Gå til innhold

Ropstad har gått av som partileder og statsråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem tror dere blir ny partileder?

Hi

Anonymkode: 42828...ef7

Skrevet

Takk og pris. Det der er helt krise. 

Anonymkode: 1849e...e09

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Hvem tror dere blir ny partileder?

Hi

Anonymkode: 42828...ef7

Bollestad. 

Anonymkode: 765f2...5f3

Skrevet

Han måtte jo det, man kan da ikke lede et parti hvor man skal dele broderlig og alle skal bidra, sammen, og ikke gidde betale skatt selv 

Anonymkode: 0e3d3...0d8

Skrevet

Jeg bare håper at pressekjøret osv roer seg litt nå. En ting er at det han har gjort er forkastelig, men det har skjedd før at slikt som dette har endt i dyp tragedie. Som i Tønne-saken. Det er jo ikke ønskelig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg bare håper at pressekjøret osv roer seg litt nå. En ting er at det han har gjort er forkastelig, men det har skjedd før at slikt som dette har endt i dyp tragedie. Som i Tønne-saken. Det er jo ikke ønskelig. 

Enig i den. Nå har han gått av og beklaget, noe jeg mener var helt nødvendig. Skatteetaten følger opp det som skal følges opp videre. Godt nok for meg, nå er saken avgjort og vi kan gå videre. Ingen grunn til å forsette å ruge på det. 

Anonymkode: c860d...0d4

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Dette har jeg tenkt på også.

Jeg har vært en sterk kritiker av det han har gjort. Men når han nå har gått av som partileder og minister, så får jeg faktisk mer respekt for ham, for med det viser han at han virkelig tar ansvar for det han har gjort, at han ser at det ikke er forenelig med de tillitsrollene han hadde. Nå viser han at han tenker på både partiets og regjeringens beste, og det er voksent gjort.

Selv om jeg har vært veldig uenig med ham i en del saker, og også var kritisk til ham som partileder, så har jeg alltid hatt et godt inntrykk av at han som privatperson, selv om jeg bare kjenner til ham gjennom media. Det å stå i det han gjør nå er nok beintøft, både for ham selv og hans nære, så jeg håper de tar vare på hverandre der.

I dag mener jeg han fortjener respekt for å ta ansvar for det han har gjort!

Anonymkode: 83abd...e96

Skrevet

Ikke bruk Tønne saken vær så snill.

Det er snakk om en representant for regjeringen som praktisk talt fjernet bostøtten for de svakeste i samfunnet 🤬 Han har vært drevet av grådighet og sneket seg fra å betale skatt, trikset og lurt 😡 Det er snakk om en mann med en særdeles god lønn og gode ordninger fra før. Mye ville tydeligvis ha mer! Håper han blir straffet hardt! I tillegg fortjener han all kritikk som kommer hans vei. Den er berettiget! 

Anonymkode: 8fcc2...287

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Det er snakk om en representant for regjeringen som praktisk talt fjernet bostøtten for de svakeste i samfunnet 🤬 Han har vært drevet av grådighet og sneket seg fra å betale skatt, trikset og lurt 😡 Det er snakk om en mann med en særdeles god lønn og gode ordninger fra før. Mye ville tydeligvis ha mer! Håper han blir straffet hardt! I tillegg fortjener han all kritikk som kommer hans vei. Den er berettiget! 

At Krf solgte sjelen sin da de inngikk samarbeid med Erna og Frp, det er det ingen tvil om. Akkurat det har hele Krf ansvar for. For meg er det uforståelig å være kristen og samtidig støtte de verdiene som Frp fronter.

Men han er forsåvidt et godt eksempel på det jeg mener er svært lite heldig i norsk politikk, nemlig politikere helt uten vanlig yrkeserfaring. Det burde snart bli et krav til kommende stortingsrepresentanter, for de har for lite bakkekontakt når det kommer til vanlige folks hverdag, og enda mindre til forståelse for hverdagen til de som virkelig sliter.

Skrevet

KRF er en vits. Det er ingen som stemmer på et sånt parti.

Som har i fra kvinners abortrettigheter, om KRF fikk det som de ville. De er imot homofilt ekteskap og heller ikke anerkjenner homofile som par. KRF mener at et par skal bestå av en mann og en kvinne. JAVEL - go back to the old days. Og avslutningsvis har en leder som lyger, snylter og unngår å betale skatt. Ja ja sånn er vel alle kristne. Værste sorten.  Det er godt det er få av dem. 

Anonymkode: 3f641...5ac

Skrevet

Jeg har faktisk ingen respekt for at han går av nå. Han har gått fra skanse til skanse, innrømmet bare akkurat det han er tatt for og sto senest i går og sa at han skulle fortsette som leder og statsråd. 

Og han kan ikke forvente at man skal tilgi at han ‘kom til’ å ta bevisste grep i 10 år for å snike seg unna skatt og ta mot urettmessig støtte. Han er enkelt sagt kjeltringpakk, på ekte. 

Skrevet
*Miss Marple* skrev (15 minutter siden):

Jeg har faktisk ingen respekt for at han går av nå. Han har gått fra skanse til skanse, innrømmet bare akkurat det han er tatt for og sto senest i går og sa at han skulle fortsette som leder og statsråd. 

Og han kan ikke forvente at man skal tilgi at han ‘kom til’ å ta bevisste grep i 10 år for å snike seg unna skatt og ta mot urettmessig støtte. Han er enkelt sagt kjeltringpakk, på ekte. 

Kanskje ikke så rart han sa at han skulle fortsette som leder og statsråd når Erna gikk ut stort og erklærte at hun fremdeles hadde full tillit til ham...

Skrevet
*Miss Marple* skrev (12 minutter siden):

Ok. Så hva er det du forventer da? Hva er godt nok? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ok. Så hva er det du forventer da? Hva er godt nok? 

Jeg forventer at en folkevalgt holder sin sti ren. Og at han i det minste legger alle kort på bordet når luftslottet først begynner å vakle. 

Skrevet

Jeg syns at i så høye stillinger og betrodd embet så vanker det en straff.

I allefall for store skatteunndragelser. Dette har han planlagt og involvert foreldre (mulig).

Men har går på talerstolen og sier 'sorry' også er vi ferdig med den saken. Han selv fortsetter i god stilling en annen plass. Denne emojien får jeg ikke vekk...🥰

Anonymkode: 3f641...5ac

Skrevet

Huff. Ja det er fælt når man må stå til ansvar for sine valg. Det skrives om at dette ble for hardt for han og familien...

Vel...Han brøt først loven da han ikke folkeregistrerte seg med familien i Oslo etter flytting til oslo. For så å tjene rått med penger fordi han nettopp unnlot å registrere seg etter norsk lov. Når han s får beskjed om at han må skyte av fordelen. Den GRATIS fordelen gratis bolig er (som kommer i tillegg til inntekter på utleie av egen bolig) så lager han en fiktiv (!!!) avtale med sine foreldre for å unngå skatt. Det skulle bare mangle at han går av. I ti år har han sneket til seg noe som til sammen er ganske enorme summer. Ikke en gang har hans egen moral sagt noe.om at det kanskje hverken var lovlig eller ok å tjene ekstra penger på denne måten. Dette er virkelig ikke forenelig med sittw på Stortinget. 

Når det er sagt er han sikkert ikke den eneste så nå håper jeg det blir full gjennomgang og evt tilbakebetaling for alle dette kan gjelde. 

Anonymkode: d5085...4f3

Skrevet

Håper også de gransker hans far som har vært med på denne fiktive proforma ordningen der han skulle betale leie for gutterommet. Faren hans er fylkesordfører. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Håper også de gransker hans far som har vært med på denne fiktive proforma ordningen der han skulle betale leie for gutterommet. Faren hans er fylkesordfører. 

Såpass, ja... ja, da bør vel far også i det minste granskes. Har far vært med på det - det har vel Ropstad egentlig sagt offentlig, at det var en del av avtalen han gjorde med foreldrene - så  bør jo han følge sønnens eksempel og gå av som fylkesordfører.

Skrevet

Jeg håper han blir straffet på lik linje som Ola og Kari Nordmann.

Håper de fortsetter skriveriene- slik at politikerne skjønner at de er opphøyet fra alle vanlige regler!

Anonymkode: 4edd4...a0e

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg håper han blir straffet på lik linje som Ola og Kari Nordmann.

Håper de fortsetter skriveriene- slik at politikerne skjønner at de er opphøyet fra alle vanlige regler!

At de ikke er opphøyet selvsagt🙈

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Wow! Så mye selvrettferdig harme. Så fordi han har vært nødt til å svelge noen politiske kameler og har gjort noen (riktignok grove) lovbrudd, mener du på ramme alvor at vi ikke skal ta inn over oss hva et slikt hardkjør Potensielt kan føre til? Selvsagt skal han bli straffet, men det er noe politi og Skatteetaten må få ta seg av. Ser absolutt ingen grunn til at  pressen skal drive dette lengre nå. Vi kan få en oppdatering når saken er over. 

eller mener du at bare fordi han er politiker for KRF fortjener han mer straff enn andre? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Wow! Så mye selvrettferdig harme. Så fordi han har vært nødt til å svelge noen politiske kameler og har gjort noen (riktignok grove) lovbrudd, mener du på ramme alvor at vi ikke skal ta inn over oss hva et slikt hardkjør Potensielt kan føre til? Selvsagt skal han bli straffet, men det er noe politi og Skatteetaten må få ta seg av. Ser absolutt ingen grunn til at  pressen skal drive dette lengre nå. Vi kan få en oppdatering når saken er over. 

eller mener du at bare fordi han er politiker for KRF fortjener han mer straff enn andre? 

Jeg er ikke hun du skriver til, men jeg mener at det er svært viktig at dette fortsetter å skrives om.

Aftenbladet har avdekket en utstrakt ukultur hos stortingsrepresentanter som trikser med å snike til seg goder - som de ikke burde hatt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke hun du skriver til, men jeg mener at det er svært viktig at dette fortsetter å skrives om.

Aftenbladet har avdekket en utstrakt ukultur hos stortingsrepresentanter som trikser med å snike til seg goder - som de ikke burde hatt.

Ja. Helt riktig. Og da kan man skrive om DET. Ikke kjøre alt mot en enkelt person.

Det er liten tvil om at de er nødt til å se på hvordan dette fungerer på Stortinget, både når det gjelder pendlerboliger, reiseregninger og andre ordninger stortingspolitikere har. Det er heller ingen tvil om at det er fornuftig å ha disse ordningene dersom man ønsker å ha et storting slik vi har det i dag. MEN, man må finne en måte å håndheve dette på, feks gjennom et kontrollorgan og/eller kontrolloppgaver delegert til administrativt ansatte på stortinget. Dette er svært viktig å skrive om og sørge for at blir tatt tak i. Det betyr ikke at alt trenger å dreie seg om Ropstad alene. Han har også familie og barn… 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja. Helt riktig. Og da kan man skrive om DET. Ikke kjøre alt mot en enkelt person.

Det er liten tvil om at de er nødt til å se på hvordan dette fungerer på Stortinget, både når det gjelder pendlerboliger, reiseregninger og andre ordninger stortingspolitikere har. Det er heller ingen tvil om at det er fornuftig å ha disse ordningene dersom man ønsker å ha et storting slik vi har det i dag. MEN, man må finne en måte å håndheve dette på, feks gjennom et kontrollorgan og/eller kontrolloppgaver delegert til administrativt ansatte på stortinget. Dette er svært viktig å skrive om og sørge for at blir tatt tak i. Det betyr ikke at alt trenger å dreie seg om Ropstad alene. Han har også familie og barn… 

Egentlig burde man ikke trenge hverken en gjennomgang eller et kontrollorgan. Det er 169 stortingsrepresentanter og et knippe ministere. De er omfattet av det samme reglementet for reiser, pendling og fri bolig fra arbeidsgiver som alle andre.

De skal selvfølgelig få nødvendig informasjon og opplæring i regelverket, men at det skal være et eget kontrollorgan for disse menneskene bør egentlig være totalt unødvendig. Litt ansvar bør vi faktisk forvente at de tar selv. 

Anonymkode: b9106...9b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...