Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #1 Skrevet 11. september 2021 Negative koronatester og forkjølelse i siste fase, dvs ikke feber, men snørr og hoste. Skal man da ikke gå på jobb eller skole eller treffe andre utenom husstanden? Usikker på hva som er riktig. Anonymkode: a898d...55b
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #2 Skrevet 11. september 2021 Jeg går på jobb. Har hatt hoste og snørr siden begynnelsen av august, og var hjemme til allmenntilstanden var god, og jeg hadde 2 negative tester. Jeg Jar nå 4 negative tester. Det er begrenset hvor lenge man kan gå hjemme også Anonymkode: 34782...a6c
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #3 Skrevet 11. september 2021 Er der vi også. Snakket med læreren til barnet, og barnet fikk komme tilbake på skolen når forkjølelsen var på tampen. Jeg holdt meg på hjemmekontoret Anonymkode: b0de7...d48
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 11. september 2021 #4 Skrevet 11. september 2021 Min 10 åring har vært borte fra skolen i 14 dager pga forkjølelse. Kontaktet legen på onsdag som sa at han ikke fikk gå på skolen før neg koronatest , enda vi testet den dagen han ble syk og den var negativ. Ny test fredag som også var negativ. Han hoster, har lett feber ( kommer og går), vondt i hodet og magen. Så her blir det ny legetime på mandag.. Mannen har nå vært forkjølet i en uke ( ikke vært på jobb)og jeg ble syk i dag. Dere som er har vært forkjølet, hvor lenge var dere syke?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #5 Skrevet 11. september 2021 Her er det lov med negativ test og restsymptomer. Min får alltid langvarig hoste etter forkjølelse og hun er ikke smittsom da. Skulle jeg holdt hjemme til den var borte så blir det fort tre uker ved hver forkjølelse. På jobben har vi mulighet til hjemmekontor så da jobber jeg hjemmefra om jeg selv hoster litt. Slipper i det minste å bruke sykt barn dager nå etter korona kom da. Fullverdig hjemmekontor så jobber like godt hjemme. Anonymkode: ec3fd...2d1
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #6 Skrevet 11. september 2021 Negativ test og restsymptomer er helt greit her. Sønnen min ble forkjølet helgen for to uker siden. Bestilte test søndag kveld så han ble testet mandag og fikk negativt svar på tirsdag. Gikk på skolen igjen onsdag, hadde da vært forkjølet siden lørdag. Han kremter og småhoster litt enda, men har vært på skolen. Anonymkode: 4cc33...691
Anonym bruker Skrevet 11. september 2021 #7 Skrevet 11. september 2021 Mamma`n til Will& Ailo skrev (2 timer siden): Min 10 åring har vært borte fra skolen i 14 dager pga forkjølelse. Kontaktet legen på onsdag som sa at han ikke fikk gå på skolen før neg koronatest , enda vi testet den dagen han ble syk og den var negativ. Ny test fredag som også var negativ. Han hoster, har lett feber ( kommer og går), vondt i hodet og magen. Så her blir det ny legetime på mandag.. Mannen har nå vært forkjølet i en uke ( ikke vært på jobb)og jeg ble syk i dag. Dere som er har vært forkjølet, hvor lenge var dere syke? Feber på og av i 14 dager høres ikke normalt ut. Det kan være en bakteriell infeksjon, så er nok lurt med en ny legetime, ja. Anonymkode: 460c6...04d
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #8 Skrevet 12. september 2021 Her er det nulltoleranse uavhengig av koronatest. Vært hjemme med tre småforkjøla unger i to uker. Tull og tøys, spør du meg, å være hjemme pga litt snørr. Ingen andre symptomer. Anonymkode: bd883...012
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #9 Skrevet 12. september 2021 Eldste ble forkjølet, han er vaksinert med en dose og har tatt hurtigtest, som var negativ. Da er han på skolen som normalt. Jeg er fullvaksinert, forkjølelse og negativ test så reiser jeg på jobb. Som fullvaksinert med negativ test i tillegg forbeholder jeg meg retten til noe så grunnleggende som å kunne møte på jobb. Anonymkode: d657e...f1b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #10 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Her er det nulltoleranse uavhengig av koronatest. Vært hjemme med tre småforkjøla unger i to uker. Tull og tøys, spør du meg, å være hjemme pga litt snørr. Ingen andre symptomer. Anonymkode: bd883...012 Nå vet ikke jeg hva du jobber med eller om du er vaksinert, men jeg stiller meg faktisk undrende til lovligheten ved det. Anonymkode: d657e...f1b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #11 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nå vet ikke jeg hva du jobber med eller om du er vaksinert, men jeg stiller meg faktisk undrende til lovligheten ved det. Anonymkode: d657e...f1b Det er skolen som krever det. Nulltoleranse for forkjølelsessymptomer på barna. Helt frisk eller hjemme. Om jeg er vaksinert eller ikke bør ikke ha noe å si? Anonymkode: bd883...012
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #12 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nå vet ikke jeg hva du jobber med eller om du er vaksinert, men jeg stiller meg faktisk undrende til lovligheten ved det. Anonymkode: d657e...f1b Det gjør skolen her og. De har heller ikke opplegg for hjemmeskole. Det er tragisk at barna skal miste så mye av skolen av noe som de gikk på skolen med før Anonymkode: f18f1...a49
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #13 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Det er skolen som krever det. Nulltoleranse for forkjølelsessymptomer på barna. Helt frisk eller hjemme. Om jeg er vaksinert eller ikke bør ikke ha noe å si? Anonymkode: bd883...012 Fullvaksinerte er unntatt karantene, barn skal få gå på skole ved testing. Høres ut som skolen praktiserer egne regler her. Hva i alle dager er vitsen med å vaksinere seg hvis vi skal fortsette som før? Anonymkode: d657e...f1b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #14 Skrevet 12. september 2021 Mamma`n til Will& Ailo skrev (14 timer siden): Min 10 åring har vært borte fra skolen i 14 dager pga forkjølelse. Kontaktet legen på onsdag som sa at han ikke fikk gå på skolen før neg koronatest , enda vi testet den dagen han ble syk og den var negativ. Ny test fredag som også var negativ. Han hoster, har lett feber ( kommer og går), vondt i hodet og magen. Så her blir det ny legetime på mandag.. Mannen har nå vært forkjølet i en uke ( ikke vært på jobb)og jeg ble syk i dag. Dere som er har vært forkjølet, hvor lenge var dere syke? Ungene til søster var syke i 14 dager. Fortsatt litt snufs og host ennå men ikke redusert. Var veldig slappe i 7 dager. Min er på dag 6 nå og har en grusom hoste. Jeg har hatt sår hals og hoste i fem dager men ikke snørr. Vi har to negative hjemmetester hver og en hver på teststasjon. Vi får lov å komme på skole i morgen om hun orker en hel skoledag. Skikkelig seig forkjølelse som går nå. Viken nord holder vi til. Anonymkode: ec3fd...2d1
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #15 Skrevet 12. september 2021 Send barna på skolen. Det får virkelig være måte på hypokonderi (og da tenker jeg på samfunnet, ikke på deg). Vi kommer alle til å bli forkjølet i år, og det har immunforsvaret vårt godt av. Anonymkode: 5bc42...0f1
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #16 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Fullvaksinerte er unntatt karantene, barn skal få gå på skole ved testing. Høres ut som skolen praktiserer egne regler her. Hva i alle dager er vitsen med å vaksinere seg hvis vi skal fortsette som før? Anonymkode: d657e...f1b Barna er små så de er ikke vaksinert. Om jeg er vaksinert eller ikke har ingenting å si for dem. Anonymkode: bd883...012
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #17 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Fullvaksinerte er unntatt karantene, barn skal få gå på skole ved testing. Høres ut som skolen praktiserer egne regler her. Hva i alle dager er vitsen med å vaksinere seg hvis vi skal fortsette som før? Anonymkode: d657e...f1b Ehm, mindre sjanse for å bli alvorlig syk? Det har vært hovedgrunnen til å ta vaksine hele tiden for meg i hvertfall. Anonymkode: 11e52...26b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #18 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ehm, mindre sjanse for å bli alvorlig syk? Det har vært hovedgrunnen til å ta vaksine hele tiden for meg i hvertfall. Anonymkode: 11e52...26b Det er uansett en mikroskopisk sjanse for å bli alvorlig syk dersom du er yngre enn 75 og relativt frisk… Anonymkode: bd883...012
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå