Anonym bruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Har slitt i mange år med sterke smerter og blødninger i uker før menstruasjon,ved menstruasjon,etter menstruasjon og ved eggløsning. Har lest litt om å fjerne livmorslimhinne,men lurer da på om kan lege tvinge meg i å prøve forskjellige prevensjonsmidler da jeg helst ønsker å fjerne livmorslimhinne? Er da 38 år og er ferdig med barn. Anonymkode: db960...8fe
Anonym bruker Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Har slitt i mange år med sterke smerter og blødninger i uker før menstruasjon,ved menstruasjon,etter menstruasjon og ved eggløsning. Har lest litt om å fjerne livmorslimhinne,men lurer da på om kan lege tvinge meg i å prøve forskjellige prevensjonsmidler da jeg helst ønsker å fjerne livmorslimhinne? Er da 38 år og er ferdig med barn. Anonymkode: db960...8fe Jeg skal inn å gjøre inngrepet ganske straks. Jeg er sterilisert så var ikke noe tema og mase om Prevansjon. Legen din sender inn henvisning til sykehuset så blir du kalt inn dit til undersøkelse i forhold til inngrepet Anonymkode: 38a5a...e96
Anonym bruker Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 Tusen takk for svar:) Vi har mye endometriose i familien,skal inn på undersøkelse denne uken. Lykke til:) Anonymkode: db960...8fe
Anonym bruker Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 Jeg har gjort det, ble operert i april og har ikke hatt mensen siden. Helt nydelig! Har selvfølgelig PMS fortsatt, dessverre, men ingen blødninger. Kjapt og greit inngrep i narkose, noen dagers sykemelding og litt småblødninger et par uker rett etterpå. Anbefales! Anonymkode: d6db1...234
Anonym bruker Skrevet 7. september 2021 #5 Skrevet 7. september 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg har gjort det, ble operert i april og har ikke hatt mensen siden. Helt nydelig! Har selvfølgelig PMS fortsatt, dessverre, men ingen blødninger. Kjapt og greit inngrep i narkose, noen dagers sykemelding og litt småblødninger et par uker rett etterpå. Anbefales! Anonymkode: d6db1...234 Jeg gikk forresten til privat gynekolog som henviste meg videre for operasjon. Ikke noe problem. Anonymkode: d6db1...234
Anonym bruker Skrevet 7. september 2021 #6 Skrevet 7. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg gikk forresten til privat gynekolog som henviste meg videre for operasjon. Ikke noe problem. Anonymkode: d6db1...234 Å tusen takk:) Så lettende å høre,håper jeg blir like heldig å få en slik operasjon. Er så lei av smerter og blod,og ikke minst bekymringer for røde flekker overalt. Takk for at du deler dine erfaringer:) Anonymkode: db960...8fe
Anonym bruker Skrevet 7. september 2021 #7 Skrevet 7. september 2021 Dere som har blitt operert,er det pga smerter,blødninger eller pga endometriose? Anonymkode: db960...8fe
Anonym bruker Skrevet 7. september 2021 #8 Skrevet 7. september 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Dere som har blitt operert,er det pga smerter,blødninger eller pga endometriose? Anonymkode: db960...8fe Ja til alt. Jeg har endometriose, hadde mye smerter og store blødninger. Til og med da jeg hadde hormonspiral blødde jeg en del. Blødninger er hovedproblemet i forbindelse med endometriose, derfor vil en nesten alltid få innvilget operasjon for å fjerne slimhinnene i livmoren dersom man er ferdig med å få barn. Anonymkode: d6db1...234
Anonym bruker Skrevet 7. september 2021 #9 Skrevet 7. september 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ja til alt. Jeg har endometriose, hadde mye smerter og store blødninger. Til og med da jeg hadde hormonspiral blødde jeg en del. Blødninger er hovedproblemet i forbindelse med endometriose, derfor vil en nesten alltid få innvilget operasjon for å fjerne slimhinnene i livmoren dersom man er ferdig med å få barn. Anonymkode: d6db1...234 Okei,tusen takk for svar:) Anonymkode: db960...8fe
Anonym bruker Skrevet 10. september 2021 #10 Skrevet 10. september 2021 Anonym bruker skrev (På 7.9.2021 den 12.09): Jeg gikk forresten til privat gynekolog som henviste meg videre for operasjon. Ikke noe problem. Anonymkode: d6db1...234 Hvordan hendvente du deg til privat gynekolog? Vil en privat utføre en livmorslimme fjerning når offentlig ikke vil? Jeg ble nektet fra det offentlige. Vurderer å ta kontakt med privat. Anonymkode: db960...8fe
Anonym bruker Skrevet 10. september 2021 #11 Skrevet 10. september 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvordan hendvente du deg til privat gynekolog? Vil en privat utføre en livmorslimme fjerning når offentlig ikke vil? Jeg ble nektet fra det offentlige. Vurderer å ta kontakt med privat. Anonymkode: db960...8fe Jeg gikk til privat fordi jeg følte den offentlige ikke tok meg på alvor da jeg hadde en del smerter. Det tok den private bare noen minutter å fastslå at jeg med all sannsynlighet har endometriose og forklarte at med mine problemer ville fjerning av slimhinnene være det beste. Jeg måtte ta én operasjon av gangen pga en feil med henvisningen, men fikk både operert endometriosen og fjernet slimhinnene til slutt. Selve operasjonen ble utført på et offentlig sykehus, ikke privat. Anonymkode: d6db1...234
Anonym bruker Skrevet 10. september 2021 #12 Skrevet 10. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg gikk til privat fordi jeg følte den offentlige ikke tok meg på alvor da jeg hadde en del smerter. Det tok den private bare noen minutter å fastslå at jeg med all sannsynlighet har endometriose og forklarte at med mine problemer ville fjerning av slimhinnene være det beste. Jeg måtte ta én operasjon av gangen pga en feil med henvisningen, men fikk både operert endometriosen og fjernet slimhinnene til slutt. Selve operasjonen ble utført på et offentlig sykehus, ikke privat. Anonymkode: d6db1...234 Takk for svar:) Føler jeg er i samme situasjon,har vært hos gynekolog og hun vil bare sette inn hormonspiral hos meg. Mye av bivirkningene er det jeg sliter med fra før pluss mye smerter og blødninger hver mnd. Jeg sa jeg ønsker å fjerne livmorslimhinne men det var ikke snakk om. Føler jeg ikke blir tatt på alvor,hvor mye koster privat? Hendvente du deg selv eller via lege? Anonymkode: db960...8fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå