonymkode: 9775b...79b
Anonym bruker Skrevet 19. september 2021 #6 Skrevet 19. september 2021 Det kommer jo også an på hvilken metode de starter med. Er det veldig umodent, pleier man å begynne med ballong. Da kan du kanskje få dra hjem. De andre metodene må du bli på sykehuset. Anonymkode: f7410...c9e
Anonym bruker Skrevet 19. september 2021 #7 Skrevet 19. september 2021 90 minutt unna er jo svært langt, det tror jeg ganske sikkert at du ikke får. Jeg ble satt i gang de to siste gangene og jeg fikk kun permisjon til å gå litt utenfor sykehuset. Anonymkode: 1edba...a46
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 19. september 2021 #8 Skrevet 19. september 2021 Jeg tviler sterkt på at du får bli hjemme. Det er økt risiko for styrtfødsel når fødselen blir igangsatt, så de vil nok helt ha deg inne. Jeg fikk ikke reise hjem selv om jeg bare bodde 10 min unna sykehuset da jeg ble satt i gang.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2021 #9 Skrevet 19. september 2021 Jeg har to igangsatte fødsler. Fra det satte igang tok det 40 min med ene, 50 med andre. Tviler sterkt på at du får dra hjem med så lang reisevei. Igangsetting øker risikoen for styrtfødsel. Anonymkode: 47c80...e92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå