Gå til innhold

Abort eller ikke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er så ekstremt usikker på om jeg skal beholde eller ikke.. er gravid med nr 3, noe som var uplanlagt, og det passer absolutt ikke.. mannen vil nok helst at jeg skal ta abort, men er  med uansett hva valget blir for oss.  Vi har to gutter på  5 år, og er veldig ferdig med baby tid.. Synes i grunn to barn er mer enn nok... Men det er jo ikke så lett å skulle ta abort, tror nok aldri jeg blir enig med meg selv... Føler jeg begynner å bli for gammel for en baby nå, og frykter at mannen vil være misfornøyd hvis vi skal beholde det...

Uansett hva vi velger går det nok greit, og jeg kommer til å stå for mitt valg, men utrolig vanskelig å faktisk ta et valg!

 Det  trygge og kjente er  å fortsette å være en familie på fire, mens det ukjente og kanskje tøffe er et nytt barn som man ikke aner hvordan er og hvordan det påvirker livet, familien  og forholdet. Har time på sykehuset på onsdag, men vet ikke om jeg klarer å dra dit... gjør jeg ikke det, blir det vel et barn til og det føles så skummelt... skikkelig skummelt, men kan selvsagt også være ålreit og føles  etisk sett mer riktig. Er på en måte feigt å ta abort, selv om jeg skjønner at mange velger det av ulike grunner.

Veit ikke helt hva jeg vil oppnå med dette. Trengte å skrive litt og kanskje noen kjenner igjen eller har ulike meninger om mine surrete og usikre tanker?

Anonymkode: cdf3a...3cc

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

På meg høres det ut som du kanskje er i litt sjokk. Det høres ut som du også har litt lyst å beholde.

Jeg fikk attpåklatt etter jeg var 40 og hele familien storkoser seg med henne.

Uansett hva du velger så ønsker jeg deg all mulig lykke til🥰

Anonymkode: a7286...29c

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...