Gå til innhold

Får barna deres lov til det?🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei på 12 år som er inne å «snoker» på soverommet til meg og mannen med en gang vi er ute.Ikke vet jeg hva hun ser etter.

Jeg liker det ikke og føler ikke vi kan ha noe for oss. Hva mener dere?Er jeg streng som liker å ha soverommet litt for oss selv eller?

Får deres barn/tenåringer lov til det?

Anonymkode: 06eb7...5aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen rom er forbudt. Og alle barn har da snoket på foreldres rom - det er helt naturlig. Da finner man mye interessant :D. Men du kan jo ta en prat om at nattbordskuffer eller hva du vil er privat, akkurat som hun selv får ha sine ting i fred.

Anonymkode: 12e67...b83

Skrevet

Merkelig adferd. Hva skal hun innpå der? Ungene våre har aldri gjort det, hadde heler ikke likt om ungene hadde gjort det. 

Anonymkode: c7790...fad

Skrevet

Vårt rom er privat og ungene har ikke noe der å gjøre med mindre de blir invitert inn . 

Skrevet

Så rart å ha private rom i huset som ikke er for barn. Hvorfor har ikke barna tilgang til deres soverom? 

vi bor alle i vårt hus, det er alle sitt hjem og barna er like viktig som oss voksne. Barna får ikke leke på vårt rom, vi bruker heller ikke barnas rom. Men de må gjerne gå inn på alle rom om de skal hente noe, se på noe osv. 

Anonymkode: 8751a...07d

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (12 minutter siden):

Vårt rom er privat og ungene har ikke noe der å gjøre med mindre de blir invitert inn . 

Går du aldri inn døra på barnas rom uten å «bli invitert inn»? Ikke når de var mindre heller? Aldri inne for å legge inn feks klær? Rydde litt? Osv

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så rart å ha private rom i huset som ikke er for barn. Hvorfor har ikke barna tilgang til deres soverom? 

vi bor alle i vårt hus, det er alle sitt hjem og barna er like viktig som oss voksne. Barna får ikke leke på vårt rom, vi bruker heller ikke barnas rom. Men de må gjerne gå inn på alle rom om de skal hente noe, se på noe osv. 

Men her er ikke en eneste ting de trenger/skal ha her inne. 
De kan fint sitte sammen med meg å lese i senga før leggetid(mest minste), men ikke snok når vi er ute av huset. Det er ingenting der inne som er deres.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Går du aldri inn døra på barnas rom uten å «bli invitert inn»? Ikke når de var mindre heller? Aldri inne for å legge inn feks klær? Rydde litt? Osv

Men det blir jo noe helt annet.

De trenger ikke gå inn til meg med klær og rydde sliter de på sitt eget rom med🙈De har ingenting her inne å gjøre🤷🏼‍♀️

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jo. Det gjør jeg. De har fortsatt ikke lov å være på vårt rom uten å bli invitert inn. Alle regler trenger ikke være like for voksne og barn.

Skrevet

Ja, det får de selvfølgelig. Jeg har tenåringsjenter og det hender rett som det er at de låner et plagg eller et smykke for eksempel. Noen ganger liker de bare å ligge på senga og lese en bok. Om de "snoker" er det helt greit.

Anonymkode: eef38...4b3

Skrevet

Barna får låne tommet vårt for å se på TV i senga om de vil (de synes det er veldig stas), men de roter ikke i skuffer. Det gjør ikke jeg på deres rom heller, uten deres tillatelse. 

Anonymkode: 72687...1e0

Skrevet

Vi har aldri hatt behov for å sette regler for vårt soverom. Ingen får herje i sengene til andre i familien, ellers er det ganske fritt frem. Jeg har nesespray, halspastiller osv i min nattbordskuff, så der er det til tider hyppig besøk. 

Har aldri opplevd at noen snoker rundt, selv om det sikkert har skjedd  

Invitere barna inn på rommet - i hvilke anledning skulle det være naturlig?  

Skrevet
*Miss Marple* skrev (3 minutter siden):

Vi har aldri hatt behov for å sette regler for vårt soverom. Ingen får herje i sengene til andre i familien, ellers er det ganske fritt frem. Jeg har nesespray, halspastiller osv i min nattbordskuff, så der er det til tider hyppig besøk. 

Hehe høres kanskje rart ut , jeg mente i grunn å gi de lov til å være der. Minste liker godt å ligge i vår seng når han er syk. På dagtid altså . Med iPad og bøker og slikt. Ellers er det ikke mye de inviteres inn til. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Merkelig adferd. Hva skal hun innpå der? Ungene våre har aldri gjort det, hadde heler ikke likt om ungene hadde gjort det. 

😂😂😂 Du er merkelig om du er så naiv at du tror din unge ikke har gjort det. 

Anonymkode: 312a4...0cb

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Det er selvsagt forskjell på voksen og barn. Har dere ikke forskjellige regler for deg og ungene hjemme så vil jeg påstå du har sviktet i oppdragelsen. 

Skrevet

Og det vet du helt sikkert?

Anonymkode: 0c72e...d4b

Skrevet
*Miss Marple* skrev (7 minutter siden):

Samme her. Ingen regler og heller ikke noe å skjule. Jeg liker ikke at de ligger i vår seng med feks klær de har brukt på skolen. Utover det får de selvsagt gå inn der og ligge i senga om de vil. Har de venner på besøk så kan de holde seg unna da. Gjester er i stua eller på barnas rom. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Og det vet du helt sikkert?

Anonymkode: 0c72e...d4b

Blir så fascinert av folk så skråsikkert vet hva ungene gjør når de ikke er der. Oftest er det jo disse foreldrene som går på noen smeller etterhvert da. Muligheten er jo at de har kameraovervåket eget soverom da. Dét er jo rimelig sært da, men det er den eneste måten man kan si, INGEN går på mitt soverom. 

Skrevet

Her har vi alle voksen leker oppe på ei hylle. Da jenta trodde magicwand var mikrofon. 

Tankene som for gjennom mitt hode da var; - godt vi er nøye med vasking av våre " leker". 

Anonymkode: 70f5d...132

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (32 minutter siden):

Hehe høres kanskje rart ut , jeg mente i grunn å gi de lov til å være der. Minste liker godt å ligge i vår seng når han er syk. På dagtid altså . Med iPad og bøker og slikt. Ellers er det ikke mye de inviteres inn til. 

Og det må de inviteres til? Jaja, hver sin familie sine regler, men det har aldri vært et tema her. Vil de slappe av i sengen, hente drops, låne klær, se seg i det store speilet osv er rommet åpent for dem. 

Skrevet

Det er selvsagt forskjell på voksen og barn. Har dere ikke forskjellige regler for deg og ungene hjemme så vil jeg påstå du har sviktet i oppdragelsen. 

Selvsagt har vi ulike regler for barn og voksne, men vi har ingen rom i huset som er forbudt for barn uten invitasjon. De får ikke ta med venner inn på vårt rom, men vi tar aldri voksne gjester inn dit heller….

Ungene er sjelden på vårt rom, de synes rommet er kjedelig. Kanskje fordi det ikke er forbudt? Et forbudt rom ønsker man kanskje oftere å snoke i for å finne ut hva som er spennende? 

Skrevet

Her er alle rom åpne for de som bor her, men ikke for gjester. Poden får ikke bruke rommet mitt når han har besøk. Utover det får han være der så mye han vil. Finner han lekene mine, så spør han sikkert hva det er, også får vi en sunn prat om onani. 

Anonymkode: 36aac...c83

Skrevet

Vi har ingen slike regler, det er alle sitt hjem, så om barna plutselig er inne på rommet vårt så bryr det meg ikke. Vi har alle fotoalbumene i en kommode på rommet så innimellom så finner jeg en unge i sengen som ser på bilder. Av og til ligger det en unge i sengen som ser på iPad, snakker i tlf eller bare slapper av. Å være uønsket på soverommet til foreldrene høres helt spøtt ut, det er da alle sitt hjem, både voksne og barn. 
Er dere redd for at barna skal finne voksenlekene så er det vel bare til å legge de et sted barna ikke finner. 

Anonymkode: 2ffa4...dfc

Skrevet

Her er alle rom tilgjengelig for husets beboere. Gjester derimot, får ikke komme inn på mitt soverom 

Anonymkode: 53ee1...f22

Skrevet

De eldste har aldri vært interessert i å oppholde seg der, den minste er for liten til å være noen plass alene. Har aldri hatt noe regel på at det er forbudt område, men ville likevel tenkt at de ikke hadde noe der å gjøre. Ikke har de leker der, og jeg ville følt det var unaturlig for dem å oppholde seg i min seng på dagtid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...