Gå til innhold

Sammen uten kjærlighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurte på om det er flere her som holder sammen med barnefar pga barna? 
Og hvordan fungerer dette?

Jeg føler han tar meg for gitt, ikke gir meg komplimenter lenger, lite berøring, også er han ofte sur, kvass, frekk.. Syns det er utrivelig, men han forstår ikke når jeg kommenterer det. Kjenner dette tærer på i lengden…

Kjenner litt på den ‘elsker jeg han lenger?!’.. Men samtidig vil jeg ikke miste tid med barna mine! I en ellers hektisk hverdag med jobb og barnehage, føler jeg tiden er knapp nok slik den er!!!

Noen som har tips til hvordan vi kan bedre hverdagen? Fvk har vi prøvd, fungerte der og da, men ikke noe varig resultat.
Men ja, ønsker erfaringer, og evt tips :) - som da ikke omhandler samlivsbrudd! Takk

Anonymkode: 6a3ba...4ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det første man må gjøre er å prøve å snu tankegangen fra: hva er det mannen gjør og ikke gjør, til: hva kan jeg gjøre for at vi skal ha det hyggeligere. Jeg skjønner at dette ikke er lett, kjenner på det selv. Du sier det er «ingen berøring», men berører du han? Tar du initiativ til klem og kos? Evt stryker på han i forbifarten. Gir du han positiv oppmerksomhet? Gir du komplimenter? 

Anonymkode: 16cd6...220

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker at det første man må gjøre er å prøve å snu tankegangen fra: hva er det mannen gjør og ikke gjør, til: hva kan jeg gjøre for at vi skal ha det hyggeligere. Jeg skjønner at dette ikke er lett, kjenner på det selv. Du sier det er «ingen berøring», men berører du han? Tar du initiativ til klem og kos? Evt stryker på han i forbifarten. Gir du han positiv oppmerksomhet? Gir du komplimenter? 

Ja, prøver jo å tenke at jeg skal gjøre ting hyggeligere. Men kanskje jeg bør prøve enda hardere?

Ja, det er jeg som gir kos og kyss her i hus! Han sier han ikke har behov for slikt, derfor han ikke gjør det naturlig.. Samme med komplimenter; gir det ikke fordi han ikke trenger det selv. Men likevel gir jeg komplimenter daglig. Alt fra at han er fin til at han er flink på jobb/oppussing osv. 

Men jeg kan bli enda flinkere. Kanskje det setter i gang noe hos han? Bare kjedelig å gi og gi, og få så lite igjen 🙃

Skrevet

Mitt tips er sex! Masse sex!

Nå vet jeg ikke om dere har det, men min erfaring er at sex fører til nærhet, og hvis det har vært lite ei stund, blir man som nyforelsket når frekvensen øker. 

Anonymkode: c706d...69a

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ja, prøver jo å tenke at jeg skal gjøre ting hyggeligere. Men kanskje jeg bør prøve enda hardere?

Ja, det er jeg som gir kos og kyss her i hus! Han sier han ikke har behov for slikt, derfor han ikke gjør det naturlig.. Samme med komplimenter; gir det ikke fordi han ikke trenger det selv. Men likevel gir jeg komplimenter daglig. Alt fra at han er fin til at han er flink på jobb/oppussing osv. 

Men jeg kan bli enda flinkere. Kanskje det setter i gang noe hos han? Bare kjedelig å gi og gi, og få så lite igjen 🙃

Vi har det slik, bare at det er jeg som ikke gir så mye komplimenter, kyss eller klemmer. Kan føles for mye klengete for meg når det blir om og om igjen flere ganger for dag. 

JEG har ikke så stort behov for KYSS, KLAPP OG KELM, dette fører til at min mann tidvis har følt seg avvist.

Jeg for min del synest det er fint om han kunne gjøre ting i huset oftere en det han gjør. Det er det som gjør meg glad.

Vi har hatt våre opp og ned turer pågrunn av dette. Vi har fylt ut separasjonpapirer av denne grunnen. Han sa at han ikke viste om ha elsket meg lenger og jeg hadde over lenger tid gjort alt i huset og med barna fordi jeg så at han var sliten. Jeg har ikke tenkt å strekke meg kjempe langt for en som ikke er glad i meg eller bryr seg om meg. Da bor jeg heller alene.

Anonymkode: 2f8fc...b39

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Åja, men da har du jo prøvd det 😊 da tenker jeg neste steg blir å roe ned på kos og klems, ettersom det ikke er noe han trenger. Da må du heller tenke på hva han faktisk trenger, eller hva han ville synes var hyggelig at du gjorde. Tilby hodebunnspjusk? Lage en hyggelig familiemiddag? Eller parmiddag? Eller ble med han på noen av hans interesser? Hva er hans kjærlighetsspråk? 

Skrevet

Barna dine har det eksakt så bra som du selv har det. Vantrives du, så vantrives de. Enten må du jobbe for å få det bedre i samlivet. Eller du må flytte.

Anonymkode: c3acf...68d

Skrevet

Personlig syns jeg det er upassende å oppføre seg slik du beskriver din venninne.

Jeg fikk selv 2 skjønne barn da jeg var henholdsvis 20 og 22 år gammel. Festing var aldri en prioritet. Vel. Det var jo noooe festing, men laaangt fra hver eneste helg! Besteforeldre var ikke nærboende, så min mann og jeg tok ansvaret for de små.

FEDTING var ikke viktig for oss i denne perioden. En mastergrad var derimot en prioritet.

Anonymkode: 59dc9...994

Skrevet

FESTING. *

Anonymkode: 59dc9...994

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Er du beviss hva som er ditt eget kjærlighetsspråk, HI?

Og vet du hva som er hans kjærlighetsspråk?

Og vet han hva som er eget og hva som er ditt kjærlighetsspråk?

Hvis dere ikke har hørt om det, så finnes det en bok om det. Det finnes også informasjon på nettet. Vet jeg tok en test på nett også for noen år siden, så finnes sikkert fremdeles.

Veldig greit for å bli bevisst hva som er ekstra viktig for deg selv, men også hvillke kjærlighetsspråk som finnes. Og ikke minst - bli bevisst hvilket kjærlighetsspråk partneren har. Det er like viktig for begge to både å kjenne eget og den andres.

Om dere begge to setter dere litt inn i det, tar testen begge to hver for dere, så kan det bli en fin måte å tilnærme dere forholdet på nytt. Da er det ikke snakk om at den ene eller andre gjør for lite eller mye, da ligger fokuset mer på å kjenne seg selv og bli mer nysgjerrig på partneren og forstå partneren bedre.

Mitt hovedkjærlighetsspråk er f.eks. fysisk nærhet, ikke bare sex, men kyss, klem, stryke på, ta på. Det betyr at i et forhold med en mann som synes dette er lite viktig, da vil jeg føle meg lite sett, lite ønsket, lite elsket. Samtidig vil jeg av en slik mann kanskje bli sett på som klengete og masete og lite selvstendig. Om han da har gaver som sitt hovedkjærlighetsspråk (som betyr lite for meg), så vil han forsøke å vise sin kjærlighet til meg med gaver - mens jeg kanskje etterhvert vil se på det som et forsøk på å sno seg unna nærhet, kjøpe seg fri fra ansvar (om han jobber mye osv.). Ser du krasjen? Begge ønsker egentlig å vise den andre kjærlighet, men begge feiler. Ikke fordi de gjør noe galt, men fordi de forsøker å vise kjærlighet overfor den andre på den måten de selv ønsker å få kjærlighet.

Hvis man både forstår sitt eget kjærlighetsspråk (alle har noe av alle fem språkene, men de fleste har ett hovedspråk, og ett til som er viktig, og så er de andre mindre viktig sammenlignet med hovedspråket/-ene) og partnerens, da kan begge lettere lære seg å vise den andre kjærlighet på en måte den trenger, man kan inngå kompromisser. Og man vil også lettere kunne se når den andre på sitt kjærlighetsspråk egentlig forsøker å vise deg at den elsker deg. Da vil man lettere se hverandre og hverandres behov også, og det blir lettere å snakke om det dere begge trenger i forholdet for å ha det bra og føle seg sett og elsket.

Dere har ikke noe å tape, så prøv det :)

Anonymkode: 6c987...59c

Skrevet

Jeg er også som deg,Vil gjerne ha en nuss, berøring osv. Er ikke vanskelig.  Hvis vi står på kjøkkenet sammen, kan jeg finne på å stryke han på rompa/ryggen når jeg går forbi, bare for å være borti.  Jeg vet sex er bra og man får nærhet, men litt av forspillet er og være borti/nusse/stryke iløpet av dagen

jeg sliter med at det aldri blir gjort noe hyggelig for meg. Er alltid jeg som må planlegge, ta initiativ til feks mat bare til oss to, kommer aldri hjem til nyvasket hus( han vasker klær, men det tar to min å sette på en maskin) 

Anonymkode: fc7e1...41b

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Mitt tips er sex! Masse sex!

Nå vet jeg ikke om dere har det, men min erfaring er at sex fører til nærhet, og hvis det har vært lite ei stund, blir man som nyforelsket når frekvensen øker. 

Anonymkode: c706d...69a

Sånn var det her og. Vi var på vei til å gå fra hverandre. En dag tok jeg initiativ til sex, ga han blow job når han sov, begynte å ri han mens han sov. Dra ham inn på soverommet uten noen forvarsel. Det reddet vårt forhold. Vi har heller aldri hatt bedre sex. Men er ikke gitt at det visker for alle. 

Anonymkode: e7ddd...026

Skrevet

Hva om man ikke orker tanken på sex? At man er kommet dit at det er ingen slike følelser igjen, kun respekt? Ikke vennskap, følelser eller kjærlighet? Men omtanke, godt samarbeid og ingen krangling? Ungene har det fint, men hadde vi vært barnløse så hadde vi gått fra hverandre for lenge siden.

Anonymkode: 461b3...876

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...