Gå til innhold

Hvor var du for 20 år siden og hva gjorde du....

Anbefalte innlegg

Skrevet

,,,, det første flyet krasjet inn i tårn nr 1?

Selv var jeg på vei hjem fra høyskolen for å hente 1 åringen hos mormor som var dagmamma. Gikk inn for å hente henne, og fortalte min mor hva som hadde skjedd. I det vi slo på Tv så dundrer fly nr 2 inn.

Dette er noe som har etset seg inn i netthinnen og kommer aldri til å glemme det synet og "the falling man" :(

Anonymkode: 09114...acd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom hjem fra snartur oppom jobb og ble oppringt av tante som bor i Pennsylvania - helt surrealistisk, skjønte ikke hva hun snakket om.

Anonymkode: 82c5c...651

Skrevet

Jeg var på øvelse i militæret. Vi gikk rett til beredskap B og fikk skarpt i magasinet. Var en veldig spesiell tid å være i militæret på. Alt ble mye mer seriøst. Vi var ikke mange jenter i militæret den gang...

Anonymkode: 92544...600

Skrevet

Og verre ble verden etter denne hendelsen føler jeg. Kommer garantert til å skje igjen men ingen aner når eller hvor :(

Anonymkode: 09114...acd

Skrevet

Satt på jobb da en kollega kom inn på kontoret mitt og fortalte det. Fulgte med på radio hele dagen. Da jeg kom hjem satt jeg klistret foran TV-en og fulgte med. Helt surrealistisk opplevelse. Jeg var ganske ung og dette var liksom mitt første møte med slikt som «voksen». Hvor syk verden er og hvor sårbar man er som menneske. 

Anonymkode: 492ca...461

Skrevet

Var på jobb. En forelder som var journalist var første som fortalte om det. Jeg jobbet til 17, og skulle deretter holde et fagforendingsmøte for andre tillitsvalgte i kommunen, så jeg var igjen på jobb. Fant en radio og hørte på mens jeg ventet. Ingen pc el tlf m Internett den gangen…

Anonymkode: 1b915...0ce

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Var på jobb. En forelder som var journalist var første som fortalte om det. Jeg jobbet til 17, og skulle deretter holde et fagforendingsmøte for andre tillitsvalgte i kommunen, så jeg var igjen på jobb. Fant en radio og hørte på mens jeg ventet. Ingen pc el tlf m Internett den gangen…

Jobbet i barnehage. 

Skrevet

Jeg var på en elektrobutikk. Sto midt blandt alle tv-skjermer som plutselig begynte å sende, og plutselig krasjet fly nr to. Folk bare stoppet opp i butikken og sto og så på skjermene. 

Skrevet

Jeg var hjemme i permisjon med eldstemann, tv sto på så det var sikker God morgen Norge eller noe sånt.

Ble nyheter resten av dagen...

Anonymkode: e45d2...3b9

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg var hjemme i permisjon med eldstemann, tv sto på så det var sikker God morgen Norge eller noe sånt.

Ble nyheter resten av dagen...

Anonymkode: e45d2...3b9

Det var nok ikke God morgen Norge😊 Det skjedde på morgenen i NY, så var jo ettermiddag her i Norge. 

Jeg hadde nettopp kommer hjem fra skolen da det skjedde. Var tilfeldig at jeg skrudde på TV. Ble sittende i sjokk å se på resten av dagen. 

Anonymkode: 762e4...3d6

Skrevet

Skulka skolen etter å ha kommet hjem fra klassetur midt på natta. Hadde akkurat forsynt meg med kaffe og satt på God Morgen Norge på TV. De holdt nyhetssending om at første flyet hadde krasja da andre flyet kom brasende.

Anonymkode: 9b0e2...cc4

Skrevet

Jeg var syk og hjemme fra jobb og lå på sofaen og sov. Så ringte mannen og sa "Skru på CNN, det har vært en flyulykke". Rett etter at tv-bildene kom, så kom fly nummer to. Da gikk det opp for meg og resten av verden at dette ikke var en ulykke.  

Skrevet

Jeg var på vei hjem fra jobb, da en bruker stoppet meg, hun var opprørt og sa at et fly hadde kræsjet inn i en blokk i Usa. Så jeg gikk hjem og slo på tv, hadde flere utenlandske nyhetskanaler så fikk med meg det meste.

Anonymkode: c3bd2...2d7

Skrevet

Litt usikker på hvorfor jeg var hjemme, mulig jeg var syk eller var tidlig ferdig på skolen. Pappa ringte og ba meg sette på tv og han var på vei hjem. Det at han var på vei hjem fra jobb satt meg ut, for han hadde aldri hatt en sykedag eller kommer tidligere hjem fra jobb noen gang før. Han hadde vel aldri reist fra jobb når arbeidsdagens hans var over engang. Han sa ikke noe om hva som hadde skjedd, men skjønte det raskt når jeg satt på tv. Vi satt i sofaen og så på tv resten av den dagen. 
Selv min søster ble sittende å se på når hun kom hjem, hun som aldri så på tv elle fikk med seg noe som kunne minne om nyheter. 

Anonymkode: 1ac26...f9a

Skrevet

Jeg var nettopp kommet fra jobb og og hadde på tv. Satt og fulgte nyhetssendingene da det andre flyet traff tårnet. 

Glemmer det aldri selv om jeg der og da ikke klarte å ta inn hva jeg faktisk så. 

Skrevet

Satt som alltid på fjernsynet når jeg kom hjem fra skolen. Så jo da hva som hadde skjedd... Helt jævlig. 

Skrevet

Jeg bodde fortsatt hjemme og var på vei ut døra til lærlingjobben min. Foreldrene mine satt og så på tv. Husker jeg ble stående helt paff i døråpningen mens jeg så på skjermen. Var rar stemning på jobb. Alle fulgte med enten på tv eller radio.

Skrevet

Jeg var kommet hjem fra skolen (videregående) og skrudde på tv-en den ettermiddagen. Vet ikke helt om jeg fikk med meg fly nr. 2 i det det skjedde eller rett etterpå.

Anonymkode: a3c49...891

Skrevet

Satt fyllesyk på et hotell i New York etter en konsert dagen før og var irritert på meg selv for å ha drukket så mye at jeg ble dårlig og dermed måtte avstå fra den planlagte turen til Twin Towers der jeg egentlig skulle vært. Aldri i hele mitt liv har jeg i ettertid vært mer glad for at jeg faktisk var så fyllesyk!

Anonymkode: 66487...21b

Skrevet

Var student i Bergen, og satt på en treningssykkel på SATS når nyhetene om angrepet kom på skjermen. 

Anonymkode: ad039...fe9

Skrevet

Fikk første ei melding fra ei venninne. Fly kræsjet inn i twin tower. Trodde det var en sånn rar kjedemelding. Jeg var på jobb. Så ringte gubben som var på vei hjem fra jobb. 
   Jobbet på kjøpesenter så ble så vi alle sto inne på Narvesen å kikket på tv. Føler også verden forandret seg etter det

Anonymkode: b4e79...b4b

Skrevet

Studerte på Høgskolen i Oslo. Vi var egentlig tidlig ferdig den dagen, men jeg hadde sittet igjen for å bli ferdig noe jeg følte for å jobbe mer med. Veldig lite folk igjen på skolen. Kom ned i resepsjonen da jeg skulle gå, og der var det en tv som brukte å stå på, høyt oppe på veggen. Et par av de som jobbe i resepsjonen var der, og jeg følte en merkelig stemning før jeg hadde sett dem. Så opp på tv'n og så at det første flyet krasjet. Min første tanke var at de måtte ha satt på en film, men forstod i neste øyeblikk at det var en reell nyhetssending. Snudde meg mot de i resepsjonen, de så helt sjokkerte ut. Det kom en mannlig student inn som også var sent på skolen den dagen, en jeg ikke kjente. Han så på meg, jeg pekte på tv'n, og plutselig kom det andre flyet også. Helt merkelig stemning. Han spurte om dette var virkelig, jeg svarte at det nok var det. Han bannet og en av oss sa noe om at verden gikk av hengslene og aldri ville bli den samme. Etter det bare taushet, stod en god stund og bare så på før til alle gikk hver vår vei. Det var ingen lyd på på den tv'n, så det gjorde det hele enda mer merkelig og uvirkelig, vi så bare tekst på skjermen, mener det var CNN som stod på.

Føltes litt surrealistisk å dra gjennom Oslo på vei hjem, var lite folk ute, og husker jeg lurte på om noe slikt kunne skje her, og at jeg tross alt var glad jeg bodde i Norge. Lite visste vi heldigvis da om hva som ville skje her i 2011.

Anonymkode: daafd...81a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Føler også verden forandret seg etter det

På hvilken måte? 

Anonymkode: 92544...600

Skrevet

Hugser det var nydelig vær her vi bodde. Slo tilfeldig på TV en og skjønte med engang noe hadde skjedd. Plutselig ser jeg fly nummer to kræsje. Koblet ikke at det var terror med det samme. Tenkte bare at den piloten måtte være sørpe full…

Anonymkode: ded10...b19

Skrevet

Første flyet krasjet 08.45 i New York, det var 14.45 i Norge. Jeg sluttet på skolen 14.00 den dagen og satt og så på Days of Our Life da det plutselig kuttet ut og begynte å sende nyheter i stedet. Ble først irritert, prøvde å bytte kanaler, men alle sendte det, så skjønte jeg hva som hadde skjedd/skjedde og ble sittende å gape. Ringte min mor og sa at hun måtte sette på en radio eller tv på jobben hennes. Ble sittende å se på resten av dagen.

Anonymkode: 541b9...f2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...